کنترل مواضع ارتش ترک از سوی نیروهای گریلا در جولمرگ؛ ١٢ کشته، ١٠ زخمی و ٣ مفقود

مرکز خبررسانی نیروهای مدافع خلق کردستان با صدور بیانیه‌ای جزئیات عملیات روز ١٩ آوریل علیه ارتش غاصب ترک در منطقه چَله جولمرگ را منتشر کرده و می‌گوید که در این حمله دست‌کم ١٢ نظامی از جمله یک درجه‌دار کشته شده‌اند.

برپایه‌ی گزارش مرکز اطلاع‌رسانی ه.پ.گ نیروهای گریلا علیه مواضع ارتش ترک در منطقه چله جولمرگ شمال کردستان و همچنین منطقه سیدکان در جنوب کردستان دست به عملیات گریلایی زده‌اند.

 

در گزارش آمده است که گریلاهای ه.پ.گ کنترل پایگاه دشمن را بدست گرفته و اجساد سربازان کشته شده دشمن را مشاهده کرده‌اند.

ه.پ.گ در مورد این عملیات گفته است:
"نیروهای ما ساعت ٢١:١٠ روز ١٩ آوریل در چهارچوب کارزار انقلابی شهید باگر و شهید رونیا سربازان رژیم غاصب ترک مستقر در تپه شهید باگر منطقه چَله حومه شمذینان را هدف قرار دادند.

 

١٢ ارتشی کشته و ١٠ تن زخمی شدند، ٣ سرباز ناپدید گردیدند

نیروهای ما از دو جهت مواضع دشمن را هدف آتش سنگین قرار داده و در فاصله نزدیک ضربات سهمناکی را بر پایگاه وارد کردند. نیروهای ما وارد پایگاه شده وتعداد زیادی از اجساد سربازان دشمن را مشاهده کرده‌اند. مواضع زیادی منهدم شده‌اند. در مرحله حمله به پایگاه مذکور ١٢ ارتشی ترکیه از جمله یک فرمانده کشته شدند و ١٠ تن زخمی شدند. همچنین سه دستگاه توپ مستقر شده در پایگاه از سوی نیروهای ما منهدم شدند. در حین عملیات تعداد زیادی از نظامیان دشمن فرار کردند که از سرنوشت سه تن آنان خبری در دست نیست.

 

نیروهای ما همزمان به یگان‌های دشمن در تپه‌های کوردینه، شهید زکی و پتروت حمله کردند. تعداد دقیق کشته و زخمی‌های دشمن در این حملات محرز نیست.

 

ارتش ترک پس از این عملیات پیروزمندانه گریلایی تا ساعت ۵ بامداد ٢٠ آوریل با هواپیماهای جنگنده و آتش توپخانه منطقه را آماج حملات هوایی قرار داد."

 

خلق ما به اخبار دستگاههای دروغ‌پراکنی ارتش ترک باور نکنند

ه.پ.گ به گزارش‌‌های فرماندهی کل ارتش ترک واکنش نشان داده و اخبار منتشر شده از سوی رسانه‌های ترکیه در این مورد را کذب خواند.

 

ه.پ.گ در این مورد می‌گوید:"فرماندهی کل ارتش ترکیه و رسانه‌های آ.ک.پ در تلاشند واقعیت را وارونه جلوه داده و آنرا به زعم خویش لاپوشانی کنند. گریلاهای جنبش آزادیخواهی کردستان با ابتکار عمل و رویکرد فدایی این عملیات را به انجام رساندند. [دشمن] در تلاش است شکست مذبوحانه خود را مخفی کند و با سرهم کردن گزارش‌های کذب مبنی بر 'تلفات نیروهای ما' جامعه را فریب دهند. در این عملیات که برای تجلیل از رفقای جانباخته در حملات هوایی اخیر صورت گرفت و همچنین در حمله پیش از این نیروهای ما هیچگونه تلفانی نداده‌اند. تمام رفقا در صحت کامل به محل انجام وظایف خود بازگشته‌اند. خلقمان باید اخبار کذب دشمن را باور نکنند.

 

دو ارتشی ترک در سیدکان کشته شدند

مرکز خبررسانی نیروهای ه.پ.گ در ادامه از عملیات گریلایی علیه نظامیان غاصب ارتش ترک در منطقه سیدکان جنوب کردستان خبر داده و می‌گوید:"ساعت ١۴:٣٠ روز ٢٠ آوریل در چهارچوب کارزار انقلابی شهید باگر و شهید رونیا نیروهای ما نظامیان دشمن مستقر در ارتفاعات للیکان منطقه برادوست جنوب کردستان را از دو جهت هدف قرار دادند. در این حملات دو ارتشی کشته شدند. همچنین دو اسلحه راکت انداز، یک دوربین مدار بسته و یک رادار منهدم شدند. ارتش ترک حوالی غروب اقدام به حملات خمپاره‌ای به منطقه کرد و سپس با هلی‌کوپترهای جنگی اجساد سربازان خود را از منطقه خارج کرد.

 

حمله هوایی به آواشین

اعلام شد که هواپیماهای جنگنده رژیم ترک روز ٢٠ آووریل مناطق آواشین را بمباران کرده‌اند. ساعت ٢ نیمه شب ٢٠ آوریل جت‌های جنگنده ارتش غاصب ترک عرصه باسیا در منطقه آواشین مناطق دفاعی مدیا را بمباران کردند. در حمله هوایی مذكور هیچگونه آسیبی به گریلاهای ما وارد نشده است."