کنفدرالیسم جوامع کوردستان: زمان آن رسیده که از حکومت آ.ک.پ/م.ه.پ رهایی یابیم

ک.ج.ک اعلام کرد تنها تلاش آ.ک.پ/ م.ه.پ آن است که حکومتشان را حفظ کنند، از شیوع ویروس کرونا برای خود مانند یک فرصت استفاده می‌کنند و حملاتشان را بیشتر کرده‌اند. ک.ج.ک درخواست نمود تا پشیبانی و سازماندهی علیه حکومت افزایش یابد.

ک.ج.ک در بیانیه‌ی خود یاد هلین بولک عضو گروه یوروم را گرامی داشت که در اعتصاب غذا جان خود را از دست داد و به خانواده‌ی او، دوستان، هنرمندان و خلق‌های ترکیه تسلیت گفت و اعلام نمود، یاد این هنرمند در مبارزات آزادی و دمکراسی خلق‌ها زنده باقی خواهد ماند و سیستم قاتل و فاشیست متلاشی خواهد شد.

ک.ج.ک در ادامه‌ی بیانیه‌ی خود گفت، حکومت آ.ک.پ/م.ه.پ علیه کورد، علیه انقلابیون و دمکراسی‌خواهان از هر راه و روش قبیحی استفاده خواهد کرد. کارکتر ضد بشری خود را نشان می‌دهد، از هنرمندانی که نظر خود را بیان می‌کنند، وحشت دارد و این به معنی آن است که به پایان نزدیک شده است.

ک.ج.ک گفت، "نیروی هنرمندان همیشه از نیروی کسانی که سلاح قانون را در دست دارند بیشتر است. حکومتی که دشمن هنر است و فقط به کشتار و حمله فکر می‌کند نمی‌تواند خود را سر پا نگه دارد. آنهایی که از هنر می‌ترسند و خواهان مرگ هنرمندان هستند، به پایان خود نزدیک هستند. فقط باید همه‌ی نیروهای دمکراتیک در اطراف هم جمع شده و در مقابل حکومت بایستند."

بیانیه‌ی ک.ج.ک به شرح زیر می‌باشد:

حکومت آ.ک.پ/م.ه.پ مسئول قربانیان ویروس کرونا است

کارکتر حکومت فاشیستی آ.ک.پ/م.ه.پ قاتل در ترکیه پس از شیوع ویروس کرونا بیشتر آشکار شد. این حکومت فاشیست که برای حفظ قدرت خود هر کاری را روا می‌بیند، از ابتدا به شیوه‌ای درست با ویروس کرونا مواجه نشد. ترس از سقوط حکومتشان همه‌ی سیاستهایشان را آشکار می‌کند.

زمانی که ویروس در چین شیوع پیدا کرد، در همسایگی ترکیه یعنی در ایران این بیماری مشاهده شد و ترکیه گفت، "این بیماری در ترکیه وجود ندارد." دو ماه تبلیغات کردند که این ویروس در ترکیه وجود ندارد. اینگونه و با تبلیغات آ.ک.پ و م.ه.پ تلاش کردند همکاری‌ها برای حکومتشان را افزایش دهند. هیچ اقدام پیشگیرانه‌ای در مورد کسانی که وارد ترکیه می‌شدند انجام نگرفت و در نتیجه ویروس در استانبول و شهرهای بزرگ شیوع پیدا کرد.

سپس ویروس در ترکیه و کوردستان پخش شد. مسئولیت گسترش ویروس در ترکیه حکومت آ.ک.پ/م.ه.پ است که ۲ ماه سکوت کردند. این حکومت مسئول مرگ هموطنان است. چون ویروس به شدت پخش شده است، کنترل آن از دستشان خارج شده است. و به همین دلیل کنترل آن دشوار است. اکنون جرم آنها توسط جامعه دیده شده است، مدام تکرار می‌کنند که اقدامات پیشگیرانه را افزایش داده‌ایم و می‌خواهند حقایق را پنهان کنند.

حکومت تعداد واقعی قربانیان را پنهان می‌کند

پس از آنکه شیوع کرونا را پذیرفتند، یک بار دیگر برای حفظ حکومتشان تعداد واقعی قربانیان را پنهان کردند. اگر ۱۰۰ تن جان باخته باشند، رسانه‌های آنان ۱۰ تن را اعلام می‌کنند. زمانی که حکومت ویروس را جدی نگرفت و شیوع آنرا پنهان کرد، جامعه نیز اقدامات لازم را انجام نداد و اینگونه ویروس بیشتر پخش شد. زمانی که با تبلیغات و جنگ ویژه به موضوع پرداختند که دولت ترکیه به این روش با همه‌ی موضوعهای جدی برخورد می‌کند، خلق‌های ترکیه و کارمندان در شرایطی قرار گرفتند که باید بهای سنگینی پرداخت کنند. حکومت آ.ک.پ برای حفظ خود وجود ویروس را در ابتدا نپذیرفت و دو ماه آنرا انکار کرد، به همین دلیل مردم بهای سنگینی پرداخت می‌کنند، حکومت آ.ک.پ علی رغم آنکه شرایط بدی ایجاد شده است، هنوز برای آنکه حکومت خود را حفظ کند، کار می‌کند. به فکر سلامت مردم نیست و فقط به فکر در قدرت ماندن خود است.

هرگز تعداد واقعی قربانیان منتشر نمی‌شود

این حکومت که غیر از قدرت خود به چیز دیگری فکر نمی‌کند، تعداد واقعی قربانیان را پنهان می‌کند. می‌گوید در کشور ما این تعداد جان باخته‌اند در حالی که در سایر کشورها مثلا آلمان این تعداد جان باخته‌اند و اینگونه خود را پیروز نشان می‌دهد. این اواخر دلیل آنکه تعداد قربانیان را کمی بیشتر اعلام می‌کند این است که سایر کشورها آمار خود را افزایش داده‌اند. اما دولت ترکیه هرگز آمار واقعی قربانیان را اعلام نخواهد کرد. تعداد قربانیان در ترکیه را کمتر از کشورهایی مانند آلمان و هلند نشان می‌دهند و اینگونه برای خود تبلیغ می‌کنند. هر روز وضعیت سایر کشورها را نشان می‌دهند که تا چه حد بحرانی است و اینگونه می‌خواهند شرایط خود را قابل قبول نشان دهند. همچنین برای آنکه نشان دهند حکومتشان موفق است، می‌گویند جان باختگان بالای ۶۰ سال سن دارند و خود بیمار بوده‌اند. اینگونه می‌خواهند وضعیت را عادی کنند، اینگونه می‌خواهند حساسیت کادرهای درمانی و جامعه را کم کنند و اینگونه نشان می‌دهند تا چه حد از انسانیت دور هستند.

برای تبلیغات وسایل و تجهیزات به اسپانیا و ایتالیا فرستادند

در چنین شرایطی که ترکیه خود از چین تجهیزات وارد می‌کند و در میان همه‌ی کشورهای جهان کمترین آمار گرفتن آزمایش از شهروندان را دارد، برای تبلیغات مقداری تجهیزات برای اسپانیا و ایتالیا فرستاده‌اند. میان آنچه در جامعه وجود دارد و زندگی واقعی مردم و آنچه رسانه‌های طرفدارشان نشان می‌دهند ارتباطی وجود ندارد. به همین دلیل مردم تبلیغات آنها را باور نمی‌کند. جامعه فقط چیزهایی را که می‌بیند و در آن زندکی می‌کند، باور می‌کند.

آ.ک.پ/م.ه.پ هر کاری می‌کند تا در قدرت بماند

حکومت فاشیستی آ.ک.پ/م.ه.پ پس از شیوع ویروس کرونا بدون وقفه به حملاتش به کوردها و نیروهای دمکراتیک ادامه داد. کاملا آشکارا نشان داده است اگر کل ترکیه نابود شود و همه‌ی مردم حتی بمیرند باز هم دست از جنگ با کوردها و نیروهای دمکراتیک بر نمی‌دارد. نه تنها فقط به نیروهای کورد و دمکراتیک بلکه به نیروهای اپوزسیون داخل سیستم هم فشار وارد می‌کند. می‌گوید در چنین شرایطی ما هر کاری هم علیه نیروهای کورد و دمکراتیک انجام دهیم کسی اعتراض نمی‌کند. تلاش می‌کند تا دیکتاتوری خود را نیرومند کند. در چنین شرایطی به جای آنکه از جامعه پشتیبانی کند، با تمام نیرو، نیروهای سیاسی پارتیزان دیگر هدف قرار گرفته‌اند و تلاش شده تا اپوزسیون بدون تاثیر شود. پیشتر با سیاست جنگ اپوزسیون را ساکت کردند، اکنون نیز از راه ویروس اپوزسیون را هدف قرار داده است. اینگونه غیر از ادامه دادن به حکومتش نشان داده است که هیچ ارزش اخلاقی، وجدانی و ارزش مشترک اجتماعی نزد آنها وجود ندارد. پشتیبانی جامعه یک ویژگی اصلی بشریت است. ویژگی اصلی که جامه را تبدیل به جامعه می‌کند، همین است. زمانی که در جامعه روح پشتیبانی بمیرد، همه‌ی ارزش‌های دیگر هم خواهند مرد. این حکومت می‌گوید اگر جامعه از یکدیگر حمایت کند، پس علیه حکومت هم سازماندهی خواهند شد و موضعی مشترک در پیش خواهند گرفت و به همین دلیل حکومت تضعیف خواهد شد، پس نباید از یکدیگر پشتیبانی کنند. برای آنکه حکومتشان پابرجا باشد نباید هیچ ارزش اجتماعی مشترکی وجود داشته باشد. حکومت خواهان جامعه‌ای رمه‌وار است، غیر از آنچه که حکومت برایش مشخص می‌کند، نباید دارای هیچ نظر و فکر و واکنشی باشد، آنها چنین جامعه‌ای می‌خواهند.

حکومت فاشیستی آ.ک.پ/م.ه.پ برای دستیابه به چنین جامعه‌ای به هیچ مبارزه‌ی اجتماعی اجازه‌ی ظهور نمی‌دهد. تنها افراد زیر دستشان می‌توانند کار کنند. کار و تلاش این افراد نیز برای جامعه نیست،  بلکه برای حفظ قدرت خودشان است.

چون حکومت آنتی‌دمکراتیک است به شهرداری‌های اپوزسیون حمله می‌کند

در این شرایط دشوار که شهرداری‌ها به همراه مردم در تلاش هستند و نماینده‌ی حقیقی مردم می‌باشند، مانع از همکاری آنها با مردم می‌شوند. در چنین روزهایی شهرداری‌ها تنها نهادهایی هستند که می‌توانند جامعه را سرپا نگه دارند. شهرداری به معنی دمکراسی محلی و تنها دمکراسی است. محدود کردن قدرت دولت و مسئولان حکومتی در دمکراسی به معنی نیرومندی خلق و جامعه در مقابل مرکزیت حکومت است. دولت و حکومت در دویست سال گذشته بیشتر مرکزی بوده است. حکومت آ.ک.پ/م.ه.پ در خارج از حکومت مرکزی، نمی‌خواهد عرصه‌ی دیگری برای نفس کشیدن و دمکرای برای جامعه باقی بگذارد. چون دشمن دمکراسی است و به ادارات محلی و شهرداری‌هایی که قادر به کنترلشان نیست، حمله می‌کند. اخیرا به شدت به شهرداری‌های کوردها حمله کرد و اکنون هم می‌خواهد شهرداری‌های اپوزسیون را در داخل سیستم بی اثر کند. می‌خواهد شیوه‌ای متفاوت از گماشتن قیمها را انجام دهد. دمکراسی به معنی قدرتمندی خلق است، به معنی اداره‌ی مردمی است. حکومت فاشیستی آ.ک.پ/م.ه.پ شهرداری‌ها، دمکراسی محلی و قدرتمند شدن خلق را خارج از حکومت میبیند و به آن حمله می‌کند. در خارج از نیروی مرکزی هیچ طیف سیاسی یا سازمان اجتماعی و هیچ پشتیبانی ای را نمی‌پذیرد. او تنها دشمن دمکراسی است، دشمن خلق و اجتماع است. بدون شک دشمنی با دمکراسی نیز به همین معنی است.

آ.ک.پ دشمن جامعه و خلق است

پشتیبانی محلی و اجتماعی بسیار مهم است. جامعه و شهرداری‌ها خوب می‌دانند که چه کسی به کمک نیاز دارد. می‌دانند از چه کسی حمایت کنند. دولت نیز همیشه از همکاران خود حمایت می‌کند. چون از نزدیک جامعه را نمی‌شناسد. نمی‌تواند مسائل جامعه را حل کند. به ویژه در چنین اپیدمی‌هایی خودسازماندهی محلی و جوامع بسیار مهم است. ممانعت از شبکه‌های محلی و جامعه به کلی دشمنی با خلق است. اکنون یگانهای منطقه‌ای و سازمان‌های جامعه‌ی مدنی برای پر کردن خلا دولت و برای آنکه به مردم خدمت کنند ایجاد شده‌اند. اما چون حکومت فاشیستی آ.ک.پ/م.ه.پ دشمن دمکراسی هستند به پشتیبانی جامعه و یگان‌های دمکراتیک منطقه‌ای حمله می‌کنند. دلیل اینکه حکومت آ.ک.پ/م.ه.پ مبارزات علیه شیوع ویروس را تضعیف کرد این بود که چون دشمن خلق و جامعه است.

باید در مقابل هرگونه خشونت علیه زنان بایستیم

دولت از وضعیت جامعه و مردم آگاه نیست. نمونه‌ی آشکار آن هم این است که تاکنون به کادر بهداشت و درمان که با این بیماری مقابله می‌کنند اهمیت نمی‌دهد و علیه خشونت اعمال شده به زنان سکوت کرده است. مسئله‌ی خلق‌ها که  فقط با قدرت و اشغالگری به آنها نزدیک می‌شود را حل نمی‌کند و در میان جامعه نیز به مسئله‌ی اصلی که ارتباط میان زن و مرد است هیچ توجهی نمی‌کند. در زمانی که می‌گوید برای مقابله با ویروس در خانه بمانید، اما به مشکلات اقتصادی و اجتماعی مردم اهمیتی نمی‌دهد. پیشتر خشونت مردان علیه زنان زیاد بود، اما اکنون به دلیل در خانه ماندن خشونت علیه زنان بیشتر شده است. این حکومت هیچ راه حلی برای خشونت علیه زنان در نظر نگرفته است و خشونت را مانند امری عادی و به عنوان واکنشی مثبت می‌بیند. به همین دلیل ما به عنوان خلق کورد و همه‌ی خلق‌های ترکیه باید آنرا به عنوان یک بیماری مردانه در مقابل زنان نشان دهیم. انقلاب زن که در کوردستان انجام شد، کاری کرد تا با آن انقلاب مردها هم تغییر کنند. بر این اساس برای آنکه بر اساس ارتباط دمکراتیک و یکسان زن به پیش رود، این بار بر دوش خلق کورد و بویژه مردان قرار می‌گیرد و درخواست ما این است که ما باید در مقابل هرگونه خشونت علیه زنان بایستیم.

زندانیان را با ویروس کرونا به مرگ نزدیک می‌کنند

خلقمان و نیروهای دمکراتیک؛

در این مرحله که ویروس کرونا شیوع پیدا کرده است ما به خوبی می‌بینیم که حکومت آ.ک.پ/م.ه.پ بیشتر از همیشه به باری بر دوش خلقمان تبدیل شده است. هم و غم آنان حفظ قدرت و حکومتشان است و سیاستهایشان نشان می‌دهد که هدف آنها چاره‌یابی مشکلات خلق‌ها نیست. با پولی که برای خرید اسلحه برای تبهکاران و جنگ صرف می‌شود، می‌توانستند مانع شیوع این ویروس شوند و یک سیستم خوب بهداشت و درمان پیاده کنند. این حکومت دارای هیچ سیستم بهداشتی و نیازمندی‌های جامعه نیست. علاوه بر آن سیستمشان بخش بزرگی از خدمات را در قبال پول به کمپانی‌ها واگذار کرده‌اند. این سیستم بهداشت و درمان برای افراد فقیر داخل جامعه نیست بلکه برای قشر مرفه درست شده است. این حقیقت روی واقعی حکومت را نشان می‌دهد.

حکومتی وجود دارد که مشغول حل مشکلات مردم نیست. ما در مورد حکومتی سخن می‌گوییم که از همه‌ی توان و فرصت خود برای دشمنی با خلق کورد و دمکراسی استفاده می‌کند. به دلیل نگرانی از شیوع ویروس کرونا در زندان‌ها در ابتدا نیروهای دمکراتیک آنرا در صدر اخبار قرار دادند، اما حکومت فاشیست با تفکر ضد کورد، نیروهای دمکراتیک کورد و دوستاتش را دستگیر کرد و آنها را با بیماری و مرگ مواجه نمود.

ابتدا خلق کورد و همه‌ی خلق‌های ترکیه، باید دشمنی حکومت مقابل مردم و جامعه را ببینند. چون به دلیل دو ماه انکار این ویروس، هزاران تن جان خود را از دست دادند. با ممانعت از پشتیبانی دستگاه‌های منطقه‌ای برای جامعه علیه این ویروس، مبارزه با بیماری را تضعیف کرده و مرتکب جنایت شده‌اند.

باید خلق ما و همه‌ی بخش‌های جامعه پشتیبانی خود را افزایش دهند. علیه این ویروس مبارزه کنند، با حمایت و سازماندهی علیه حکومت فاشیستی آ.ک.پ/م.ه.پ که علیه خلق به ماشین جنگ تبدیل شده است، با هر شیوه‌ای مبارزاتشان را افزایش دهند و زمان رهایی از این حکومت فرا رسیده است."