ک.ن.ک: انقلاب روژاوا در هشتمین سالگرد آن با پیروزی ادامه دارد

شورای رهبری کنگره‌ی ملی کوردستان ک.ن.ک به مناسبت سالگرد انقلاب روژاوای کوردستان بیانیه‌ای منتشر کرده و اعلام نمود، انقلاب روژاوا در هشتمین سالگردش با پیروزی ادامه دارد.

در بیانیه‌ی شورای رهبری کنگره‌ی ملی کوردستان ک.ن.ک به مناسبت سالگرد انقلاب روژاوای کوردستان آمده است؛" انقلاب روژاوای کوردستان فقط یک انقلاب نظامی در مقابل اشغالگرایی و حکومت هژمونگرای رژیم سوریه نبود. بلکه پروژه و مدلی خودمدیریتی است. بر اساس آزادی، دمکراسی، برابری و هم زیستی خلق‌ها و حفاظت از محیط زیست بنا نهاده شده است. این پروژه توجه بسیاری از دوستان کوردستان را به خود جلب کرده است. از سرتاسر دنیا ده‌ها دوست و همکار به روژاوا روی آوردند. بسیاری از آنها نیز برای حفظ این مدل نو جان خود را از دست دادند. یاد همه‌ی این قهرمانان که جان خود را برای آزادی و حفاظت از روژاوا بخشیدند، گرامی و همیشه زنده باد."

در این بیانیه همچنین آمده است،"پیروزی بزرگ روژاوا شکست نیروهای وحشی داعش بود. داعش که بیشتر از نصف جغرافیای سوریه را اشغال کرده بود، نیروی نظامی بزرگ و دولتی را در منطقه بنا کرده بود. این نیرو به دست آزادیخواهان کوردستان و دوستانشان شکست خورد. این یک پیروزی تاریخی برای مبارزان کوردستان بود."

متن بیانیه ی ک.ن.ک:

انقلاب روژاوا در هشتمین سالگردش با پیروزی ادامه دارد

در ۱۹/۰۷/۲۰۱۲ اولین قدم انقلاب برداشته شد و کوبانی آزاد گشت. سپس با آزاد نمودن دیرک و عفرین، قدم به قدم سرتاسر کوردستان آزاد شد. به پیش رفتن انقلاب هنوز هم ادامه دارد. ابتدا سه کانتون جزیزه، کوبانی و عفرین تاسیس شد و بر این اساس سیستم خودمدیریتی بنیاد نهاده شد. سپس با آزاد کردن گری‌سپی و پیوستن هر دو کانتون جزیره و کوبانی به هم، انقلاب وارد مرحله‌ی تازه‌ای شد. سپس مناطق اشغال شده مانند حسکه، هوله، شدادی، منبج، طبقا، رقا و شمال و شرق دیر الزور یکی پس از دیگری آزاد شدند.

سیستم خودمدیریتی قدم به قدم جای گرفت. اکنون نیز سازمان خودمدیریتی شمال و شرق سوریه نو می‌شود. شوراهای عمومی و شورای محلی مناطق ایجاد می‌شوند.

انقلاب روژاوای کوردستان فقط یک انقلاب نظامی علیه اشغالگری و حکومت هژمونگران سوریه نبود، بلکه پروژه و مدل خودمدیریتی است. بر اساس آزادی، دمکراسی، یکسانی و هم‌زیستی خلق‌ها و حفاظت از محیط زیست بنا نهاده شده است. این پروژه توجه بسیاری از دوستان کوردها را جلب کرد. از سرتاسر جهان دوستان و همکاران به روژاوای کوردستان روی آوردند. بسیاری از آنها برای حفظ این مدل نو جان خود را از دست دادند. یاد همه‌ی قهرمانانی که جان خود را برای آزادی و حفظ روژاوا بخشیدند. گرامی و زنده باد.

بدون شکل ایجاد چنین مدلی و محقق کردن این اهداف کاری آسان و بدون مشکل نیست. به ویژه در منطقه‌ای که همیشه تحت تهدید دشمنان است.

پیروزی بزرگ دیگر روژاوا شکست نیروهای وحشی داعش بود. داعش که بیشتر از نصف جغرافیای سوریه را اشغال کرده بود، نیروی نظامی بزرگ و دولتی را در منطقه ایجاد کرده بود. این نیرو توسط آزادیخواهان کوردستان و همکارانشان شکست خورد و از هم پاشید. این یک پیروزی تاریخی برای مبارزان کوردستان بود. پیروزی که توانایی خلق ما را بیشتر به جهان معرفی کرد و راه صلح و آشتی و چاره‌یابی را هموارتر نمود. به این مناسبت ما یک بار دیگر به ی.پ.گ و ی.پ.ژ و ق.س.د تبریک می‌گوییم و آرزوی پیروزیهای بیشتری برایشان داریم. بدون شک برای این پیروزی هم قربانیان بسیاری داده شد و با خون هزاران شهید و مجروح بدست آمد. ما همه وامدار آنها هستیم. به همین مناسبت ما یک بار دیگر در وجود شهدای روژاوا یاد همه‌ی شهدای کوردستان را گرامی می‌داریم.

علی‌رغم همه‌ی این دستاوردها، اما هنوز هم حملات به روژاوا، حملات برای تخریب سیستم خودمدیریتی ادامه دارند. دولت ترکیه با موافقت روسیه و چشم‌پوشی نیروهای بین‌المللی دیگر، در ابتدای سال ۲۰۱۸ به عفرین حمله کرد و آنرا اشغال کرد. سپس به گری سپی و سریکانی حمله کرد و آنجا را اشغال نمود. در منطقه‌ی عفرین و سایر مناطق اشغال شده، مردم و مبارزان آزادی مقاومتی بی‌همتا نشان دادند که تاکنون نیز ادامه دارد. دولت ترکیه و همکارانش به حملات و تهدیدهایشان ادامه می‌دهند. بدخواهان خلق ما و همکارانشان با تمام توان خود به کارها و حملات خود ادامه می‌دهند. در مقابل این حملات، جنگ آزادی، جنگ علیه اشغالگری، با قهرمانی ادامه دارد.

انقلاب روژاوا با فداکاری، قهرمانی و با خون پاکروانان پیروز شد. برای آنکه انقلاب به پیش برود، برای آنکه خلق و وطن آزاد شود، قربانیان بسیاری داده شد. آوازه‌ی مقاومت با همت دختران و پسران کوردستان، در سرتاسر دنیا پخش شد. به ویژه مقاومت کوبانی به سنبل و داستانی بین المللی تبدیل شد.

انقلاب روژاوا نه تنها به دلیل خوددفاعی و قهرمانی، بلکه به دلیل آنکه خود را اداره می‌کند، به دلیل تعامل با خلق‌ها و باورهای مختلف، به دلیل ویژگی‌ دمکراتیک خویش و سازماندهی جامعه به الگویی در تمامی منطقه مبدل شد. بویژه سیستم جایگزین را برای سیستم کهنه اقتدارگرایی در منطقه به مرحله اجرا گذاشت. نقش زنان آزاد در این مدل به نمونه‌ای برای جهانیان بدل شده و توجه همه را جلب کرده است. نقش زنان کورد در انقلاب روژاوا به مبحث تمامی جهان مبدل شده و جهان شیفته مبارزات زنان کورد در راه آزادیست.

همچنین در زمینه اتحاد ملی گام‌های جدی برداشته شدند. چندین نشست با احزاب و سازمان‌های گوناگون روژاوا برگزار شد و نتایج خوبی را به همراه داشت.

انقلاب روژاوا با تأسیس سیستم آلترناتیف و جامعه‌ای دمکراتیک در هشتمین سالگرد تأسیس خود همچنان به پیش می‌رود و پیروزمندانه ادامه دارد.

به این مناسبت ما همچون کنگره ملی کوردستان، هشتمین سالروز انقلاب روژاوا را در آغاز به مبارزان راه آزادی و تمامی خلق کوردستان شادباش می‌گوییم. با ادای به شهیدان روژاوا یاد و خاطره تمامی شهیدان کوردستان را گرامی می‌داریم و در برابر روان پاکشان سر تعظیم خم می‌کنیم."