گابار: نباید هیچ دری برای دشمن باز گذاشته شود

دلخواز گابار از فرمانده‌های ه.پ.گ گفت:"دولت ترک با سیاست‌های پلید و به بازی گرفتن افراد در صدد ایجاد مزدور در میان مردم است و به این شیوه ارزش‌های مقدس یک ملت را هدف حمله قرار می‌دهد."

دلخواز گابار از فرمانده‌های نیروهای مدافع خلق کوردستان (ه.پ.گ) به پرسش‌ها پیردوغان کمال از سترک تی‌وی پاسخ داد.

سترک تی‌وی: رژیم آ.ک.پ/م.ه.پ در سال‌های اخیر موجی شدید از جنگ روانی را بر خلق کوردستان به اجرا گذاشتند و در تمامی عرصه‌ها این جنگ را گسترش دادند. به ویژه ادعای «ما به آن‌ها پایان دادیم، به موجودیت آنان پایان می‌دهیم» را دارند. در پاسخ به این ادعاها روزانه شاهد عملیات پرشکوه نیروهای گریلا در کوهستان‌های کوردستان و همچنین مبارزان آزادیخواه در شهرها هستیم، ارزیابی شما در این رابطه چیست؟

دلخواز گابار: قبل از هر چیز یاد و خاطره شهیدان ماه مه را گرامی می‌دارم و در برابر آنان سر تعظیم خم می‌کنم. همچنان که می‌دانیم رژیم آ.ک.پ/ م.ه.پ به عنوان گروه‌های جنگ ویژه با هم به توافق رسیدند. رهبر آپو به آ.ک.پ که از سال ٢٠٠٢ سکان امور را در دست گرفته است فرصت داده است تا در عرصه صلح گام بردارد و جنگ را متوقف کند و حتی فراخوان‌های را نیز در این زمینه اعلام کردند. با حیله و مکر با بازی‌های گوناگون، ترویج خشونت و ائتلاف با جریان‌های جنگ طلب، با استفاده از مزدوران و کنتراها به این خواسته پاسخ دادند. ائتلاف آ.ک.پ با م.ه.پ در این راستا شکل گرفت. در مرحله آتش‌بس برای اینکه به حاکمیت خود ادامه دهند بارها به جنگ افروزی دست زدند. زیرا در واقع گروه‌های تبهکار تنها با جنگ و خون می‌تواند به حیات خود ادامه داده و سازماندهی خود را حفظ کند. با تمام این اوصاف در پاسخ به فراخواهان‌های آشتی‌جویانه راه قتلعام کوردها را در پیش گرفتند. رهبر آپو بارها به ترکیه مهلت داد تا مسئله کورد در این كشور را با راه حل صلح‌آمیز به نتیجه برساند. اما آنان در مقابل تلاش کردند تا این را به عنوان نقطه ضعف کوردها نشان دهند. رهبر اپو اظهار نمود؛«پس از سال ٢٠٠۴ ما در نیرومندترین مقطع تاریخ خود قرار گرفتیم. از آن سال به بعد ما فرصت‌های زیادی را برای گسترش هر چه بیشتر جنگ به دست آوردیم». اما با این همه رهبر آپو همیشه خواستار حل مسئله به شیوه‌ی آشتی‌خواهانه شد. رژیم ترک نیز سعی نمود تا با استفاده از این فرصت‌ها و ترویج خشونت در جنگ به پیروزی دست یابد و همچنان این رویه را ادامه می‌دهد.

همین چند روز پیش سلیمان سویلو گفت که ٢٠٠ نفر باقی مانده‌اند. برخی مواقع می‌گوید ٣٠٠، می‌گوید ۵٠٠ و در جاهای دیگر هم می‌گوید ١۵ هزار گریلا وجود دارند. در واقع هدف از این سخنان فریب دادن جوامع ترکیه است. جوامع ترکیه هم به دروغ‌های آنان پی برده‌اند. همچنین نقاب آنان افتاده است. به این دلیل خشونت را ترویج می‌دهند. شهرداری‌ها را غصب کردند و در لوای بگچی‌ها به سازماندهی تبهکاران پرداختند. عباراتی همچون «تمام شدند، به آنان پایان می‌دهیم» را بر زبان می‌آورند. سال ١٩٨٠ می‌گفتند آنان ۵ نفر هستند، ۶ نفرند، ١٠ نفر باقی مانده‌اند. جوامع ترکیه با دروغ‌های آنان آشناست. مسئله کورد به سطحی رسیده است که با خشونت دولت حل نخواهد شد. نمی‌توانند به کوردها پایان دهند، به همین سبب مدام دروغ سر هم می‌کنند. با برخی از خودفروشان و مزدوران دست به یکی کرده‌‌اند. این گروه خودفروش به درازای تاریخ کوردستان تا به امروز همیشه خود را عرضه کرده‌اند. رژیم در مقاطعی برای منافع خود آنان را بکار گرفته اما با استفاده از این خودفروشان نمی‌توناند جنبش آزادیخواهی را از میان بردارند. جنبش آزادیخواهی این مرحله را مدتهاست پشت سر گذاشته است. رژیم فاشیست آ.ک.پ/م.ه.پ در بحرانی‌ترین مقطع از لحاظ اقتصادی، سیاسی، نظامی و حتی دیپلماتیک بسر می‌برد. به همین سبب محکوم به فروپاشی است. در تلاش است تا با جنگ‌افروزی روی پا بماند. جنگ قوانین و معیارهای خود را داراست. اما دولت فاشیست ترک به هیچکدام از این مبانی متعهد نیست. با شیو‌‌ه‌های وحشیانه خود خلقمان و نیروهای گریلا را هدف حمله قرار داده است. به تکنولوژی خود دل بسته است. اما از آغاز بهار با ضربات مرگباری که از سوی گریلا بر آنان وارد شده شوکه شده است. امروز هم با مبارزه‌ای که از استانبول گرفته تا سرحد واقعیت‌ها دیده می‌شوند. هر اندازه که به جنگ روانی متوسل شوند اما بازهم واقعیات برملا می‌شوند. گریلا از سرحد، بوتان و در مناطق محافظتی مدیا ضربات سنگینی را بر آنان وارد می‌کند. حتی در استانبول هم ضربات سنگینی بر آنان تحمیل می‌شود. این تازه اغاز کار است و این مهم نشانه توانایی مبارزاتی نیروهای ماست.جنگ ویژه و تکنولوژی دشمن را با شیو‌ه و تاکتیک‌های نوین خنثی می‌کنیم. بله، ما متحمل هزینه‌هایی شده و قربانیانی دادیم. اما آنچه در چارچوب جنگ ویژه اعلام می‌کنند کذب محض است. اگر به ما پایان داده‌اند پس این همه حمله را چه کسی به انجام می‌رساند. نهایت اینکه تلاش می‌کنند با کمک خائنان، خودفروشان و مزدوران گام‌هایی بردارند. بجز این مورد فاقد توان جنگ هستند. آشكار است که هیچ کسی هم باور نمی‌کند که دارای توان جنگ باشند. حتی خود آنان هم به این نتیجه رسیده‌اند. اختلاف‌های داخلیشان افزایش یافته است. وارد مرحله‌ای خطرناک شده‌اند. سلیمان سویلو دست از کار کشید. چرا اردوغان با استعفای او مخالفت کرد؟ زیرا اینان گرو‌های تبهکار هستند. طیب اردوغان، هاکان فیدان، سویلو و باغچلی برای انجام اعمال پلید به توافق دست یافته‌اند. به همین دلیل اردوغان نمی‌تواند از آنان جدا شود. اگر نه تمامی پلیدی‌های او برملا می‌شوند. به این امر واقف هستند. [اردو‌غان] الان کجاست؟ نام هست اما نشانی از او نیست. در شرف فروپاشی هستند. به خیال خود سیستم فاشیست را تا کجا ادامه می‌دهند؟ از لحاظ سیاسی و نظامی تا کی می‌توانند روی پا تکیه کنند؟ از جنبه سیاسی و نظامی تا کجا می‌توانند ادامه دهند؟

جامعه کورد و ترک آنان را نمی‌پذیرد، به همین سبب از جنگ روانی و تکنولوژی استفاده می‌کنند. با دست زدن به جنگ روانی به فریب جامعه می‌پردازند. می‌گویند که ما به آن‌ها پایان دهیم، می‌گویند ما چنان و چنان کرده‌ایم. تمامی این ادعاها دروغ بوده و کذب محض هستند. همه شاهد تحولات هستند. در آنصورت چه کسی به مقاومت ادامه می‌دهد؟ ادعاهای آنان چه شد؟ دروغ می‌گویند. هیچ کس نباید به دروغ‌های آنان باور کند.

سترک تی‌وی: شما از سیاست پلید ترویج مزدوریگری، خودفروشی و خبرچینی سخن گفتید. در همین مورد همه می‌دانند که از عثمانی‌ها یا دولت ترک که میراثدار آنان است چنین سیاست‌هایی ادامه داشته‌اند. شما تأثیر سیاست‌های کثیف اینچنینی را در جامعه کورد و جوانان چگونه ارزیابی می‌کنید؟ چگونه خبرچینی و مزدوریگری را در میان جامعه ترویج می‌دهند؟ چه عواقبی را به همراه دارد؟

دلخواز گابار: خواستار ترویج هر چه بیشتر سیاست‌های پلید خود بویژه در میان جوانان هستند. با اشاعه فحشا، مواد مخدر، خبرچینی و اعمال ضد اخلاقی می‌خواهند جوانان را از هویت واقعی خود دور کنند و به رژیم وابسته کنند. این سیاست‌ها چیزی تازه نیستند. با نگاهی به تاریخ می‌توان به ماهیت عثمانی این سیاست‌های پلید پی برد، این‌‌ها نشانه‌های توهمات عثمانی‌ها بودند. با چنین راه‌های ضد اخلاقی می‌خواهند جوانان کورد را به حاشیه برانند، زیرا تمامی بازی‌های دیگر لو رفته‌اند. مقاومت بزرگی که از سوی رهبر آپو به پیش برده می‌شود تمامی سیاست‌های پلید آنان را برملا کرده است. به همین سبب اکنون به شیوه‌ای مستقیم به فتنه‌های چرکینی دست می‌زنند. تلاش می‌کنند تا کوردها را با دست کوردها از میان بردارند. هدف اصلی آنان هم جوانان هستند. مقاومتی که با پیشاهنگی مبارزان یگان‌های مقاومت غیرنظامی (ی.پ.س) شکل گرفت اراده خلقمان و جوانان را به اثبات رساند. مقاومتی که در سور، سلوپی، جزیر، هزخ و گور آغاز شد اراده جوانان کورد را نشان داد. دشمن ماه‌ها نتوانست وارد این شهرها شود. در مقابل مقاومتِ خلقمان شکست خوردند. رژیم برای آنکه به توهمات عثمانی دست یابد جوانان را هدف قرار داده است. جوانان کورد باید هشیار باشند.

این سیاست‌ها را به شیوه‌ای کلی بر خلق کورد و جوانان آن به اجرا گذاشته‌اند. بویژه چنین سیاست‌هایی را بر خلق بوتان و جوانان آن تحمیل می‌کنند. زیرا به توانایی خلق بوتان و جایگاه آنان در مبارزه آزادیخواهی کوردستان واقف هستند. اینچنین می‌خواهند مزدوریگری را در بوتان گسترش دهند. سیاست‌هایی ضداخلاقی را در میان جوانان بوتان ترویج می‌دهند. می‌خواهند از تمامی پلیدی‌های مدرنیته سرمایه‌داری در بوتان استفاده کنند. با گسترش مزدوریگری در ترکیه سعی در ایجاد گروه‌های تبهکار (دولتی) و مسلح کردن آنان دارند. می‌خواهند جامعه را با نیروی خود جامعه را از میان بردارند. ما باید در مقابل این سیاست‌های کثیف هشیار باشیم. جوانان کورد باید به این رویکرد دولت آگاه بوده و بر مبنای آن عمل کنند.

جوانان باید خود در مورد آینده خود تصمیم بگیرند. در این راستا می‌توانند روحیه مقاومت شهرها که در سال ٢٠١۵ شکل گرفت را در سال ٢٠٢٠ یکبار دیگر به معرض نمایش بگذارند. ما به عنوان جنبش آزادیخواهی تصمیم به فروپاشی رژیم فاشیست گرفته‌ایم. جوانان کورد باید در این زمینه پافشاری کنند. اما هنوز هم ضعف‌ها و کاستی‌هایی وجود دارند. حتی برخی هستند که این ضعف‌ها و کاستی‌ها را نیز می‌پذیرند، حتی تعداد معدودی هم از هواداران این رژیم وجود دارند. نباید فریب این بازی‌ها را خورد. لازم است جوانان کورد واقعیت اردوغان و آ.ک.پ/م.ه.پ را درک کنند. آنان اراده خلق کورد را به رسمیت نمی‌شناسند. با قیم‌هایشان شهرداری‌هایی که خلق کورد با اراده خویش به آنان دست یافته بود عضب کردند. گفته بودند که گماشته‌های دولت را بر شهرداری‌ها منصوب می‌کنند، اما نتوانستند اراده خلق را مرعوب کنند و نخواهند توانست به این هدف دست یابند. امروز اگر یکبار دیگر انتخابات برگزار شود کوردها اراده خود را بازهم نشان می‌دهند. در این زمینه جوانان کورد باید جسور و مصمم باشند. به کوهستان‌ها آزاد آمده و به نیروهای آزادیخواه کوردستان ملحق شوند. می‌توانند در شهر خود و حتی در خانه‌های خود بمانند و به مبارزه ادامه دهند. نمونه‌های آن را امروز می‌تواند شاهد بود. پراتیک کنونی جوانان کورد در میدان است. می‌توانند این اراده را نشان دهند.

همچون خلق کورد و جوانان آن باید جنگ ویژه و سیاست‌های کثیف رژیم را مشاهده کرد. باید فعالیت‌های انان در زمینه ترویج مزدوریگری را دید. با سیاست خودفروشی (جاشیگری) می‌خواهند کوردها را در مقابل هم قرار دهند. با استفاده از فحشا و مواد مخدر اراده جوانان را در هم می‌شکنند. می‌خواهند آنان را از میان بردارند. زیرا از اراده خلق کورد هراس دارند. از فلسفه و اندیشه کوردها می‌ترسند. بله، می‌گویند که کوردها را قبول دارند اما منظور آنان کوردهایست که زیر بتون مدفون شده‌اند. کوردهای مرده را می‌پذیرند.

یعنی کوردهایی که جذب رژیم شده‌اند...

کوردهایی که مثل آنان باشند دیگر کورد به حساب نمی‌آیند. زیرا کورد بودن واقعیت‌های خود را دارد. لازم است جوانان کورد در برابر هشیار باشند و واقعیت‌ها را ببینند. باید به صفوف مقاومت بپیوندند و به این وضعیت بگویند دیگر بس است. دولت ترک با این سیاست خبیث در پی دستیابی به توهم‌های عثمانی است. در مقابل این رژیم باید انسان مصمم باشد.

سترک تی‌وی: آقای گابار شما در سخنان خود از عرصه بوتان که به عنوان منبع جنگ علیه رژیم شکل گرفته است سخن گفتید، این منطقه به کشتی مقاومت مبدل شده است. شما همچنین در مورد سیاست‌های کثیف دولت ترک صحبت کردید. آیا سیاست‌های ویژه و متفاوتی در برابر عشیره‌ها، مناطق و شهرها وجود دارند؟

دلخواز بوتان: سیاست‌هایی که از آنان سخن گفتیم در بالاترین سطح به مرحله اجرا گذاشته شده‌اند. بویژه در منطقه بوتان خانواده شهیدان جنبش آزادیخواهی را به واسطه عشیره‌ها به بازی گرفته و در تلاش کسب نتیجه هستند. در انتخابات سال ٢٠١٩ چنین نقشه‌ای را در سر داشتند. خلق بوتان در تاریخ مبارزه همیشه در صف مقدم جای گرفته است. خلق بوتان خلقی قهرمان است. هیچگاه از مبارزه گام پس نگذاشته است. هر اندازه که با ظلم و زور روبرو شد اما بازهم پا پس نگذاشت.می‌گویند که شرنخ را بدست آورده‌اند. تمامی توان خود را بکار گرفتند و با سیاست‌های جنگ ویژه توانستند به شرنخ دست یابند. با انتقال سرباز، پلیس و مزدوران خود موفق به این کار شدند. خلق به آنان رأی نداده است. ما در این خصوص اطلاعات کاملی در دست داریم. زیرا خلقمان را خوب می‌شناسیم. ما فرزندان بوتان هستیم. ما به اراده نیرومند خلقمان در بوتان ایمان داریم. هر اندازه به تبلیغات سوء دست زنند بازهم کسی به بلندگوهای رژیم باور نخواهد کرد. اما در میان عشیره‌های ملا بایر، ژیرکی و بخشی از سیگرکی مزدوریگری را ترویج می‌دهند. با ترویج سیاست‌های پلید در میان جوانان تلاش می‌کنند آنها را از مبارزه دور کنند. با استفاده از پول و بکارگیری زور می‌خواهند خانواده‌های میهن‌دوست را به خبرچین مبدل کنند. زیرا این مناطق عرصه‌ مقاومت هستند. در تلاش برای کسب نتیجه هستند، باید انسان به دام دشمنان نیفتد.

سترک تی‌وی: دولت ترک درصدد است با این شیوه‌ فعالیت‌های استخباراتی خود را عادی قلمداد کند. در عرصه اجتماعی و در تمامی رسانه‌ها به تبلیغ ضد فرهنگ مزدوریگری می‌پردازد و آنرا مشروع جلوه می‌دهد. حتی بدون شرم روزانه در مورد آن تبلیغ می‌کند. این موضوع را چگونه باید سنجید؟ برای دستیابی به این اهداف حتی گروه‌هایی را هم ایجاد کرد‌ه‌اند. چگونه با خلق رفتار می‌کنند و درصدد انجام چه کاری هستند؟

دلخواز گابار: تمامی شیوه‌های جنگ ویژه را به کار بردند و هیچ دستاوردی هم کسب نکردند. اکنون با این رویکرد می‌خواهند به نتیجه دست یابند. در میان برخی عشیره‌ها و طایفه‌ها این سیاست را به مرحله اجرا گذاشتند. اکنون می‌خواهند در میان خانواده‌های میهن‌دوست آنرا به امتحان بگذارند. ما یک خط قرمز داریم. خانواده شهیدانمان و خانواده‌های گریلاهایمان خط قرمز ما هستند. اکنون درتلاش هستند آنرا علیه ما بکار گیرند. اینگونه به خلقمان و خانواده‌هایمان ضربه وارد می‌کنند. راه‌های متفاوتی را برای رسیدن به فرزندان خود می‌آزمایند. به خانواده‌ها پیشنهاد خبرچینی و همکاری با دولت را می‌دهند و سپس آنانرا به سوی ما روانه می‌کنند. می‌خواهند خبرچین‌هایشان در تمامی سازمان‌های کوردی نفوذ کنند. از اینرو خلقمان و خانواده‌هایمان باید بسیار هشیارانه عمل کنند و به این دام نیفتند. از یکسو خواهر، برادر، دایی، عمو به شهادت رسیده و از سوی دیگر تو خبرچین دولت شوی و به قاتل خدمت کنی، مگر چنین چیزی ممکن است؟ این مایه شرمساری است. پذیرش آن شرم‌آور است. دشمن ما یک رژیم فاشیست است. به هر کاری دست می‌زند. به این دام‌ها گرفتار نشوید. برخی افراد فریب خورده و به وضعیت بدی گرفتار می‌شوند. هم برای خلق کورد و هم خانواده‌های میهن‌دوستی که به این حال افتاده‌اند شرم‌آور است. قطعنا نباید خود را شایان چنین سرنوشتی بدانیم. ما باید در مقابل سیاست‌های کثیف دشمن هشیارانه عمل کنیم. این وضعیت را برای خلقمان خطرناک می‌بینیم. به جان خریدن هزینه در راه مبارزه‌ای شرافتمند را به کناری می‌گذارند و وارد راهی بسیار کثیف می‌شوند. در راه شرف انسان‌ها شهید می‌شود آنوقت تو چگونه می‌توانی در مقابل دشمن سر تسلیم خم کنی؟ قطعا نباید هیچ یک از خانواده‌های ما چنین وضعیتی را بپذیرند. چنین خطری وجود دارد و دشمن در تلاش دستیازی به خانواده‌هاست.

ما نسبت به سیاست‌های دشمن اطلاع داریم و انها را رصد می‌کنیم. ما اطلاعات کافی در دست داریم و هشیارانه عمل می‌کنیم. اما خانواده‌ها باید به این مهم آگاه باشند. نباید وارد این راه خطرناک شوند. علیه سیاست‌های رژیم اشغالگر باید مقاومت را مبنا قرار دهند. زیرا تنها با مقاومت می‌توانیم به پیروزی دست یابیم. با بردگی، با تعظیم در مقابل جلاد، با مزدوریگری به کجا می‌توان رسید؟ همه باید به این رویه بگویند بس است. با راه‌های کثیف می‌خواهند به نتیجه‌ای در مقابل خانواده‌های میهن‌دوست دست یابند. این بسیار مخاطره‌آمیز است.

سترک تی‌وی: اخیرا اعترافات یک فرد در رسانه‌ها پخش شد که نشان می‌دهد رژیم اشغالگر ترک افرادی را در میان خلق کورد و بویژه جوانان باشور به کار مزدوریگری و خودفروشی وارد کرده‌ است. جنبش آزادیخواهی کارزاری را در پاسخ به رژیم اشغالگر آغاز کرده است، این کارزار در بسیاری از شهرها گسترش یافت. این موضوع را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

 دلخواز گابار: سال ٢٠٢٠ در مبارزه ما جایگاه ویژه‌ای دارد. ما به عنوان سال نهایی آنرا ارزیابی می‌کنیم. جنبشمان در مورد حصر رهبر آپو، در رابطه با بازی‌های کثیف و سیاست‌های پلید دشمن کارزاری را آغاز کرده‌ایم. با اعلام موضع دستیابی به آزادی خلق کورد ما مبارزه را آغاز کرده‌ایم. به عنوان گریلا در کوهستان‌های کوردستان، در کلانشهرها و در شهرها کارزاری را به پیش می‌بریم. مبارزه‌ی ما به صورت گسترده و وسیع ادامه دارد. شاید کاستی‌هایی هم وجود داشته باشند اما برای جبران گذار از آنها گام برداشته شده است. ما به رفقایمان که در عملیات جای گرفته‌اند درود می‌فرستیم و به رفقایی که در این راه جان خویش را فدا می‌کنند ادای دَین می‌کنیم. اعلام می‌کنیم که رهرو راه آنان هستیم. لازم است همه بدانند که کارزاری را برای تحقق پیروزی آغاز کرده‌ایم. همه باید واقف باشند. اردوغان خود شاهد این واقعیت است به همین دلیل از گسترش مبارزه هراس دارد. از هم اکنون صدای فریاد او به هوا برخاسته است. هر روز در جایی دیده می‌شود. روزی همقطار داعش و روز دیگر با آمریکایی‌ها و روز بعد از آن با روسیه است. برای جلب کمک از سوی نیروهای بین‌المللی به هر دستاویزی متوسل می‌شود.

اکنون در باکور کوردستان مرحله‌ای از مبارزه علیه خبرچینان، مزدوران و جاش‌ها (خودفروشان) آغاز شده است. رهبر آپو و جنبشمان بارها به آنان هشدار دادند. از آن‌ها خواسته شد که با دشمن همکاری نکنند. جنبشمان همیشه این فراخوان را تکرار کرده و آنان را برحذر داشته است. آنانی که بر مزدوریگری و خودفروشی پافشاری کردند اکنون هدف عملیات قرار دارند. تا نجات از این قشر خودفروش کارزار ما ادامه دارد. در آینده هم در کوهستان‌های کوردستان، هم در شهرها نیز ادامه خواهد یافت. در روزهای اخیر در استانبول عملیاتی انتقامی به انجام رسید. جسارت ندارند حتی به این ضربه مرگبار اعتراف کنند. اما مگر تا کجا می‌توانند قربانیان خود را مخفی کنند؟ از فصل بهار تا کنون صدها سرباز آن‌ها کشته شده و اسلحه‌هایشان به دست نیروهای گریلا افتاده است. به پنهان‌کاری ادامه می‌دهند. در عملیاتی که در مراکز شهرها روی می‌دهند صدها خودرو و کارگاه و کارخانه متعلق به آنان به آتش کشیده شده و به خاکستر مبدل گردید. تحت عنوان «واقعه تصادفی» به پنهان‌کاری دست زدند، تا چه زمانی به مخفی‌کاری ادامه می‌دهند؟

پیام ما برای جوانان کورد است. لازم است در پاسخ به سیاست‌های دشمن پیوستن به صفوف گریلا افزایش یابد. آیا می‌توان در این برهه ساکت نشست؟ سال ٢٠٢٠ در واقع امر مرحله‌ آزادی رهبر اپو و خلق کورد و مرحله‌ی گام برداشتن به سوی پیروزی است. در مقابل مقاومت ما ائتلاف آ.ک.پ/م.ه.پ تا چه زمانی ادامه می‌یابد.

ویروس کرونا هم توسط سیستم کاپیتالیست بیشتر گسترش یافت. می‌خواهند جامعه را با آن مشغول کنند. چون سیستم کاپیتالیست در حال فروپاشی است، جامعه واکنش نشان می‌دهد و علیه آن می‌ایستند. اینگونه می‌خواهند خود را قدرتمند کنند. به بازسازی خود دست زده‌اند. ما نیز به عنوان جنبش آزادیخواهی در مقابل آنان خود را روزآمد می‌کنیم. خود را مجددا سازماندهی می‌کنیم و علیه تکنولوژی آنان به راه‌ها و تاکتیکهای تازه دست می‌زنیم. نتایج آنرا می‌توان مشاهده کرد. پس از این مرحله گام‌های نیرومندانه‌تری نیز برمی‌داریم. به همین دلیل هیچ کس نباید تبلیغات دشمن را باور کند. پیشتر می‌گفتند «فقط ۴۰۰ تن هستند» اما اکنون می‌گویند «فقط در بوتان هزار تن وجود دارند». به مرحله‌ای رسیده‌اند که حتی از سایه‌ی خود وحشت دارند. برای آنکه این مرحله درست ادامه یابد، باید همه نسبت به نقشه‌های راهزنان، تبهکاران، جاسوسان و معتادان می‌خواهند هشیار باشند.

ما نباید اجازه دهیم دشمن با بازی‌های پلیدش به نتیجه دست یابد. به خصوص اجازه ندهیم توافق فاشیستی اردوغان و باخچلی در میهنمان دستاوردی داشته باشد. البته این مرحله را به شیوه‌ای نیرومندتر پی می‌گیریم. ما به عنوان نیروهای گریلا نیرومندتر از گذشته هستیم و برای رسیدن به پیروزی با اراده‌تر از همیشه می‌باشیم. نیروی ما نیز برای آن کافیست تکنولوژی دشمن هر چقدر هم مدرن باشد، دسیسه‌های آنها هر چقدر کثیف و بی‌شرمانه باشد، با مقاومت خلقمان و تاکتیک‌های نوین مبارزه به حملات آنان پاسخ داده و آنرا خنثی کنیم. دشمن به این واقعیت اذعان دارد، رژیم ترک اعتماد به نفس خود را از دست داده است. با روی آوردن به جنگ ویژه در پی اقناع جامعه هستند. باید به این واقعیت‌ها آگاه بود.

سترک تی‌وی: در پایان درخواست شما چیست؟

دلخواز گابار: فراخوان ما باز هم برای جوانان است. تمامی آنانی که پا در راهی به غایت غلط گذاشته‌اند؛ هم میهن‌دوستان، برای خانواده‌ی شهدا، خانواده‌ی گریلاها و هم جوانان کورد که قربانی سیاستهای پلید دشمن شده‌اند باید حقیقت را ببینند و به حقیقت خود بازگردند. به ماهیت دشمن پی ببرند، باید در این مرحله شرکت کنند. ما ترسی نداریم، چون نیروی ما از خلقمان است. ما یک بار دیگر از جوانان می‌خواهیم که به این مرحله بپیوندند. باید از اقصی نقاط جهان به مبارزه بپیوندند. باید به صفوف گریلا ملحق شوند، باید به اعتراضات و فعالیتها در شهرها و کلانشهرها بپیوندند. نباید اجازه دهند این سیستم قدرتمند شود. نباید اجازه دهند دشمن اراده‌ی جوانان ما را از آنها بگیرد، بلکه جوانان باید اراده‌ی دشمن را بشکند. برای این منظور نباید هیچ دری برای دشمن باز گذاشته شود. وضعیت خلق کورد به طور عمومی، نمونه‌ی شرف و کرامت است. باید جوانان ما، خلق ما و بویژه مردم بوتان تهدید را درک کنند.

باز هم به مناسبت ماه مه یاد همه‌ی شهدا را گرامی می‌داریم و یادشان را ارج می‌نهیم. صیانت از شهدا و همه‌ی خلق میهن‌دوست و مدافعان خط رهبر آپو، وظیفه‌ی نیروهای گریلا است.