گریلا بوتان: تا ما در اینجا باشیم به دشمن اجازه‌ی پیشروی نمی‌دهیم

عاکیف بوتان گریلای ه.پ.گ در مورد حملات اشغالگرانه‌ی ترکیه به هفتانین و مقاومت گریلا گفت:" تا زمانی که ما در اینجا باشیم دشمن حتی نمی‌تواند یک قدم پیشروی کند، ما دست از خانتور نمی‌کشیم."

عاکیف بوتان گریلای نیروهای مدافع خلق ه.پ.گ که در مقاومت جنگ هفتانین شرکت دارد می‌گوید، از سال گذشته او به همراه رفقایش در خانتور علیه نیروهای دشمن در حال مقاومت هستند.

گریلا بوتان در سخنانش در مورد فرصتهای منطقه‌ی خانتور برای نیروهای گریلا می‌گوید:"از لحاظ عملیاتهای گریلایی این منطقه فرصت‌های بسیار خوبی در اختیار نیروهای گریلا می‌گذارد تا ضربات مهلکی به دشمن وارد کند. اینجا می‌توان حتی در گروه‌های کوچک دست به تحرک زد و هم زمان از خود دفاع کرد و حتی حمله هم کرد."

نیروهای اشغالگر ترکیه از ۱۶ ژوئن به منطقه‌ی خانتور حمله می‌کنند و خانتور یکی از مناطقیست که گریلا در آنجا دست به مقاومت بی‌مانندی زده است.

بوتان می‌گوید:"در ابتدا که به خانتور حمله کردند شب اول و دوم نتوانستند هیچ نیروی نظامی به اینجا منتقل کنند. آنها فکر نمی‌کردند با چنین مقاومتی روبه رو شوند."

بوتان همچنین گفت، زمانی که دشمن نیروهایش را مستقر کرد، درگیری ایجاد شد و تعداد زیادی از آنها کشته شدند. وی گفت:" آن صبحی که دشمن نیروهایش را مستقر کرد ما هم در قالب گروه‌های کوچک به داخل نیروهایشان نفوذ کرده و آنها را زدیم. آنها فکر می‌کردند ما عقب نشینی کرده‌ایم، تلاشهایشان بی‌نتیجه ماند. آنها به تکنولوژی پشت بسته بودند اما فایده‌ای نداشت."

گریلا عاکیف بوتان همچنین گفت:"در منطقه‌ی خانتور نیروهای گریلا بالادست هستند به همین دلیل دشمن پشت سر هم ضربه می‌خورد."

بوتان اعلام کرد، ما تا پایان اراده‌ی خود را حفظ خواهیم کرد و گفت:" ما می‌جنگیم و هرگز روحیه‌ی خود را نمی‌بازیم. در حقیقت گریلا زمانی که در حال جنگ است بالاترین روحیه را دارد. اراده‌ی پولادین داریم و بسیار امیدوار هستیم. دشمن این را درک کرده بود که ما مقاومت خواهیم کرد. اما نه به شیوه‌ای که در مقابل تکنولوژی مدرن انان به نظاره بنشینیم. دهها حمله‌ی هوایی انجام شدند و صدها حمله‌ی توپ خانه‌ای علیه خانتور انجام شد، اما گریلا به طور مداوم مقاومت کرد. دشمن به نیروهایش می‌گفت:«پیش رویتان پاکسازی شده بروید و بجنگید.» اما زمانی که سربازها وارد جنگ می‌شدند به شدت ضربه می‌خوردند، مقاومتی تاریخی بود."

بوتان با یادآوری اینکه رژیم ترکیه جاش‌ها و کنتراها را جلو انداخته است گفت:" سربازها هرگز به تنهایی حمله نکرده‌اند. همیشه جاش‌ها(مزدوران) و کنتراها را پیش انداخته‌اند. هرگز تا این حد ترسو نبوده‌اند. به ویژه در تپه‌ی شهید برخودان، زمانی که اولین ضربه را به سربازهایشان زدیم، تعدادی از آنها به گریه افتادند. ما اینرا با چشمان خودمان دیدیم. تا حالا هم موفق به پیشروی نشده‌اند. در جاهایی که ضربه می‌خوردند، عقب می‌کشند. اکنون نیروهای گریلا در منطقه پخش شده‌اند. خانتور منطقه‌ای گسترده و مرتفع و کلا سنگ و صخره و درخت است. هم دشمن در منطقه حضور دارد هم ما. تا زمانی که ما اینجا باشیم، دشمن نمی‌تواند پیشروی کند. چون ما دست از خانتور نمی‌کشیم. ممکن است این مرحله مدتی طولی بکشد، اما آنکه پیروز می‌شود ما هستیم. چون اینجا محل گریلا است."

عاکیف بوتات همچنین اعلام کرد، گریلاهای زن نیز در این مقاومت نقش بزرگی ایفا می‌کنند و گفت:" مشخص است که از دشمن نمی‌ترسند، دشمن بشدت از گریلاهای زن وحشت دارد، به همین دلیل ابتدا به آنان حمله می‌کند."