۶۶٠ هزار نفر به کروناویروس مبتلا شدند

هر ساعت هزاران نفر به تعداد مبتلایان به ویروس کرونا افزوده می‌شود. تنها در شبانه‌روز گذشته ۶٣ هزار مورد قطعی بیماری کووید١٩ در سراسر جهان شناسایی شده‌اند.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان به ۶۶٠ هزار نفر رسیده است و ٣٠ هزار نفر از مبتلایان جان خود را از دست داده‌اند.

سازمان ملل اعلام کرد که ٨۶ نفر از پرسنل این سازمان به بیماری کووید١٩ مبتلا شده‌اند.

ایران

بنابر آمار حکومتی شمار مبتلایان به کروناویروس در ایران از ٣۵ هزار نفر بیشتر است. آمار درگذشتگان نیز به ٢ هزار و ۵١٧ نفر رسیده است و وضعیت جسمی ٣ هزار بیمار دیگر نیز وخیم گزارش شده است. برخلاف آمار دولتی برخی از مسئولان و پرسنل پزشکی در ایران تعداد مبتلایان و جانباختگان کروناویروس را تا دو برابر آمار دولتی اعلام کرده‌اند.

ترکیه

مقام‌های دولت ترک مدعی هستند که در این کشور ٧ هزار و ۴٠٢ مورد مبتلا به کروناویروس شناسایی شده‌اند که ١٠٨ نفر آنان فوت کرده‌اند.

دولت ترکیه اعلام کرد که از امروز پروازهای داخلی و قطار بین‌شهری را متوقف می‌کند. همچنین خروج از شهرها نیز منوط به موافقت استانداران می‌باشد. سازمان‌های غیردولتی پزشکی و سندیکاهای پزشکان دولت را به پنهان‌کاری در اعلام آمار واقعی متهم می‌كنند.

عراق

وزارت بهداشت عراق در تازه‌ترین آمار تعداد افراد مبتلا به بیماری کووید١٩ در این كشور را ۵٠۶ نفر اعلام کرد که ۴٢ نفر آنان جان خود را از دست داده‌اند.

آمریکا

تعداد بیماران کووید١٩ در ایالات متحده آمریکا از ١٢١ هزار بیشتر است. تاکنون ٢٠٢٠ بیمار جان خود را از دست داده‌اند و وضعیت جسمی ٢ هزار و ۶۶۶ نفر دیگر وخیم اعلام شده است. دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای جلوگیری از فروپاشی اقتصادی بسته ٢.٢ تریلیون دلاری را امضا کرد. ترامپ شرکت خودروسازی جنرال موتورز را موظف کرده است که دستگاه‌های کمک تنفسی مورد نیاز بیمارستان‌ها را تولید کند.

ایتالیا

بر اساس آمارهای دولتی تعداد مبتلایان به کرونا در ایتالیا به ٩٢ هزار و ۴٧٢ نفر رسیده و ١٠ هزار و ٢٣ بیمار نیز جان خود را از دست داده‌اند. گزارش‌ها حاکی از درگذشت ۵١ پزشک ایتالیایی به سبب ابتلا به بیماری کووید١٩ است.

اسپانیا

شمار جانباختگان کروناویروس در اسپانیا به ۵ هزار و ٩٨٢ نفر و تعداد مبتلایان بالغ بر ٧٣ هزار و ٢٣۵ تن می‌باشد. تنها در روز شنبه ٨۴۴ بیمار جان خود را از دست داده‌اند و وضعیت چهار هزار بیمار دیگر نیز وخیم اعلام شده است.

فرانسه

در فرانسه تعداد مبتلایان به ٣٧ هزار و ۵٣٧ نفر و تعداد جانباختگان نیز به ٢ هزار و ٣١۴ نفر رسیده است.

آلمان

شمار مبتلایان به بیماری کووید١٩ در آلمان از ۵٧ هزار نفر فراتر رفته است. تعداد جانباختگان این بیماری ۴٣٣ نفر می‌باشد و وضعیت ١۵٠٠ بیمار نیز وخیم اعلام شده است.