هدف پ.د.ک از اخلالگری علیه روژاوا چیست؟

پارت دمکرات کوردستان قبل از سفر نخست‌وزیر عراق مصطفی کاظمی به آنکارا ادعا کرد که مبارزان ی.پ.گ به نظامیان این حزب حمله کرده‌اند و به این ترتیب توطئه کثیف دیگری علیه روژاوا را آغاز کرد. مسرور بارزانی سه روز پیش حملات لفظی به روژاوا را آغاز کرده بود.

پارت دمکرات کوردستان (پ.د.ک) به موازات رژیم فاشیست ترکیه حملات لفظی و تبلیغات مغرضانه علیه روژاوا و جنبش آزادیخواهی کوردستان را آغاز کرده است و روز گذشته مدعی شد که مبارزان ی.پ.گ به نظامیان این حزب حمله کردند.

سربست لزگین از مسئولان سازمان بدنام پارستن و مشاور وزارت پیشمرگه در کنفرانسی خبری که تنها رسانه‌های پ.د.ک در آن شرکت کرده بودند ادعا کرد که ی.پ.گ در مرز روژاوا -جنوب به یک نقطه نظامیان پ.د.ک حمله کرده‌اند.

منابع ی.پ.گ ادعاهای این عنصر پاراستن را کذب خوانده و اعلام کردند که بزودی در این مورد اطلاعیه‌ای منتشر خواهند کرد.

سربست لزگین دروغ گفت؛ در این منطقه مبارزان ی.پ.گ حضور ندارند

منطقه‌ای که سربست لزگین عنصر پ.د.ک مدعی حمله مبارزان ی.پ.گ به نظامیان حزبش شده است در منطقه سحیلا-ی استان دیرک روژاوا در ٣٠ کیلومتری مرز ترکیه است که در ٢٢ اکتبر ٢٠١٩ بر مبنای توافق سوچی نیروهای ی.پ.گ، ی.پ.ژ و ق.س.د از آن خارج شده‌اند.

ساعاتی پس از انتشار ادعای سربست لزگین رسانه‌های پ.د.ک در نتیجه فشار افكار عمومی و افشا شدن این ادعای کذب به ناچار خبر مربوط به "حمله ی.پ.گ به پیشمرگه‌ها" و "وقوع جنگ" را از وبسایت‌های خود حذف کردند و دروغ نخست‌ را با ادعای کذب دیگری جایگزین کردند و نوشتند "پ.ک.ک و ی.پ.گ در سحیلان مشترکا به پیشمرگه‌ها حمله کردند".

گفتگوی مسرور بارزانی و جویل ریبرن

این اقدام سربست لزگین و رسانه‌های پ.د.ک در چارچوب جنگ روانی ویژه علیه ملت کورد و جنبش آزادیخواهی کوردستان است که از سه روز پیش استارت آن توسط مسرور بارزانی رئیس سازمان پاراستن زده شده است. مسرور بارزانی روز دوشنبه (١۴ دسامبر/٢۴ آذر) با جویل ریبرن تلفنی گفتگو کرد.

مسرور بارزانی استارت خرابکاری را زد

مسرور بارزانی در گفتگوی تلفنی با جویل ریبرن ادعا کرده بود که "پ.ک.ک در آمیدی به نیروهای پیشمرگ حمله کرد"، "فعالیت‌های اعتراضی مردم جنوب کوردستان را سازماندهی نمود" و مدعی شده بود که "کمک‌های تسلیحاتی نیروهای ائتلاف به نیروهای ق.س.د به دست پ.ک.ک رسیده است".

اینچنین مسرور بارزانی ادعاهای دولتمردان رژیم فاشیست ترکیه را نشخوار کرد و به دنبال وی رسانه‌های پ.د.ک موجی از حملات رسانه‌ای علیه ی.پ.گ را هم آغاز کردند و مدعی حمله مشترک پ.ک.ک و ی.پ.گ به نیروهای پیشمرگ در سحیلا شدند.

پ.د.ک از ماه سپتامبر در مرز روژاوا ایجاد مقرها و پایگاه‌های نظامی را آغاز کرده و مقرهای قدیمی را بازسازی می‌کند. پ.د.ک نیروهای نظامی خود را با اسلحه‌های سنگین به این منطقه گسیل کرده و در تمامی طول مرز روژاوا با جنوب کوردستان دوربین‌های مادون ‌قرمز مستقر نموده است.

چاووش ‌اوغلو سخنان بارزانی را تکرار کرد

مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه رژیم ترکیه ادعاهای مسرور بارزانی علیه خلق کورد را تکرار کرده و اعلام کرد که "در سوریه پ.ک.ک و ی.پ.گ یک سازمان هستند، مهم نیست نام آنان چه باشد، آنجا به برادران کورد ما حمله کردند. برای تصفیه کامل پ.ک.ک در خاک عراق ما همچون ترکیه همکاری خواهیم کرد".

فواد حسین وزیر خارجه عراق که از اعضای پ.د.ک است در ضدیت با ایزدی‌ها گفت که توافقنامه شنگال به اندازه‌ای که برای حکومت عراق اهمیت دارد برای منطقه (؟) نیز واجد اهمیت است. صاحب‌نظران هدف فواد حسین از بیان عبارت منطقه را مطالبات رژیم فاشیست ترکیه علیه مردم ایزدی شنگال می‌دانند.

ایجاد آشوب‌ و اخلالگری علیه روژاوا و جنبش آزادیخواهی کوردستان از سوی رژیم فاشیست ترک و پارت دمکرات کوردستان مدیریت می‌شود.