نظامیان عراق با همکاری پ.د.ک می‌خواهند ایزدی‌ها را خلع سلاح کنند

سربازان عراقی به یک روستای شنگال حمله کرده و خانه‌ها را برای یافتن اسلحه جستجو نمودند.

خبرگزاری روژنیوز اعلام کرد، سربازهای عراقی که به درخواست پارت دمکرات کوردستان (پ.د.ک) به شنگال رفتههاند، روستای وردی را خانه به خانه جستجو کرده‌اند تا اسلحه‌هایی را که مردم برای دفاع از خود به کار گرفته‌اند، از آنها بگیرند. هموطنان این اقدام را در راستای خلع سلاح ایزدیان شنگال می‌دانند، تا آنها دیگر قادر به دفاع از خود نباشند.

پس از آنکه بغداد-هولیر به درخواست ترکیه علیه شنگال در ۹ اکتبر ۲۰۲۰ توافقی امضا کردند، هزاران سرباز عراقی به شنگال رفتند.

بر اساس اطلاعات بدست آمده از روستای وردی از توابع تل عزیر شنگال، سربازان عراقی به روستا حمله کرده و خانه به خانه به دنبال اسلحه گشته‌اند.

اهالی روستا اعلام کرده اند، سربازان ارتش عراق به خانه‌های آنها حمله کرده و می‌خواهند اسلحه‌هایی که با آن از خود دفاع می‌کنند را از آنها بگیرند.

سیدو سید رشید از اهالی روستا، این خبر را تایید کرده و به این اقدام نیروهای عراقی اعتراض کرده و گفت، "ما امروز روزه بودیم، هنوز از خواب بیدار نشده بودیم که نیروهای عراقی به روستای ما آمدند و به دنبال اسلحه می‌گشتند. آنها می‌خواهند مانند زمان حمله‌ی داعش و فرمان، ما بدون سلاح و بی‌دفاع باشیم، اما ما این را نمی‌پذیریم چون در آن زمان گفتند، ما از شما دفاع می‌کنیم، اما به عهد خود عمل نکردند و همین امر سبب شد تا فرمان بر ایزدی‌ها اجرا شود. این ظلمی بزرگ بود که ما دیگر آنرا نمی‌پذیریم."