استقبال از رویداد تاریخی ١۵ آگوست؛ ٢٢ متجاوز ترک به هلاکت رسیدند

نیروهای گریلا با عملیات‌های ثمربخش به پیشواز ١۵ آگوست (سالروز آغاز جنگ گریلایی در کوردستان ١٩٨۴) رفتند. در عملیات‌های گریلاهای ه.پ.گ و یژاستار ٢٢ متجاوز از جمله ٣ درجه و ۴ کنترا (جاش) به هلاکت رسیدند.

مرکز رسانه و مطبوعات نیروهای مدافع خلق کوردستان (ه.پ.گ) در اطلاعیه‌ای جزئیات عملیات‌های گریلا علیه ارتش متجاوز ترک را منتشر کرد.

بر پایه گزارش ه.پ.گ روز ١ آگوست/ ١٠ مردادماه تیم‌های سیار 'یژا ستار' در چارچوب کارزار انقلابی شاهین‌های زاگرس، عملیاتی انفجاری را علیه یک کاروان ارتش ترک که در حال حرکت از شمذینان جولمرگ به سوی روباروک بوده به انجام رسانده‌اند. در اینعملیات یک خودرو نوع کرپی به تمامی منهدم شده و ٣ درجه‌دار و ۴ کنترای رژیم ترک به هلاکت رسیده‌اند.

٣ آگوست در چارچوب کارزار انقلابی جنگ خابور شهید ساواش مرعش علیه اشغالگران مستقر در منطقه مقاومت تپه جودی دو عملیاتی به انجام رسیده است که در نتیجه آن ۴ اشغالگر کشته شدند. ٢ سنگر منهدم گردیده و به سنگر دیگر صدمه وارد شده است.

در همین روز در نزدیکی تونل‌های جنگ تپه آمیدی در عملیات کمین‌گذاری گریلا یک اشغالگر کشته شده و متجاوزان دیگر پا به فرار گذاشتند. نیروهای گریلا ١ سپر دفاعی و ١ دوربین را به غنیمت گرفته‌اند.

٣ آگوست در عملیات انفجاری در نزدیکی تونل‌های جنگ منطقه تپه آمیدی ٢ متجاوز کشته و یک متجاوز زخمی شد. ١ سپر دفاعی، ١ تپانچه، ١ دوربین و یک کلاه‌خود متعلق به نظامی ترک به نام حیدر چلیک به عنوان مدارک نظامی کشته شده ارتش ترک به غنیمت گرفته شدند.

در همین روز در عملیات تک‌تیراندازن یژا ستار در تپه آمیدی ٢ نظامی ارتش ترکیه از پای درآمدند.

همچنین ساعت ١۶:۴۵ روز ٣ آگوست ٢ فروند بالگرد تهاجمی که درصدد بمباران تپه جودی بودند از سوی تیم‌های سیار یژا ستار هدف قرار داده شدند. به یکی از بالگردها صدمه جدی وارد شده و دچار حریق گردید و درصدد عقب‌نشینی بسوی مرز بود. پس از مدتی در مسیر این بالگرد انفجار بزرگی روی داد و این منطقه توسط هواپیماهای جنگنده به سختی بمباران شد.

روز ١ آگوست در چارچوب کارزار انقلابی شاهین‌های زاگرس در آواشین ٣ اشغالگر کشته و یک تن دیگر زخمی شد.

٣ آگوست دوربین مداربسته اشغالگران در منطقه ورخله منهدم گردید.

٢ آگوست در چارچوب کارزار انقلابی شاهین‌های زاگرس در زاپ ٢ اشغالگر ترک در منطقه چمچو کشته و یک اشغالگر زخمی شد.

٣ آگوست یک اشغالگر در شکفتا بریندارا به هلاکت رسید.

مرکز رسانه و مطبوعات ه.پ.گ می‌افزاید: گریلاهای آزادی کورستان در ١۵ آگوست ١٩٨۴ با پیشاهنگی فرمانده همیشه جاوید عگید تاریخ خلقمان را از نو به نگارش درآوردند، جنگ خویش علیه اشغالگران را بدون وقفه ادامه می‌دهند. در نتیجه عملیات‌های گریلاهای آزادی که در پیشواز از جنگ رستاخیز ملی به انجام رسیده‌اند، ٢٢ متجاوز از جمله ٣ درجه‌دار و ۴ کنترا مجازات شده‌اند. ٣ اشغالگر نیز زخمی گردیدند. یک خودرو از نوع کرپی، یک خودرو از نوع رئو، ۴ دوربین مداربسته، ٢ سنگر منهدم شدند. به یک موضع و یک بالگرد تهاجمی صدمه جدی وارد شد. نیروهای گریلا ٢ سپر دفاعی، ١ کلت‌، ١ دوربین و یک کلاه‌خود نظامی را به غنیمت گرفتند.

ه.پ.گ می‌افزاید که ارتش اشغالگر ترک ٩ بار با بمب‌های هسته‌ای تاکتیکی و سلاح‌های شیمیایی سنگرها و تونل‌های مقاومت را بمباران کرده است. همچنین ١٠ بار توسط هواپیماهای جنگنده و ۴٢ بار توسط بالگردهای تهاجمی مناطق حفاظتی میدیا را بمباران کرده است. پایگاه‌های مرزی هم ده‌ها بار با خمپاره و توپ مناطق مقاومت را هدف حملات راکتی قرار داده‌اند.