برگزاری جشن ۴٢مین سالگرد تأسیس حزب کارگران کوردستان در کوهستان قندیل

با مشارکت هزاران کوردستانی در دامنه کوهستان قندیل ۴٢مین سالروز تأسیس حزب کارگران کوردستان (پ.ک.ک) که خلق کورد آنرا عید رستاخیز می‌داند گرامی داشته شد

بعد از ظهر امروز با پیشاهنگی ابتکار عمل خلق و حضور تعداد زیادی از هموطنان در روستای سله در دامنه کوهستان قندیل سالگرد تأسیس حزب کارگران کوردستان گرامی داشته شد. در این مراسم صدها نفر از شهرهای جداگانه جنوب کوردستان حضور بهم رساندند. علیرغم جنگ و نامساعد بودن شرایت جوی مراسم جشن سالگرد تأسیس پ.ک.ک با شور و شوق برگزار گردید.

مراسم ساعت ١٣ با یک دقیقه سکوت در پاسداشت شهیدان راه آزادی کوردستان آغاز شد. س]س پیام کمیته پ.ک.ک از سوی حقی عنتاب قرائت شد. در پیام آمده است:"پ.ک.ک در شرایطی تأسیس شد که خلق کورد مورد انکار واقع می‌شد. اما پ.ک.ک یک بار دیگر به خلق انکار شده روحیه بخشید. اکنون هیچ نیرویی نمی‌تواند موجودیت کورد را انکار کند. این یکی از بزرگترین دستاوردهای پ.ک.ک برای خلق کورد است.

پ.ک.ک حزب هر چهاربخش کوردستان است. هیچ نیروهای نمی‌تواند و حق ندارد پ.ک.ک را منحصر به یک بخش کوردستان بداند. پ.ک.ک با عمل و اندیشه خود این واقعیت را به اثبات رسانده است. نمونه عینی آن نیز حضور نیروهای گریلا در مناطق شنگال، مخمور و کرکوک در زمان جنگ علیه داعش و دفاع از جنوب کوردستان بود. در کل نیز توانست وحشی‌ترین سازمان جهان یعنی داعش را از نابود کند."

در ادامه مراسم گروه‌های شهید فیان وابسته به مرکز هنری نوخواز ترانه‌های کوردی را به شرکت کنندگان در این مراسم پیشکش کردند. سپس هر کدام گروه‌های هنری وژین و شهید سرحد نیز ترانه‌های خود را روی صحنه اجرا کردند.

همچنین هنرمند بربانک هلات و برهم شمامی با ترانه‌های خود به شرکت کنندگان شور و هیجان ویژه‌ای به مراسم بخشیدند و شرکت کنندگان به رقص و پایکوبی پرداختند.