برگزاری مراسم گرامیداشت شهید ناهید اصل‌عمری در روستای هشتراک سلماس

ارعاب مزدوران سپاه پاسداران نتوانست مانع از برگزاری مراسم گرامیداشت شهید دیلان سردار از سوی خلق میهن‌دوست روستای هشتراک شود

خبرگزاری فرات مطلع شده است که میهن‌دوستان سلماس پس از کسب اطلاع از شهادت گریلای یژا ستار «ناهید اصل‌عمری» یاد و خاطره وی را در روستای زادگاهش «هشتراک» زنده نگه داشتند و روز سه‌شنبه (١٨ خرداد/ ٨ ژوئن) در منزل خانواده وی گردهم آمدند.

بنابر گزارش دریافت شده نظامیان سپاه پاسداران رژیم اشغالگر جمهوری اسلامی در اولین روز مراسم تعزیه شهید ناهید اصل‌عمری با یورش به روستای هشتراک، آقای باده اصل‌عمری پدر شهید را بازداشت کرده و با دست‌بند به پاسگاه دیلزی دهستان شپیران منتقل کردند.

یکی از بستگان شهید به خبرگزاری فرات اعلام کرد که سپاه پاسداران پس از دستگیری پدر شهید ناهید با ارعاب و تهدید خواستار ممانعت از برگزاری مراسم تعزیه بوده‌اند که با مخالفت آقای باده اصل‌عمری مواجه شدند.

مراسم گرامیداشت این گریلای شهید علی‌رغم محاصره روستا از سوی مزدوران سپاه و تهدید به بازداشت شرکت کنندگان برگزار شده است.

شایان ذکر است که ناهید اصل‌عمری با کد سازمانی «دیلان سردار» روز ٨ آوریل ٢٠٢١/ ١٩ فروردین ١۴٠٠، همراه با پنج گریلای دیگر به نام‌های یوجل یلدز «هبون زوزان»، اسرا آتاج «هیوی فرات»، غریب دالی «اِزدا دلبرین»، ودات اوکلو «تولهلدان زفکی» و یلدز بادر «مزگین چکدار» در جنگ با ارتش اشغالگر ترک در منطقه بستا عرصه جودی شمال کوردستان به شهادت رسیدند. مرکز رسانه و مطبوعات ه.پ.گ در اطلاعیه‌ای شهادت دیلان سردار را به خانواده وی و خلق میهن‌دوست کوردستان تسلیت گفته بود.