برگزاری مراسم یادبود فیدان دوغان بر سر مزار وی

روز گذشته بر سر مزار فیدان دوغان، یکی از سه زنی که در جریان قتلعام پاریس جان خود را از دست داده بود، مراسمی برای گرامیداشت یاد وی برگزار شد.

روز گذشته مراسم بزرگداشت فیدان دوغان زن سیاستمدار کورد که همراه با ساکینه جانسز و لیلا شایلمز در ۹ ژانویه سال ۲۰۱۳ در جریان قتلعامی در پاریس جان خود را از دست داده بود، در محله خوبون البستان از توابع مرعش برگزار شد. عایشه سوروج نماینده حزب دمکراتیک خلق‌ها، مادران آشتی و مدیران حزب دمکراتیک خلق‌ها و بستگان فیدان دوغان با حضور بر آرامگاه وی این مراسم را برگزار کردند.

نیروهای نظامی و امنیتی، محله‌های منتهی به آرامستان را به محاصره درآورده بودند. نیروهای امنیتی نیز از آسمان به وسیله پهپاد اوضاع را تحت کنترل داشتند.

زنان شرکت کننده در این مراسم شاخه‌های گل را بر سر مزار فیدان دوغان قرار دادند.

لازم است که فرانسه در این باره مسئولیت خود را بپذیرد

عایشه سوروچ نماینده حزب دمکراتیک خلق‌ها در این مراسم اظهار داشت: چندین سال از وقوع این قتلعام گذشته است. اما هنوز ابعاد این قتلعام روشن نشده است. هیچ گامی برای روشن شدن این مسئله در ابعاد حقوقی برداشته نشده است. قاتلان مشخص نشده‌اند. این قتلعام به شیوه‌ای از پیش طراحی شده در مقابل انظار جهانیان روی داد. سه زن انقلابی، در پاریس به قتل رسیدند. لازم است که در این باره مسئولان وقت در پاریس مسئولیت خود را در خصوص این قتلعام بپذیرند. مبارزه و موضع فیدان دوغان، ساکینه جانسز و لیلا شایلمز نیرویی مهم به مبارزه خلق کورد بخشیده است. ما بر اساس مسیر این شهدا همواره مبارزاتمان را ادامه می‌دهیم.

این مراسم با قرار دادن گل بر مزار فیدان دوغان و شعارهای ژن، ژیان، آزادی خاتمه یافت.