دیدار هیئت کنگره ملی کوردستان با هیئت کودار و پژاک

هیئتی از کنگره ملی کوردستان روز گذشته با نمایندگان کودار و حزب حیات آزاد کوردستان (پژاک) دیدار کرد. طرفین در مورد اتحاد ملی، تداوم فعالیت‌ها با هدف پایان دادن به تنش‌ میان احزاب به رایزنی پرداختند.

روز گذشته (٢٨ نوامبر/ ٨ آذر) هیئتی از کنگره ملی کوردستان با حضور احمد کاراموس رئیس مشترک ک.ن.ک؛ آسیه عبدالله، دکتر شیرکو محمد امین و زینب از اعضای رهبری ک.ن.ک با هیئتی از کودار و پژاک با شرکت گُلان فهیم رئیس مشترک کودار، نوژین بریتان و آمد شاهو اعضای مجلس حزب حیات آزاد کوردستان و روهات شاهین عضو کمیته دیپلماسی پژاک در کوهستان‌های آزاد کوردستان ملاقات کردند.

هیئت کودار و پژاک از تلاش‌های ک.ن.ک برای جلوگیری از آغاز جنگ داخلی میان کوردها و همچنین تلاش برای پایان دادن به تنش‌‌ها میان احزاب قدردانی کردند. گُلان فهیم رئیس مشترک کودار در سخنانی گفت:"لازم است خلق کورد با وحدت تمام در مقابل حملات دشمنان و بدخواهان ایستادگی کند. دشمنان خلق کورد در تلاش هستند تا با توطئه راه دستیابی خلق کورد به هویت و آرمان‌های دمکراتیکش را سد کنند. بازداشت گسترده فعالان سیاسی و مدنی در شمال کوردستان، حملات اشغالگرانه رژیم فاسیست ترک به جنوب کوردستان و محاصره روژاوای کوردستان از سوی اشغالگران و همچنین حمله به خطمشی آزادیخواهی خلق کورد در روژهلات کوردستان نشانه‌های این توطئه بین‌المللی علیه کورد هستند.

گُلان فهیم با تأکید بر اهمیت وحدت ملی کوردها در این برهه تاریخی اشاره کرده و افزود: رویداهای اخیر کوردستان نیاز به وحدت ملی را به همه یادآور نشان داده است، به همین سبب برای تعیین سرنوشت خلق کورد و اتحاد ملی باید گام‌های بزرگی برداشته شوند و باید به وظایف خود در قبال اتحاد ملی گام برداریم. ما نقش ک.ن.ک را در دستیابی به این هدف تاریخی و سرنوشت‌ساز می‌دانیم. همچنین ما به عنوان جنبشی آپوییستی ما آماده‌ایم به وظایف خود عمل کنیم."

رئیس مشترک کودار در مورد تنش‌های اخیر در جنوب کوردستان گفت، برای جلوگیری از جنگ داخلی میان کوردها ما آماده انجام وظایف خود هستیم.

احمد کاراموس رئیس مشترک کنگره ملی کوردستان در سخنانی با اشاره به تلاش‌های دشمنان کوردها برای ایجاد تفرقه و جنگ داخلی، بر لزوم همبستگی هر چه بیشتر جریان‌ها و طیف‌های کورد برای خنثی کردن دسیسه‌های اشغالگران و بدخواهان کوردستان تأکید کرد.

کاراموس گفت که تنش‌های ایجاد شده از سوی پ.د.ک دستاوردها و منافع خلق کورد را با خطر مواجه کرده است.