فراخوان کنگره ملی کوردستان در واکنش به دستگیری گسترده فعالان روژهلات کوردستان

ک.ن.ک با اعلام اسامی دستگیرشدگان روژهلات کوردستان به سازمان‌های بین‌المللی مدافع حقوق بشر و همچنین کشورهای جهان گفته است که جان دستگیر شدگان کورد از سوی نظام جمهوری اسلامی در معرض خطر است.

کنگره ملی کوردستان با اشاره به موج تازه یورش نظامیان و نیروهای امنیتی رژیم اشغالگر ایران به خلق کورد، فراخوانی را خطاب به کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد، سازمان عفو بین‌الملل، دیدبان حقوق بشر، پارلمان اروپا، سازمان همکاری اسلامی، سفارتخانه‌های کشورهای جهان و رسانه‌ها منتشر کرد.

کنگره ملی کوردستان نسبت به سرنوشت دستگیر شدگان روژهلات کوردستان هشدار داده و می‌افزاید که رژیم ایران همیشه با هدف ایجاد رعب و وحشت در میان خلق‌های ساکن ایران شهروندان روژهلات کوردستان را آماج حمله قرار می‌دهد.

در بخشی از فراخوان کنگره ملی کوردستان آمده است: برپایه‌ی گزارش‌های منتشر شده تعداد دانشجویان و فعالان دستگیر شده روژهلات کوردستان از سوی مراکز امنیتی رژیم ایران در روزهای به حداقل ٢٠ نفر رسیده است.

ک.ن.ک در ادامه اسامی دستگیرشدگان و محل سکونت و دستگیری آنان را اعلام کرده و می‌افزاید: رژیم ایران به دلیل سیاست‌های کوردستیز خود همیشه مایه نگرانی بوده و شکنجه و ناپدید کردن جان دستگیرشدگان کورد را تهدید می‌کند.