گرامیداشت شهدای قیام شلادزه بر سر مزار آنان

​​​​​​​میهن‌دوستان و شهروندان شلادزه در دومین سالگرد قیام این شهر علیه رژیم اشغالگر ترک و مزدورانش بر سر مزار شهدای قیام دستجات گُل قرار دادند.

روز ۲۶  ژانویه ۲۰۱۹ در شهرک شلادزه واقع در استان دهوک، قیامی علیه مقرها و پادگان‌های نظامی دولت اشغالگر ترکیه انجام شد. هدف این اعتراضات محکوم نمودن کشتن چهار غیرنظامی کورد توسط بمباران‌های جنگنده‌های نظامی دولت ترکیه بود.

 ابتدا اعتراضات در داخل شهرک شلادزه انجام شد، اما سپس معترضان به سمت پایگاه نظامی ارتش غاصب ترک رفتند که در منطقه‌ی سیری واقع شده است. معترضان خشمگین از جنایت دولت ترکیه، وارد مقرهای نظامی ارتش اشغالگر ترکیه شده و آنجا را به آتش کشیدند.

سربازهای اشغالگر ترک، معترضان را گلوله‌باران کردند که در نتیجه‌ی این گلوله‌باران یک شهروند غیرنظامی شهید و ۱۰ شهروند دیگر مجروح شدند. پارت دمکرات کوردستان (پ.د.ک) نیز به موازات ارتش ترک به بازداشت و تهدید جوانان و میهن‌دوستان شلادزه پرداختند و شماری از شرکت کنندگان در قیام را بازداشت و ماه‌ها مورد شکنجه قرار دادند.

روز گذشته در سالگرد این اعتراضات جوانان شلادزه بر سر مزار شهید حسین ریکانی که در نتیجه‌ی شلیک مستقیم نیروهای ارتش اشغالگر ترکیه شهید شده بود، رفته و عهد و پیمان خود را با وی تازه نمودند و تاج گلی بر سر مزار این شهید قرار دادند.