نیروهای مدافع خلق: مقاومت تاریخی گریلاهای جنبش آزادیخواهی کوردستان در آواشین ادامه دارد

ه.پ.گ اعلام کرد که ارتش اشغالگر ترک روز ٧ ژوئن/ ١٧ خرداد در مناطقه آواشین مرحله تازه‌ای از حمله را آغاز کرده است و می‌افزاید:"گریلاهای جنبش آزادیخواهی کوردستان علیه حملات اشغالگرانه دشمن پاسخی تاریخی داده‌اند."

مرکز رسانه و مطبوعات نیروهای مدافع خلق کوردستان (ه.پ.گ) در این مورد اطلاعیه‌ای منتشر کرد.

اطلاعیه ه.پ.گ به این شرح است:

"رژیم اشغالگر ترک در روزهای ٢٣-٢۴ مه علیه مناطق تابورا عربان، دولا کنفرانس و دولا ماران منطقه آواشین حملاتی اشغالگرانه را آغاز کرده بود. به دلیل مقاومت پیروزمندانه و عملیات‌های نیرومند با شکست مواجه شد و روز ١ ژوئن مجبور به عقب‌نشینی شدند. اشغالگران که در مقابل مقاومت موثر گریلاهای ما ناکام شده بودند با تحرکات نظامی پ.د.ک بسوی منتقه گریلایی در عرصه متینا روز ٧ مه تهاجم تازه‌ای را علیه عرصه آواشین آغاز کردند.

دولت اشغالگر ترک پس از آنکه حمله‌ی تازه‌ای را با تاکتیک نوین به عرصه آواشین آغاز کرد، با مقاومت نیروهای ما مواجه شد. در روزهای ٧-٨ ژوئن جنگ سنگینی روی داد، ضربات موثری بر اشغالگران تحمیل شد. در این منطقه مقاومت قوین نیروهای ما و جنگ سنگین همچنان ادامه دارد. حمله گسترده اشغالگران به عرص‌ آواشین وارد مرحله تازه‌ای شده است، مقاومت گریلاهای جنبش آزادیخواهی کوردستان در این مرحله، پاسخی تاریخی می‌باشد."