حقی آرمانج: گریلا به پیشمرگ حمله نکرده است

حقی آرمانج یکی از فرماندهان قرارگاه مرکزی ه.پ.گ اعلام کرد، تبلیغاتی که گفته می‌شود گریلا به پیشمرگه حمله کرده و برای آنها کمین گذاری کرده است، همه بی‌اساس و کذب می‌باشد.

حقی آرمانج، از فرماندهان قرارگاه مرکزی نیروهای مدافع خلق (ه.پ.گ) اعلام کرد، گریلا هرگز به این مسئله فکر نکرده است و در آینده نیز فکر نخواهد کرد که در آینده روی اسلحه‌ی خود را به سوی پیشمرگه بگیرد. وی گفت، انتقال تعداد زیادی نیروی نظامی به سمت میدان جنگ،" بی‌مسئولیتی بزرگی" است. او در این رابطه با خبرگزاری فرات صحبت کرد.

حقی آرمانج اعلام کرد:"۴۴ روز از عملیات اشغالگرانه‌ی دولت ترکیه می‌گذرد. علیه این عملیات مقاومت قدرتمندی انجام می‌شود و این مقاومت ادامه دارد. هم فرماندهی قرارگاه مرکزی و هم جنبشمان نتایج و آمار این مدت را اعلام کردند. خلق ما و خلق‌های جهان آمار و نتایج را می‌دانند. اما در حقیقت وقتی از نزدیک شاهد جنگ باشید و به سخنان آنهایی که در این جنگ شرکت کرده‌اند گوش دهید، آمار بسیار بزرگتر از آن چیزی است که منتشر شده است. به همین دلیل می‌توان گفت، هر لحظه‌ی این عملیات با خط زرین نوشته خواهد شد. خلق ما باید این را بدانند و به آن افتخار کنند و شکوهمندانه زندگی کنند. ما می‌دانیم عملیات اشغالگری دولت ترکیه علیه جنوب کوردستان در متینا، زاپ و آواشین آخرین عملیات اشغالگری است. طی مدت ۴۴ روز دولت ترکیه به بن بست رسیده است. در بسیاری از مناطق خواستند پیشروی کنند و اشغالگری خود را در مدتی کوتاه به نتیجه برسانند، اما نتوانستند و موفق نشدند. گریلاهای آزادی کوردستان به سپری در مقابل این اشغالگری تبدیل شده و ضربات بسیاری به اشغالگران وارد کردند. اکنون آنها در بن بست قرار گرفته‌اند. هم در متینا و هم در کوهستان زندورا، همچنین در زاپ و اطراف جیلوی کوچک و در آواشین و در شهید سردار و در بسیاری مناطق دیگر دشمن در حال تحرک است، اما نمی‌تواند در مقابل گریلاهای آزادی کوردستان یک قدم به پیش برود. علاوه بر آنکه نمی‌تواند پیشروی کند، هر روز نیز شکست خورده و متحمل خسارات بسیاری می‌شود. دشمن در مقابل عملیات‌های گریلاهای آزادی کوردستان که به طور کامل و به صورت مداوم در شرایط خود دفاعی هستند، با ترس و وحشت بسیاری مواجه شده‌اند. به ویژه رفقای قهرمانی که در تونل ها عملیات انجام می‌دهند، ترس و وحشت بسیاری در دل دشمنان انداخته‌اند. هم‌زمان با روش تهاجمی و به صورت تیم در همه‌ی مناطق عملیات‌های گسترده‌ای انجام می‌شود. به همین دلیل ما می‌توانیم بگوییم، این عملیات اشغالگرانه‌ی دولت ترکیه به مرحله‌ی بن بست رسیده است. هرچه بیشتر زمان می‌گذرد، بحران‌ها و تنش‌ها در داخل آن‌ها افزایش می یابد. اگر امروز کارهای پلید و غیر انسانی سال‌های گذشته‌ی دولت ترکیه و مسئولین، توسط تبهکاران مافیا آشکار می‌شود، در نتیجه‌ی این عملیات است. بن بستی که در این عملیات با آن مواجه شده‌اند، از لحاظ سیاسی و اجتماعی نیز تاثیر خود را بر دولت اشغالگر ترکیه گذاشته است. به همین دلیل مشخص است که این عملیات بحران و تنش‌ها در داخل آنها را عمیق‌تر کرده و روز به روز آنها را به فروپاشی نزدیکتر می‌گرداند.

ما در مقابل اشغالگری‌های دولت ترکیه به عنوان فدایی‌های رهبر آپو هر کاری که از دستمان بر آمده باشد، تاکنون انجام داده‌ایم و از این به بعد نیز انجام خواهیم داد. رفقای ما در هر سنگری که جای گرفته باشند، با این روحیه و اراده و با این موضع‌گیری باشکوه، مقاومت کردند. هر روز رفقای ما در پشت خط مقدم، با اصرار می‌خواهند به خط مقدم جنگ رفته و در مقابل این حملات اشغالگرانه در این جنگ دشوار شرکت کنند. نیروهای ما اینگونه با اراده و آماده هستند. آماری که در این روزها منتشر خواهد شد، به صورت روشن این امر را اثبات خواهد کرد. نتایجی که دولت ترکیه در مورد آنها صحبت کرده و برای آنها تبلیغ می‌کند، کاملا کذب بوده و ما دیگر نمی‌خواهیم در مورد آنها صحبت کنیم، چون آنقدر دروغ گفته و آنقدر مسائل را بزرگ کرده است که دیگر ارزش صحبت کردن ندارد. ما نمی‌خواهیم زمان خود را با آن هدر دهیم. آمار و بیانیه‌هایی که توسط دولت ترکیه منتشر می‌شوند، آشکارا دروغ و غیرحقیقی هستند. ما هر روز در این رابطه صحبت کرده‌ایم. به طور خلاصه می‌توان گفت، از اکنون به بعد نیروهای اشغالگر دیگر نمی‌توانند در این مکان‌ها بمانند، هدف ما نیز همین است. نه تنها مانع از پیشروی دشمن می‌شویم، بلکه مکان‌هایی که در آن را مستقر هستند را نیز باید از دست آنها خارج کنیم. رفقای ما با این اهداف عملیات انجام می‌دهند. ما معتقدیم در روزهای آینده با عملیات‌های موثر و موفق، فاشیسم دولت ترکیه را شکست خواهیم داد. در این چهارچوب در تلاش و فعالیت هستیم."