جلسه گفت وشنود پروین بولدان با کارفرمایان پروین بولدان ریاست مشترک حزب دمکراتیک خلق‌ها

پروین بولدان ریاست مشترک حزب دمکراتیک خلق‌ها در چارچوب کارزار نان و کار با کارفرمایان دیدار کرد. بولدان در این دیدار اظهار داشت که چون قیمت تمامی کالاها افزایش یافته است، روستاییان دیگر نمی‌توانند به پرورش دام و زراعت ادامه دهند.

پروین بولدان ریاست مشترک حزب دمکراتیک خلق‌ها در چارچوب کارزار دیدارهای «نان و کار» در شهر وان در شمال کورستان با کارفرمایان دیدار کرد. نمایندگان حزب دمکراتیک خلق‌ها و نمایندگان بسیاری از سازمان‌های مدنی و اجتماعی نیز به این کارزار پیوستند. این دیدار برای سه روز در وان برنامه‌ریزی شده است. در دیدار با کارفرمایان، نماینده حزب دمکراتیک خلق‌ها، گارو پایلان، به بحران اقتصادی ووضعیت کارفرمایان اشاره کرد.

پروین بولدان ریاست مشترک حزب دمکراتیک خلق‌ها در این دیدار گفت: ما برای شنیدن خواست‌های اصناف وان به این شهر آمده‌ایم. ما می‌خواستیم ساعات اولیه صبح در دروازه مرزی بیانیه‌ای رامنتشر کنیم. اما با مانعت پلیس مواجه شدیم. دروازه مرزی برای خلق وان بسیار مهم است. زمانیکه این دروازه مرزی باز باشد، در این منطقه بیکاری بسیار پایین می‌آید. اما زمانی که دروازه مررزی بسته باشد، بیکاری افزایش پیدا می‌کند. اما به دلیل مسدود شدن دروازه مرزی ده هتل این شهر تعطیل شده‌اند. در این کشور  قانون با کوردها به نوع دیگری رفتار می‌کند. در این کشور شاهد حضور حقوق خصومت با کورد هستیم.

روستاییان نمی‌توانند به پرورش دام ادامه دهند

بولدان در بخش دیگری از سخنان خود در نشست با کارفرمایان با اشاره به برقراری ممنوعیتها بر وضعیت کشاورزان و دامداران افزود: چون نرخ خوراک دام افزایش یافته است، دیگر دامداران نمی‌توانند علوفه بخرند. به دلیل سیاستهای ممنوعیت دیگر کشاروزان نمی‌توانند به کار کشاورزی بپردازند. دامداران نمی‌توانند به پرورش دام ادامه دهند. ما به عنوان حزب دمکراتیک خلقها به منظور شنیدن درخواستها و مطالبات شما به اینجا آمده ایم.

کارفرمایان نیز اعلام کردند که سالیان درازی است که به دولت مالیات و باج پرداخت می‌کنیم، در مقابل پرداخت مالیات می‌خواهیم که دولت نیز به ما خدماتی را ارائه بدهد. اصناف و بازاریان وان نیز خواهان بازگشایی دروازه مرزی شده و خواستند که سیستم واظایف خود را در مقابل شهروندان انجام دهد. در این نشست کارفرمایان وان مشکلات خود را با هیات حزب دمکراتیک خلق‌ها مطرح کرده و خواستار حل مشکلاتشان شدند.