کاراییلان: نیروهای گریلا در مقابل دولت ترک مقاومتی تاریخی را رقم می‌زنند

مراد کاراییلان فرمانده قرارگاه مرکزی نیروهای مدافع خلق اعلام کرد که نیروهای مدافع خلق در مناطق حفاظتی میدیا علیه حملات دولت ترک به شیوه‌ای تاریخی مقاومت کرده و در این باره افزود: ما به پیروزی دست یافته‌ایم، اما رفقا از این پیروزی دچار غفلت نشوند.

مراد کاراییلان فرمانده قرارگاه مرکزی نیروهای مدافع خلق کوردستان (ن.پ.گ) از طریق بی‌سیم روز اول ماه مه را به نیروهای گریلا در مناطق متینا، زاپ و آواشین شادباش گفت. مراد کاراییلان ضمن تبریک روز اول ماه مه، گفت:

"با پیشاهنگی حزبمان، پ.ک.ک، مسئله کارگران و زحمتکشان کوردستان امروز با مبارزه خلق و گریلا با بالاترین سطح خود ارتقا یافته است. مبارزه سوسیالیسم دمکراتیک با افکار و اندیشه‌های رهبر آپو در کورستان در حال گسترش و نشو و نماست.

همانگونه که اطلاع دارید ماه مه، ماه شهدا است. با گرامیداشت یاد و خاطره رفیق حقی کارر، یاد و خاطره شهدای انقلابی کوردستان را گرامی می‌داریم. اجازه نمی‌دهیم سلاح این شهدا بر زمین بماند، آن را بیش از پیش به اهتزاز درآورده و آرمان‌های آنها را تحقق می‌بخشیم. در مناطق حفاظتی میدیا در مقابل اشغالگری ترک مقاومتی در جریان است. این مقاومت مقاومتی عادی نیست. مقاومتی تاریخی است. اکنون در آواشین، زاپ و متینا مبارزه خلقی به تمام معنا در جریان است. نتایج این پیروزی در ابعاد سیاسی و نظامی بسییار مهم خواهند بود. به همین دلیل اعلام می‌کنیم که مقاومت ما مقاومتی عادی نیست. این مقاومت پروژه‌ای تاریخی است و در نبرد برای آزادی کوردستان، این مبارزه در سطحی استراتژیک به پیش برده می‌شود.

دولت ترک علیه خلقمان و خلق‌های منطقه رویاهای پلیدی در سر دارد. برای آنکه بتوانند این رویاها را تحقق بخشند، این جنگ را ادامه می‌دهند. اما تا کنون به هیچ پیروزیی دست نیافته‌اند. اکنون می‌خواهند در منطقه حفاظتی میدیا جنگ را تشدید کنند، گریلاها را از منطقه اخراج کنند و در این مناطق مستقر شوند. تلاش می‌کنند کمربند امنیتی ایجاد کنند، منطقه را در بعد استراتژیک اشغال کنند و از این طریق تمام دستاوردهای خلق کورد را تحت کنترل خود قرار دهند. تحقق این مسئله همزمان برای خلق‌های عرب و خلق‌های دیگر منطقه نیز تهدیدی بزرگ به شمار می‌رود.

نباید نبردهای منطقه حفاظتی میدیا را به عنوان نبردی تاکتیکی مشاهده کرد

دولت اشغالگر ترک در مرحله شکننده‌ای قرار گرفته است. آ.ک.پ/م.ه.پ نیز در ضعیفترین لحظات خود هستند. برای آنکه بتوانند بر بقای خود در مسند قدرت بیفزایند، به مناطق حفاظتی میدیا حمله می‌کنند. مرگ و زندگی خود را به این جنگ پیوند زده‌اند. اما اگر در این جنگ در منطقه حفاظتی میدیا به پیروزی نرسند و شکست بخورند، در آنصورت است که آ.ک.پ/م.ه.پ به طور کامل دچار فروپاشی می‌شوند. بدون گمان فروپاشی آنها برای خلقمان و خلق‌های ترکیه و نیروهای دمکراسی‌خواه در منطقه به دستاوردی بزرگ و عصر جدید منجر می‌شود. یعنی نبردی که اکنون در زاپ، متینا و آواشین در جریان است، همزمان نبرد دمکراسی ترکیه است. آینده نیروهای دمکراسی و آزادی به این نبرد گره خورده است.

درست است که اکنون نبردها در کوهستان‌ها در جریان هستند؛ اما تاثیرات خود را بر تمامی منطقه خواهند گذاشت. به همین دلیل است که تمام توجهات به این نبرد معطوف شده است. رفقای ما نیز از شدت و دشواری این نبردها اطلاع دارند. یعنی این جنگ تنها جنگ حفاظت از منطقه نیست. نبردی برای آینده است، نبردی برای موجودیت و آزادی خلق ماست، نبرد برای دمکراسی است. این نتایج مهم را بدنبال است. اما اراده ما معطوف به کسب پیروزی است. به عنوان یک جنبش اگر خطراتی وجود داشته باشد باید آن را در نظر بگیریم. باید فداکاری کرد. لازم است تمام رفقا بدانند که این تصمیم ماست. یعنی نباید به شیوه‌ای تاکتیکی با این جنگ برخورد کنند. باید آن را به عنوان جنگی استراتژیک ملاحظه کنند. در زمانیکه دشمن ما ضعیف است، فرصت‌های بیشماری را می‌توان بکار گرفت. اگر دشمن با شکست مواجه شود نتایج بسیار مهمی را بدست می‌آوریم.

مقاومتی را که ۸ روز است ادامه دارد، نتایج بسیار مهمی به دنبال داشته است. سال گذشته در هفتانین، مقاومت بسیار مهمی انجام شد. اکنون ۸ روز است که در مام‌رش، شهید سردار، قلا بدوی، جیلوی کوچک و زندوره بار دیگر این مقاومت رقم خورده است. این مسئله بسیار مهم است. نتایج این نبرد نه فقط برای ما، بلکه برای تمام نیروهای منطقه و جهان مهم هستند. به همین دلیل نتایجی که اکنون به دست آورده‌ایم برای ما بسیار مهم هستند.

گریلاهای قهرمانمان اجازه ندادند که اهداف دشمن تحقق پیدا کند

بدون شک، این مقاومت به آسانی میسور نشده است. با روح فداکاری آپویی، با جسارتی عظیم، با زحماتی دشوار، با فداکاری‌های بیشمار، این دستاوردها خلق شده‌اند. رفقایمان هم اکنون در هر چهار بخش کوردستان، در هر تونل، زیر هر صخره از این نبرد روحیه و جسارت می‌گیرند. ما این مسئله را می‌بینیم و آن را لمس می‌کنیم. ما می‌دانیم که رنج‌های بیشماری در این مسیر تحمل می‌کنند. موضعی تاریخی اتخاذ شده است. ۸ روز است که با تکنولوژی‌های پیشرفته نیز نمی‌توانند به هیچ نتیجه‌ای دست پیدا کنند و نخواهند توانست. خودشان اعتراف می‌کنند دومین نیروی بزرگ ناتو هستند، از پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌ها برخوردارند. از طرف دیگر خود به تنهایی دست به حمله نمی‌زنند، بلکه با تبهکاران سوری دست به این حمله می‌زنند. از تمامی امکانات بهره‌برداری می‌کنند. با اینحال هم نتوانسته‌اند، گریلاهای قهرمانمان به آن‌ها پاسخ داده‌اند، مشاهده کرده‌ایم که دولت ترک نتوانسته است به اهداف خود دست پیدا کند.

طبق اطلاعات کسب شده از رفقا، هم اکنون در تپه شهید دلگش و در آواشین، ۴ نفر از رفقایمان به شهادت رسیده‌اند. هوال چیاگر، دلشیر، أکین و آسیه. یاد و خاطره این شهدا را گرامی می‌داریم. از طرف دیگر حملات هوایی و زمینی از سوی نیروهای گریلا خنثی شده‌اند. طبق اطلاعات دیگری که از رفقا کسب شده است،  تا کنون بیش از ۱۲۰ نفر از نظامیان دشمن کشته شده‌اند، به سه هلیکوپتر ضربه وارد شده است. این نتایج معمولی نیستند. نتایج این ۸ روز مقاومت درس‌های بزرگ و مهمی دارد. در نبردی که ۸ روز ادامه داشته است، باید بدانیم که نواقص و کمبودها چه بوده‌اند؟ باید نواقص و کاستی‌ها رفع و بر اساس آن عمل شود. این مسئله مهم است. اگر امروز از نواقص و کاستی‌ها درس گرفته شود، نتایج بزرگتری را می‌گیریم.

هنوز آغاز است

از طرف دیگر شاهد سر برآوردن افقی از پیروزی هستیم. اما رفقا نباید از این پیروزی دچار غفلت شده و مغرور شوند. این پیروزی آغاز است. زیرا برخورد دشمن برخوردی معمولی نیست. به همین دلیل باید با حساسیت و دقت به مسئله برخورد کنیم. باید بتوانیم به نتایج مهم دست پیدا کنیم، دشمن را دست کم نگیریم. باید مقاومت را شعله‌ورتر کنیم. دشمن روزها و ساعتهاست که با مقاومت نیروهای گریلا مواجه شده است. ما دشمن را نابود می‌کنیم. نباید در هیچ منطقه‌ای به دشمن فرصت دهیم. همانگونه که اشاره کردم گریلاهای معاصر کوردستان باید برای تمام جهان به سرمشق تبدیل شوند.

در اینجا به همه نشان می‌دهیم که تکنولوژی را باید چگونه خنثی کرد. به همین دلیل ما به عنوان قرارگاه مرکزی و رفقا باید فداکاری کنیم. زیرا ما می‌دانیم که این فداکاری‌ها برای خلقمان، برای خلق‌های منطقه و خلق‌ها در تمام جهان سرمشق است. هرگونه فداکاری لازم را انجام می‌دهیم باید فرصت را از دست دشمن بگیریم و اجازه ندهیم که به اسانی پیروزی را از دست ما بگیرد. از طرف دیگر این جنگ، جنگ تمام کورد، نبردی برای حفظ و حراست کورد و دستاوردهای خلق کورد است. اما نیروهای جنوب کوردستان در عمل به تماشاگران این نبرد تبدیل شده‌اند. می‌ترسند که در مقابل دشمن اعتراض کنند. این هم مهم نیست، اما نباید با دشمن همکاری کنند. بیش از این با دشمن همکاری نکنند. مبارزه گریلاهای قهرمانان را مشاهده کنند.

هشدار به نیروهای اشغالگر در جنوب کوردستان

نیروهای هوایی شهید دلال آمد در کانی ماسی دو بار به ارتش دولت ترک ضربه وارد کرده‌اند. همچنین نیروهای شهید بدران در شلادزه به ارتش ترک ضربه وارد کردند. دو تانک دشمن را نابود کردند. این دو عملیات عملیاتهای هشدار هستند. نیروهای اشغالگر که پیش از این در جنوب کوردستان مستقر شده‌اند، حق تحرک ندارند، حق ندارند که در این نبردها شرکت کنند. اگر این نیروها در جنگ علیه ما شرکت کنند، در تمام منطقه هدف نیروهای ما قرار می‌گیرند. از امکان حمله به آنها برخورداریم. ما بر این باور هستیم که این پیام به محل مورد نظر رسیده باشد.

ما اعتقاد داریم که تمام رفقای ما از اهمیت این مرحله اطلاع دارند. رفقا نسبت به مسئولیت خود واقف هستند، می‌دانند که در کجا و چگونه عمل کنند. چگونه عمل کنند، چگونه ابتکار عمل را در دست بگیرند. به تمام رفقایمان اعتماد داریم. ما به عنوان قرار گاه مرکزی نیروهای مدافع خلق، به تمامی رفقایی که در مبارزه برای آزادی کوردستان و رهبر آپو شرکت داشته‌اند تبریک و شادباش می‌گوییم. از هم اکنون هر یک از رفقا باید رفقای خود را حفاظت کرده و فرصت‌ها و امکانات را از دست دشمن بگیرند.

باید ضربات کاری به دشمن وارد کرد. در کوه‌های زاگرس نبردی تاریخی در جریان است. هر یک از رفقا باید بداند که امروز در کوردستان تاریخی جدید در حال نوشتن است. به همین دلیل باید این حرکت، حرکتی قهرمانانه باشد. در این چارچوب اعتقاد دارم که رفقای ما در این حرکت شکوهمند و مقدس، به پیروزی می‌رسند. به این وسیله، آرزوی پیروزی برای همه رفقا را دارم."