خالده انگیزگ: گریلا حماسه‌آفرینی می‌کند، خلق کورد زندگی را بر دشمن زهر کند

عضو کمیته مرکزی پ.ک.ک خطاب به خلق کورد گفت گریلاها در کوه‌ها به وظایف خود عمل می‌کنند اما در سراسر کوردستان و خارج از آن می‌باید خود سازمان داد و در هر کوچه و کوی و شهری زندگی را بر حکومت ترکیه به زهر بدل کرد.

یک عضو کمیته مرکزی حزب کارگران کوردستان در مصاحبه با رادیو "دەنگ ولات" حمله ترکیه به پ.ک.ک را یک حملەی ناتو دانست. خالده انگیزک به جنگاوری گریلاها و ضرباتی که به دشمن می‌زنند اشاره کرد و گفت آنها حماسه‌آفرینی می‌کنند.

خالده انگیزک در پاسخ به اینکه دولت ترکیه با آغاز دور جدید حملاتش چه هدفی را دنبال می‌کند گفت؛ ائتلاف آ.ک.پ-م.ه.پ ادامه همان جمهوری فاشیستی سنتی است که یکصد سال پیش پایه‌های آن بر اساس انکار و نسل‌کشی اجتماعات غیر ترک شکل گرفت. آنها همان هدف را همچنان دنبال می‌کنند. با فرصت‌طلبی ترکیه در میانه منازعات جهانی، فرصت را برای حمله به کوردستان مغتنم برشمردەاند.

عضو کمیته مرکزی پ.ک.ک از آنچه دولت ترکیه انجام می‌دهد به عنوان توطئه دوم نام برد و گفت: توطئه اول را قدرت‌های مدرنیتەی سرمایه‌داری در پانزدهم فوریه ١٩٩٩ هنگامی انجام دادند که با اسیر کردن رهبرمان خواستند پ.ک.ک را به عنوان مانعی جلوی مداخلاتشان در خاورمیانه پاکسازی کنند. ترکیه اکنون مجری همان توطئه است که می‌خواهد سد پ.ک.ک در سوریه و عراق را بشکند تا بتواند در خاورمیانه پیش برود. این یک پروژه قدرت‌های جهانی و در خدمت ناتو است. ناتویی که به ترکیه شهامت، سلاح و پول می‌دهد.

خالده انگیزک به کسب رضایت دولت عراق و همراهی حزب دمکرات کوردستان در حمله به مناطق حفاظتی میدیا اشاره کرد و گفت هدفشان نابود کردن گریلاها در خاکورک، هفتانین، آواشین، زاپ، متینا، گاره و قندیل است. می‌خواهند با شکست پ.ک.ک امید خلق کورد و خلق‌های تحت ستم منطقه را درهم بشکنند.

او درباره نگرانی افکار عمومی که پ.ک.ک چه خواهد کرد، گفت: "گریلا با یک روحیه فدائیانه از هرنظر ایستادگی می‌کند. حماسه‌های قهرمانی و افتخار را رقم می‌زند. بر روی زمین و زیر زمین می‌داند که چگونه بجنگد. از لحاظ فنی نیز گریلا ترقی یافته و تجارب ۴٠ ساله دارد. گریلا به دشمن ضربه می‌زند. البته در نبود توازن قوا تردیدی نیست. دشمن جنگ‌افزارهای پیشرفته دارد و از سلاح شیمایی استفاده می‌کند. گرچه گریلا فقط سلاح سبک و فردی دارد اما نیرویی حرفەای است که با استراتژی جنگ انقلابی خلق، خود را سازمان داده است. نقشی که رفقای یژاستار به عنوان نیروهای دفاع از زنان بر عهده گرفته‌اند، نقشی حرفەای و چشمگیر است. از نظر انظباط، هشیاری و حساسیت در جنگ گریلایی ممتاز هستند. این یک ویژگی زن است که به سرعت با جغرافیا درهم می‌آمیزد و پیشگامی گریلا را در جنگ آزادی بر عهده می‌گیرد."

عضو کمیته مرکزی پ.ک.ک خطاب به خلق کورد گفت گریلاها در کوه‌ها به وظایف خود عمل می‌کنند اما در سراسر کوردستان و خارج از آن می‌باید خود سازمان داد و در هر کوچه و کوی و شهری زندگی را بر حکومت ترکیه به زهر بدل کرد. وقتی که آن حکومت ضربه می‌خورد، گریلاها و قدرت و روحیه می‌گیرند. هر جوانی باید خود را یک گریلا بداند و از دشـمن حساب بخواهد.