کمیته خانواده شهیدان پ.ک.ک: انفالگران هنوز خواستار دستیابی به اهداف خود هستند

کمیته خانواده شهیدان پ.ک.ک در جنوب کوردستان یاد و خاطره قربانیان انفال را گرامی داشته و اعلام کرد که انفالگران هنوز هم تلاش می‌کنند به اهداف شوم خود دست یابند

کمیته خانواده شهیدان حزب کارگران کوردستان در جنوب کوردستان به مناسبت ٣٣مین سالگرد آغاز قتل‌عام ١٨٢ هزار انسان کورد (انفال) از سوی رژیم بعثی عراق، بیانیه‌ای منتشر کرد. در بیانیه به جنایت‌های ضدبشری رژیم بعث و تداوم نسل‌کشی کوردها از سوی رژیم‌های کوردستیز خاورمیانه اشاره شده است.

در بیانیه آمده است:"خلق کورد حتی از حق مرگ طبیعی در خاک و میهن خود محروم شده است. به همین دلیل باید بخوبی به زوایای پنهان ژنوساید پی برد. زیرا جنایت‌های سده بیستم تراژدی‌های دردناک بسیار بزرگی را با خود به همراه داشتند. برخی جریان‌های سیاسی و افراد تنها به عنوان سیاسی انفال بسنده کرده و یا خود شانه از زیر بار مسئولیت آن خالی می‌کنند. ما نیک می‌دانیم که این فرصت، این موقعیت، این جایگاه و پارلمان و حکومت با خون و جان قربانیان انفال مهیا شده است. اما متأسفانه امروز برخی احزاب سیاسی به خطاها و انفال‌های دیگری دست می‌زنند.

خلق کورد و تمامی بشریت باید اذعان داشته باشند که در سده ٢١ نیز دشمنان بشریت، بویژه دولت فاشیست اردوغان همان اعمال را در قبال خلقی که هزاران سال در این سرزمین زندگی می‌کند مرتکب می‌شوند. به همین دلیل ما می‌گوییم، انفالگران هنوز وجود دارند و می‌خواهند به اهداف خود دست یابند.

حمله به شنگال، حمله‌ای کاملا واضح و آشكار بود، این حمله با همان هدف و به شیوه‌ی عملی انجام شد. هدف یکی است، تنها کسانی که به این حملات دست می‌زنند عناوینی جداگانه دارند. ما برای دستیابی بازماندگان انفال به خواسته‌های مشروعشان از تمامی توان خود بهره می‌گیریم."