کنفدرالیسم جوامع کوردستان: تا ملاقات حضوری با رهبر آپو صورت نگیرد باید به اعتراضات ادامه داد

خلقمان، دوستانمان و نیروهای دمکراتیک باید بپاخیزند، درباره سلامتی رهبر آپو باید قطعا فعالیت‌ها گسترش یابند. حتماً باید وکلا و خانواده وی بتوانند به صورت حضوری با رهبر آپو ملاقات کنند.

ریاست مشترک شورای رهبری کنفدرالیسم جوامع کوردستان (ک.ج.ک) در مورد ادعاهای منتشر شده در رسانه‌های مجازی در رابطه با وضعیت سلامتی عبدالله اوجالان رهبر خلق کورد بیانیه‌ای منتشر کرد.

بیانیه‌ی ک.ج.ک به شرح زیر می‌باشد:

"ادعاهایی در مورد تندرستی و سلامت رهبر آپو منتشر شده‌اند که منبع این ادعاها و تبلیغات یک پارلمانتار م.ه.پ می‌باشد. به همین دلیل وکلا فورا برای دیدار با رهبر آپو درخواستی ارائه دادند. خلقمان نیز در هر جایی به خیابانها آمدند. برای آنکه خبری از سلامت رهبر آپو به دست آورند، درخواست نمودند تا وکلا و خانواده‌اش به دیدار وی بروند. این تلاش‌ها در رابطه با رهبر آپو بسیار جدی هستند و بدون شک باید اطلاع‌رسانی شود. برخورد اشتباه در مورد سلامت و زندگی رهبر یک خلق، به معنی پاکسازی این خلق می‌باشد. در حقیقت این اقدام تصمیم پاکسازی مستقیم خلق ماست. در مقابل این شرایط نامناسب بدون شک خلقمان و جنبش آزادی می‌توانند با هر روشی پاسخ این جنگ را بدهند.

'حکومت ترکیه، سی‌پی‌تی و شورای اروپا مسئول تندرستی و زندگی رهبر آپو هستند'

حکومت ترکیه خود مسئول سلامت و زندگی رهبر آپو است. دستگاه‌های بین‌المللی در زمینه‌ی زندانیان نیز مسئول هستند. سی‌پی‌تی و شورای اروپا نیز مسئول این شرایط بد و ناگوار در رابطه با تندرستی و زندگی رهبر ما هستند. رهبر آپو گفته بود، 'هر شرایط بدی در مورد زندگی و سلامت من رخ دهد، آن را سیاسی بدانید'. به دولت ترکیه و دستگاه‌های مرتبط  نیز در این رابطه هشدار داده بود. وی همچنین اعلام کرده بود، خلق ما نیز باید این نیروها را مسئول بدانند.

'باید خانواده و وکلا به طور مستقیم با رهبر آپو دیدار کنند'

این اخبار باید جدی گرفته شوند. در میان حکومت و نیروهای سیاسی، طیف‌های بسیاری وجود دارند که با رهبر آپو به طور جدی دشمنی می‌کنند. مسئولین دولت ترکیه خود چند سال پیش اعلام کرده بودند، وی نمی‌تواند به سلامت از امرالی خارج شود و اینگونه موضع‌گیری و ذهنیت و تفکر خود را در مقابل رهبری آپو نشان داده بودند. مسئولیتی تاریخی در جریان است، باید با رهبر آپو دیدار شود و وضعیت سلامت و امنیت وی شفاف و روشن شود. خلق ما و همه‌ی دوستان ما و نیروهای دمکراتیک باید بپا خیزند و دست به تلاش و مبارزه برای به دست آوردن اطلاعات روشن در مورد سلامت رهبری بزنند. زمانی که مسئله رهبر آپو باشد، به هیچ بیانیه و اطلاعیه‌ای نمی‌توان اعتماد کرد. باید بدون شک خانواده و وکلای وی بتوانند مستقیم و رو در رو با او دیدار کنند.

در امرالی حصر سنگینی در جریان است. این هم نشان می‌دهد که در مقابل رهبری  دشمنی بسیار جدی وجود دارد. این حصر همزمان به معنی حمله به سلامت و تندرستی رهبر آپو است. در امرالی نه قانون و نه حقوق و نه حقوق بشر و نه هیچ کدام از موضع‌گیری‌هایی که به شیوه‌ی قانونی در مقابل زندانیان انجام می شود، اجرا نمی‌شود. تنها راه برای پایان دادن به این شرایط آزادی رهبر آپو است.

'باید آتش نوروز سال ۲۰۲۱ با تلاش‌ها برای آزادی رهبر آپو شعله‌ور شود'

اخبار منتشر شده در رابطه با امرالی نشان می‌دهند که کمپین "زمان زمان آزادی است"، در زمان خود شروع شده است. باید امروز نیز با جدیت به آن ادامه داده شود و آتش نوروز ۲۰۲۱ به مبارزه برای آزادی رهبر آپو تبدیل شود. خلقمان در هر جایی که نوروز را جشن می‌گیرند باید نوروز را به مبارزه برای آزادی رهبران تبدیل کنند. آزادی رهبری و خلق‌مان به هم پیوند خورده است. اگر میدان‌های نوروز به عرصه‌ی مبارزات برای آزادی خلق کورد و آزادی رهبر آپو تبدیل شوند، آنگاه مانع هرگونه شرایط بد و ناگواری در مقابل رهبر آپو خواهند شد.

خلقمان در اروپا و غرب برای تندرستی و امنیت رهبر آپو فورا بپا خواستند. خلقمان در باکور نیز باید گرامیداشت نوروز را به کمپینی برای آزادی رهبری تبدیل کنند و در همه جا به میدان‌ها بیایند و در هر جایی که هستند باید در مقابل حملات علیه سلامت و زندگی رهبر آپو بپا خیزند. با شعار "رهبری آزاد، کوردستان آزاد" در هرجایی نوروز را جشن بگیرند.

خلقمان باید تا زمانی که در رابطه با امنیت و سلامت رهبر آپو اطلاعات دقیق و شفافی به دست آورند، به فعالیت‌ها و تلاش‌های خود بدون وقفه ادامه دهند.

'هشدار به آ.ک.پ و م.ه.پ'

مسئولین و حاکمان آ.ک.پ و م.ه.پ در درجه‌ی اول مسئول حفظ امنیت و سلامت رهبر آپو هستند و ما به آنها هشدار می‌دهیم. هرگونه برخورد اشتباه در مقابل رهبری سبب می‌شود تا راه و روش مبارزات ما کاملاً تغییر پیدا کند. همانطور که می‌دانید، زمانی که مسئله امنیت، سلامت و زندگی رهبری باشد، هم خلق ما و هم جنبشمان بسیار حساس خواهند شد. به همین دلیل بدون آنکه لحظه‌ای را هدر دهند و بدون اتلاف وقت، وضعیت امنیت و سلامت رهبری باید به شیوه‌ای روشن شود که خلق‌مان به آن اعتماد کنند."