کنفدرالیسم جوامع کورستان: پ.د.ک به وحدت کوردها زیان می‌رساند

کمیته روابط خارجه ک.ج.ک در بیانیه‌ای اعلام کرد:"پ.د.ک برای مشروعیت بخشیدن به حملات رژیم ترکیه علیه جنبش ما و خلقمان اقدام به سیاه‌نمایی و تبلیغات منفی در میان جامعه کورد و خارج از میهن نموده است و اینگونه تلاش می‌کند حاکمیت آ.ک.پ-م.ه.پ را مشروع جلوه دهد.

کمیته روابط خارجه کنفدرالیسم جوامع کورستان (ک.ج.ک) در بیانیه‌ای اعلام کرده است که اطلاعاتی غلط و مغرضانه به کنسولگری‌ها و سفارتخانه‌های خارجی در هولیر و بغداد داده می‌شود و به این شیوه آنان را علیه جنبش آزادیخواهی کوردستان تحریک می‌کنند.

بیانیه به این شرح است:

"رسانه‌های پ.د.ک و شخص مسرور بارزانی نخست‌وزیر حکومت جنوب [کوردستان] در روزهای اخیر تبلیغات سوء و فریبنده‌ای را علیه جنبشمان افزایش داده‌اند. به این مقدار بسنده نکرده و اطلاعات غلط و کذبی را در اختیار کنسولگری‌ها و سفارتخانه‌های کشورهای خارجی در جنوب کوردستان و عراق قرار می‌دهند تلاش می‌کنند که آنان را علیه جنبشمان تحریک کنند. برخی از نمایندگی‌ها و کارگزاران کشورهای خارجی هم با اطلاعات کذب و بدور از واقعیت پ.د.ک فریب خورده‌اند و علیه جنبشمان بیانیه‌ صادر کرده‌اند. نمایندگی‌های کشورهای خارجی باید بدانند که بیانیه‌های آنان متکی بر اطلاعات غلط پ.د.ک و دولت ترکیه می‌باشند و به اتحاد کوردها و آرامش منطقه آسیب می‌رسانند.

'پ.د.ک تلاش می‌کند حاکمیت آ.ک.پ-م.ه.پ را مشروع جلوه دهد'

پ.د.ک از مدت‌ها قبل هم در میان افکار عمومی کورد و هم در خارج تلاش می‌کند به حملات دولت ترک علیه جنبشمان و خلقمان مشروعیت بخشد، بدین منظور اقدام به سیاه‌نمایی و تبلیغات منفی می‌کند و درصدد است تا حاکمیت آ.ک.پ-م.ه.پ فاشیست و قاتل را مشروع جلوه داده و جنبش ما را هدف قرار دهد. بهانه‌‌تراشی می‌کند، رویدادها را تحریف می‌کند و اینگونه در تلاش است تا اطلاعاتی کذب را منتشر کند. حمله دو روز پیش در منطقه آمیدی به نیروهای گریلا بخشی از این برنامه است. هم با حمله و هم با تبلیغات پس از آن تلاش کردند تا زمینه حملات گسترده‌ای را فراهم کنند.

پ.د.ک تبلیغات فریبنده و وارونه‌سازی واقعیت‌ها را گسترش داده و مدعی است که جنبش ما در فعالیت‌های جمعی خشونت‌ بار در جنوب کوردستان دست دارد. جنبشمان پیش از این موضع خود را در این رابطه با افکار عمومی در میان گذاشته است. ما یکبار دیگر لازم می‌دانیم که موضع خود را به اطلاع افکار عمومی برسانیم؛ "تبلیغاتی از قبیل «مردم جنوب [کوردستان] مطالبات و مسائل اقتصادی، اجتماعی و دمکراسی ندارند، اما نیروهای خارجی برای بر هم زدن جنوب به این اعتراضات دامن می‌زنند» به شیوه‌ای برنامه‌ریزی شده صورت می‌گیرد. خود همین مسئله‌ها ریشه‌های اعتراضات مردمی می‌باشند و سیاست‌های غلط حاکمیت باشور مسبب آنهاست."

یکبار دیگر آشکار شد که تبلیغات پ.د.ک و رژیم ترکیه کذب است، آگاهانه بوده و تلاش می‌کنند که زمینه حملات به جنبش آزادیخواهی را فراهم کنند. این حملات علیه خلقمان و جنبش آزادیخواهی در شمال، روژاوا، شنگال، مخمور، جنوب و روژهلات کوردستان روز به روز گسترده‌تر می‌شوند. تبلیغاتی از این دست در راستای مشروعیت دادن به سیاست‌های نابودی کوردها از سوی دولت ترکیه صورت می‌گیرند و آینده آزاد خلقمان را با وضعیت خطرناکی روبرو می‌کند.

پ.د.ک مانع بازگشت جامعه ایزدی به شنگال است

پ.د.ک جنگ روانی و ویژه‌ی گسترده‌ای را به پیش می‌برد و مدعی است که «پ.ک.ک حکومت جنوب را نمی‌پذیرد، اجازه نمی‌دهد که روستائیان به روستاهای خود برگردند، مانع بازگشت مردم شنگال از کمپ‌هاست، در جنوب به تنش‌ها دامن می‌زند». هدف تمامی این ادعاها فریب دادن ملت کوردستان و مشروعیت بخشیدن به حمله علیه پ.ک.ک است. پیش از این نیز مدعی بود که پ.ک.ک موقعیت جنوب را به خطر انداخته و با این تبلیغات سوء تلاش نمود تا برای حملات بهانه‌تراشی کند. اکنون نیز رویداهای خشونت‌آمیز در اعتراضات خلق را به جنبش آزادیخواهی نسبت داده و سعی دارد تا این ادعاهای خود را اثبات نموده، تقویت کرده و به حملات خود [علیه پ.ک.ک و خلق کورد] مشروعیت دهد.

مطالبات خلق صحیح و مشروع هستند

مطالبات مردم صحیح و مشروع هستند. اما رویدادهای خشونت‌آمیز به فعالیت‌های صحیح و روای خلق زیان وارد می‌کند و تلاش می‌شود چنین وقایعی را زمینه حمله و اخلالگری نیروهای دشمن قرار دهند. از اینرو وقایع خشونت‌امیز به فعالیت‌ها و مطالبات دمکراتیک زیان وارد کرده و صحیح نمی‌باشند. از سوی دیگر برخورد شدید [حکومت] به خواسته‌های مشروع خلق، مسائل را تعمیق می‌بخشد. از اینرو لازم است مسائل از طریق مذاکره با مردم و از طریق دمکراتیک حل شوند.

ما به عنوان جنبش آزادیخواهی در هیچ رویداد خشونت‌امیزی در جنوب جای نداریم، ما از چنین چیزی طرفداری نکرده و آنرا نمی‌پذیریم. ادعاهایی از این دست به تمامی دماگوژی و تبلیغات کذب می‌باشند. آن‌هایی که چنین بیانیه‌های را منتشر می‌کنند درصدد لاپوشانی مسائل و فرار از مسئولیت‌های خود هستند. ما از خلقمان و بخش‌های مربوطه می‌خواهیم که نسبت به ادعاها و تبلیغات کثیف موضع خود را نشان داده و آنرا خنثی کنند."