کنگره ملی کوردستان: زخم‌های پاریس و سلوپی را از یاد نخواهیم برد

کمیسیون زنان کنگره‌ی ملی کوردستان (ک.ن.ک) به مناسبت سالگرد ترور ۶ زن انقلابی کورد در پاریس و سلوپی اعلام کرد، "مبارزات، مقاومت و رنج‌های جانسز اساس مبارزات آزادیخواهی زنان کورد است."

کمیسیون زنان کنگره‌ی ملی کوردستان (ک.ن.ک) به مناسبت سالگرد ترور سه زن انقلابی کورد در پاریس و سه زن انقلابی دیگر کورد در سلوپی شمال کوردستان بیانیه‌ای منتشر کرد.

متن بیانیه به این شرح است:

"زخمهای سلوپی و پاریس را فراموش نخواهیم کرد

۸ سال پیش در پاریس پایتخت فرانسه قتل‌عامی رخ داد. این قتل‌عام به دست دولت فاشیست ترکیه و در سکوت دولت فرانسه انجام شد هدف این ترور زنان مبارزی چون ساکینه جانسز، فیدان دوغان و لیلا شایلمز بودند. باز هم در روز ۴ ژانویه سال ۲۰۱۶ در شهر سلوپی شمال کوردستان سه زن مبارز کورد سیوه دمیر، پاکیزه نایر و فاطمه اویار توسط رژیم فاشیست ترکیه به قتل رسیدند.

ما یاد این ۶ زن قهرمان را گرامی می‌داریم. ساکینه جانسز، فیدان دوغان و لیلا شایلمز که در پاریس قتل‌عام شدند، زنان پیشاهنگ و سنبل مقاومت زنان کورد بودند، ساکینه جانسز همچنین یکی از موسسین پ.ک.ک بود. مبارزات، مقاومت، رنج‌ها و تلاش‌های ساکینه جانسز امروز اساس مبارزات آزادیخواهی زنان کورد است.

با این هدف که اراده‌ی زنان کورد و همچنین اراده‌ی خلق کورد را در هم بشکنند، کسی مانند ساکینه جانسز را هدف قرار دادند.  همچنین انتخاب رفقای او در این ترور تصادفی نبود بلکه با آگاهی قبلی انجام شده بود. این ترور با برنامه‌ریزی طولانی‌مدت دولت ترکیه انجام شد، دولت فرانسه نیز تا زمانی که زویای پشت این ترور را آشکار نسازد در آن شریک خواهد بود.

 ما زنان کورد به خوبی می‌دانیم که مقاومت و مبارزات ساکینه جانسز و فیدان دوغان نماینده‌ی ک.ن.ک و لیلا شایلمز پیشاهنگ جنبش جوانان ترس و وحشت بزرگی در دل دشمنان و فاشیستها ایجاد کرده بود.

 هزاران سال است که نیروهای استعمارگر و همچنین ذهنیت مردسالار، زنان کورد را به عنوان تهدیدی بزرگ علیه قدرت و حکومت خود می‌بینند. زمانی که به تاریخ نگاه می‌کنیم می‌بینیم که زنان کورد برای زندگی آزاد و با اراده، مقاومت و مبارزه کرده‌اند و به شیوه‌های ضد بشری و ضد انسانی هدف قرار گرفته‌اند و کشته شده‌اند، اما علیرغم همه‌ی قتل‌عام‌ها مبارزات زنان کورد ابتدا در خاورمیانه و سپس در سرتاسر جهان امید و نوری به همه‌ی زنان جهان بخشیده است.

 همه باید خوب بدانند که پرچمی که به دست کلارا زتکین، خواهران میرابل و روزا لوکزامبورگ بلند شد، امروز در دست زنان کورد است. امروز شاگردان ساکینه جانسز مانند آرین میرکان، زیلان، شیلان و شیرین با مقاومت خود و مقاومت زنان مبارز در خارج از کوردستان مانند آندریا ولف، سارا هاندلمان، آنا کامبل و ایوانا هافمن مبارزاتشان در سطح جهان گسترش یافت. این پرچم که با خون لیلاها، ساراها، روژبین‌ها، پاکیزه‌ها و فاطمه‌ها و بسیاری از شهدای قهرمان نقش بسته است، هرگز به زمین نخواهد افتاد و تا رویاهای آنها محقق نشود ما از خط مبارزات آنها دور نخواهم شد و مبارزات آنها را ادامه خواهیم داد و سطح مبارزات‌مان را افزایش خواهیم داد."