کنگره‌ی خلق عید قربان را تبریک گفت

دیوان ریاست مشترک کنگره‌ی خلق به مناسبت عید قربان پیامی منتشر کرد

دیوان ریاست مشترک کنگره‌ی خلق به مناسبت عید قربان بیانیه‌ای منتشر  کرد که به شرح زیر می‌باشد:

"عید قربان را به خلق کوردستان و مسلمانان تبریک می‌گوییم. ما عید را به رهبر آپو، زندانیان سیاسی، مبارزان آزادی و مادران شهدا تبریک می‌گوییم.

رهبر آپو، زندانیان سیاسی، مبارزان آزادی و همه‌ی خلق ما، عید قربان را تحت حملات اشغالگرانه، به ویژه حملات دولت ترکیه جشن می‌گیرند. امروزه همه جا به عرصه جنگ تبدیل شده است. حصر علیه رهبری نوعی جنگ است. در مقابل ظلم و ستم حکومت، مقاومت زندانیان آزادی نیز نوعی جنگ است. همه‌ی عرصه‌های مبارزان آزادی نیز جنگ است. دولت ترکیه در  کوردستان و در خارج از کوردستان برای آنکه دستاوردها و ارزش‌های خلق کورد را از بین ببرد، از هر فرصتی استفاده می‌کند. آمریکا، اتحادیه اروپا و ناتو در مقابل قتل‌عام خلق‌های کوردستان سکوت کرده‌اند و با دولت ترکیه همکاری می‌کنند.

اما علیرغم همه‌ی همکاری‌ها و کمک‌هایی که به دولت ترکیه می‌شود، وضعیت دولت ترکیه در جنگ بسیار بد است و به پایان خود نزدیک شده است و نمی‌تواند در مقابل گریلاهای آزادی پیشروی کند. به همین دلیل می‌خواهد در میان کوردها جنگ ایجاد کند و روحیه و اراده‌ی خلق و گریلا را شکست داده و بر این اساس به نتیجه‌ای دست یابد.

حکومت ترکیه در امرالی موفق نشد. رهبر آپو با مقاومتی تاریخی، توطئه و برنامه‌ها و نقشه‌های دولت ترکیه را شکست داد. مقاومت زندانیان با روح ۱۴ ژوئیه از آغاز تا کنون با موفقیت ادامه دارد. در عرصه‌ی گریلا نیز نوسازی و پیشرفت بی‌مانندی وجود دارد. برای شکست فاشیسم در عرصه‌ی خلق نیز نیاز به کمپینی بزرگ است. اگر مقاومت خلق و گریلا ادامه یابد، سیستم فاشیسم شکست خواهد خورد.

برای آنکه بتوانیم روح مبارزات عصر را ایجاد کنیم و لایق گریلاهای آزادی باشیم، این عید برای ما فرصتی بزرگ است. باید در گرامیداشت عید مسئله اصلی ما این باشد که در مقابل دشمنان خلق کورد، روح اتحاد و پیروزی را ایجاد کنیم. توطئه‌های اردوغان و باخچلی که می‌خواهند موجودیت کوردهای آزاد را از بین ببرند، باید ما در میان خلق آنها را رسوا و محکوم نماییم و در مقابل دشمنان خلق کورد روح مبارزات پیروزمندانه را تقویت کنیم.

ما باید همکاری با دشمن را با هر روش ممکن ممنوع کنیم و همکاری با دشمن برای خلق کورد خط قرمز باشد. در مقابل دشمن فریبکار و دروغگو، خشم  خلق‌مان را افزایش دهیم و با روح بسیج عمومی کار کنیم و از دشمن انتقام بگیریم. ما باید به خوبی خلقمان را توجیه کنیم که اگر عرصه‌ی خلق بتواند با بسیج عمومی پاسخ گریلا را بدهد، این مرحله به مرحله‌ی فروپاشی فاشیسم تبدیل می‌شود و در همه‌ی بخش‌های کوردستان سبب ایجاد دمکراسی و آزادی برای خلقمان می‌شود.

بر این اساس ما برای خلق‌مان آرزوی پیروزی داریم و یکبار دیگر عید قربان را به خلقمان تبریک می‌گوییم و امیدواریم که عید سبب اتحاد و همبستگی خلق‌های کوردستان شود.