کژار: زنان در مقابل موج گسترده‌ی دستگیری‌ها نباید سکوت کنند

​​​​​​​جامعه زنان آزاد روژهلات کوردستان (کژار) در بیانیه‌ای بازداشت گسترده شهروندان کورد و فعالان اجتماعی از سوی رژیم اشغالگر ایران را بشدت محکوم کرده و اعلام داشته است که زنان باید در قبال این حملات صدای خود را بلند کنند.

جامعه زنان آزاد روژهلات کوردستان در بیانیه‌ای بازداشت گسترده شهروندان کورد از سوی رژیم ایران را محکوم کرده است. کژار از زنان کورد و عموم خلق روژهلات دعوت به عمل آورده است صدای خود را در اعتراض به سیاست‌های رژیم مستبد ایران بلند کنند.

متن بیانیه کژار به شرح زیر است:

"زنان در مقابل موج گسترده‌ی دستگیری‌ها نباید سکوت کنند

 یک بار دیگر رژیم ایران به‌دلیل درماندگی در مقابل اراده و مقاومت خلق کورد، دست به موج گسترده‌ی دستگیری‌ها و زندانی نمودن فرزندان کورد روژهلات کوردستان زده است.

 بدون شک این دستگیری‌ها در روژهلات کوردستان توسط رژیم ایران، اولین بار نیست و هر زمانی که این رژیم در پیاده نمودن سیاست‌هایش علیه خلق کورد و خلق‌های ایران با مشکل مواجه شده است به زندانی کردن و ایجاد رعب و وحشت در میان مردم روی آورده است.  اما همانطور که مشخص است خلق کورد از همان ابتدا تصمیم خود را گرفته است و در مقابل نابرابری و بی‌عدالتی سکوت نخواهد کرد و تا پایان در برابر این رژیم سرکوبگر مقاومت خواهد نمود. به همین دلیل با این اعمال و اقدامات رژیم ایران این مردم وحشت زده نخواهند شد و با شکنجه‌ی هر فرزند خلق کورد، کینه و خشم آنها برای گرفتن انتقام افزایش خواهد یافت.

 خلق کورد دارای پتانسیلی است که در هر جایی که باشد، می‌تواند تغییر ایجاد کند و این امر برای رژیم ایران هم آشکار است. به همین دلیل سیاست سرکوب خلق کورد را هم در سطح عمومی و هم به طور ویژه در صدر سیاست‌های خود قرار داده است و در مرکز این حملات زنان را هدف قرار داده و بویژه در سال‌های اخیر تلاش‌ها برای سرکوب کردن و ساکت نمودن زنان را افزایش داده است. همیشه به بهانه‌های مختلف چه از لحاظ سیاسی، اجتماعی و فرهنگی به حملات علیه زنان مشروعیت داده است و اخیراً شاهد ممنوع کردن آوازخوانی زنان بوده‌ایم. رژیم می‌گوید، زنان نباید آواز بخوانند و یا اگر آواز می‌خوانند باید همراه مرد باشد، که این امر یک بار دیگر ترس سازمان یافتن زنان را در دل سیستم مرد‌سالاری انداخته است. همزمان ما می‌دانیم که خواندن آواز یکی از راه‌های حفظ هویت و شناسه هر ملت است. یکی از ویژگی‌های این رژیم این است که وجود ملیت‌ها و فرهنگ‌های متفاوت را انکار می‌کند، همچنین آواز خواندن زنان را مخالف شرع می‌داند و یک بار دیگر این امر نشان می‌دهد که رژیم ایران می‌خواهد تحت عنوان شرع زنان را ساکت نماید. در حال حاضر نیز ما شاهد شرایطی هستیم که بر زنان تحمیل شده است، به عنوان مثال تحت فشار قرار دادن گروه گلاریس در شهر کرماشان.

 همانطور که دیدیم خلق کورد به طور کلی و به ویژه زنان در مقابل بی‌احترامی نمودن کانال‌های تلویزیون ایران به لباس کوردی موضع‌گیری بی‌مانندی از خود نشان دادند و برای حفظ این فرهنگ، چه در داخل روژهلات کوردستان چه در بخش‌های دیگر کوردستان و همچنین در خارج از میهن، ساکت نبودند. به همین ترتیب باید خلق کورد به ویژه زنان به وظیفه خود عمل کنند و در مقابل این موج دستگیری‌ها و زندانی نمودن جوانان سکوت نکنند، چون سیاست‌های کثیف رژیم ایران متفاوت از یکدیگر و جدا از یکدیگر نیستند و نباید فراموش کنیم که در حال حاضر ده‌ها تن برای حفظ این فرهنگ در زندان‌های ایران  محبوس شده‌اند."