نیروهای مدافع خلق: ١٠ اشغالگر از پای درآمدند، یک سنگر منهدم شد

عملیات‌های تیم‌های متحرک گریلا ادامه دارند. در عملیات‌های تازه ١٠ اشغالگر از جمله یک کنترا به هلاکت رسیدند و یک سنگر دشمن منهدم شد.

مرکز رسانه و مطبوعات نیروهای مدافع خلق کوردستان (ه.پ.گ) در اطلاعیه‌ای جزئیات عملیات نیروهای گریلا و حملات رژیم متجاوز ترک به مناطق حفاظتی میدیا را منتشر کرد.

در اطلاعیه ه.پ.گ آمده است:

"عملیات نیروی ما بی‌وقفه ادامه دارند، در عملیات تیم‌های متحرک، ١٠ اشغالگر من جمله یک کنترا از پای درآمدند، یک سنگر منهدم گردید و به یک خودرو زرهی ضربه وارد شد. تونل‌های جنگ ١٠ بار از سوی اشغالگران با مواد منفجره و ۶ بار با سلاح‌های شیمیایی بمباران شدند. منطقه گریلایی ده‌ها بار با اوبوس، ۴ بار با هواپیماهای جنگنده و ٧ بار با بالگرد بمباران شدند.

جزئیات عملیات گریلایی و حملات اشغالگران به شرح زیر است:

در چارچوب کارزار شهید دلژین- شهید شروان ارکندی عگیدهای بوتان؛

دولت اشغالگر ترک در روستای عوالی مابین گابار و چراف اقدام به تأسیس قلعه و پایگاه‌های قلعه مانند کرده است. رژیم ترک درصدد احداث جاده برای این منطقه است. روز ٢٠ اکتبر ٢٠٢١ درصدد بودند گروهی کنترا را در روستای باصرت گابار مستقر کنند. کنتراها بسوی نیروهای ما تیراندازی کردند. نیروهای ما نیز آنها را هدف قرار دادند. در این نبرد یک کنترا کشته شده و به یک خودرو ضربه وارد شد.

رژیم ترک با شیوه‌های گوناگون برای کنترل ایست‌های بازرسی گریلا در گابار اقدام به روانه‌کردن کنتراها می‌کند. ما از خلق منطقه می‌خواهیم که در این رابطه هشیارانه عمل کنند، اگر کنترا بسوی مناطق نظامی بیایند هدف قرار داده می‌شوند.

در چارچوب کارزار انقلابی شاهین‌های زاگرس در عرصه هفتانین؛

٢١ ژوئن ساعت ١٢ اشغالگرانی که در منطقه برخودان ورخله دست به تحرک نظامی زده بودند از سوی تیم‌های متحرک ما تحت کنترل قرار گرفتند و ساعت ١٧ نیروهای ما با سلاح سنگین عملیاتی را علیه آنان به انجام رساندند. کشته شدن یک اشغالگر قطعی شده است.

٢١ ژوئن ساعت ٢٢:۵٠ اشغالگرانی که درصدد حمله به تونل‌های جنگ منطقه مقاومت ورخله با سلاح شیمیایی بودند، توسط نیروهای ما با عملیات انفجاری هدف قرار قرار داده شدند. یک اشغالگر کشته و ٢ اشغالگر نیز زخمی شدند.

در چارچوب کارزار انقلابی شهید ساواش مرعش جنگ خابور؛

٢١ ژوئن ساعت ١١:۴٠ در تپه شهید چکدار، تک‌تیرانداز دشمن از سوی تک‌تیراندازان ما شناسایی شده و از پای درآمد.

٢١ ژوئن ساعت ١٩:١٠ اشغالگرانی در تپه شهید چکدار دست به تحرک زده بودند توسط تیم‌های متحرک ما هدف قرار داده شدند.

٢١ ژوئن ساعت ٢٠:٣٠ نیروهایمان در تپه شهید عاکف در منطقه تپه حکاری به قلب مواضع دشمن حمله کردند. نیروهای ما با سلاح‌های فردی و اتوماتیک اشغالگران را هدف قررار داده و در این عملیات ۶ اشغالگر کشته و یک سنگر منهدم گردید.

٢١ ژوئن ساعت ٢١:٣٠ بالگردهای دشمن درصدد هلی‌برن نظامیان در تپه شهید لشکر بودند که از سوی نیروهای ما با سلاح سنگین هدف قرار داده شدند. بالگردهای دشمن بدون اینکه موفق به پیاده نمودن نظامیان اشغالگر شوند منطقه را ترک کردند.

حملات شیمیایی و انفجاری ارتش اشغالگر ترک؛

٢١ ژوئن ساعت ١٢:۵٠ تونل‌های جنگ منطقه مقاومت کارکر یک بار با مواد منفجره هدف حمله واقع شد.

٢١ ژوئن ساحت ١۵:٣٠ تونل‌های جنگ تپه شهید چکدار ۴ بار با مواد منفجره و یک بار با سلاح شیمیایی بمباران شدند.

٢١ ژوئن ساعت ٢١:۴٠ تونل‌های جنگ منطقه مقاومت ورخله پنج بار با مواد منفجره و ۵ بار با سلاح‌های شیمیایی بمباران شدند.

بمباران‌ مناطق حفاظتی میدیا توسط هواپیماهای جنگنده و بالگردهای ارتش ترک؛

٢١ ژوئن دورون‌های ترکیه بر فراز تپه اف‌ام و تپه جودی به پرواز درآمدند.

٢١ ژوئن از ساعت ١٨ تا ١٩ مناطق تپه اورته در عرصه متینا از سوی پایگاه کانی ماسی رژیم اشغالگر ترک در باشور کوردستان بمباران شد.

٢١ و ٢٢ ژوئن مناطق مقاومت ورخله و تپه حکاری از سوی پایگاه‌های مرزی با اوبوس هدف حمله واقع شدند.

٢١ ژوئن مناطق تپه بهار و کونیشکا ۴ بار توسط هواپیماهای جنگنده بمباران شدند.

٢١ ژوئن مناطق تپه حکاری، تپه جودی و تپه اف‌ام ٧ بار از سوی بالگردهای تهاجمی بمباران شدند."