نیروهای مدافع خلق: ٢۵ اشغالگر در باکور و باشور کوردستان از پای درآمدند

در عملیات تیم‌های متحرک گریلایی یک کنترا و ٢۵ نظامی رژیم متجاوز ترک به هلاکت رسیدند. ه.پ.گ تأکید کرده است که هیچ آسیبی به نیروهای گریلا نرسیده است.

مرکز رسانه و مطبوعات نیروی مدافع خلق کوردستان (ه.پ.گ) در گزارش امروز خود اعلام کرد گریلاهای آن در مناطق کوهستانی کوردستان که هدف هجوم زمینی و هوایی ارتش ترکیه قرار گرفته اند با تشکیل تیم‌های متحرک و نیمه متحرک به مهارتی دست یافته‌اند که ضربات سختی به اشغالگران می‌زنند و حتی تلفاتی هم بر جا نمی‌گذارند.

این اطلاعیه نظرها را به هنر رزمی گریلاها و مهارت‌های حرفەای آنان در جنگ جلب کرده و می‌گوید طی عملیات انقلابی از جنوب تا شمال کوردستان تلفات ٢۶ نفری بر ارتش ترکیه تحمیل شده است.

ه‌.پ.‌گ می‌گوید گریلاهای آن یک هفته پیش، سیزدهم ژوئن یک نظامی همکار ارتش ترکیه را در منطقەی بستای شرنخ با شلیک از راه دور از پای درآوردند. همچنین دو روز پیش، هجدهم ژوئن حمله‌ای به نیروهای عملیاتی ترکیه در استان وان انجام شده که دستکم سه نظامی اشغالگر در آن کشته شده‌اند. این درگیری‌ها درون مرزهای باکور رخ داده و مابقی آنها در مناطق حفاظتی میدیا در جنوب کوردستان بوده است.

در گزارش آمده است که در چارچوب کارزار انقلابی شهید شروان-شهید دلژین، عگیدهای بوتان روز ١٣ ژوئن در منطقه تپه تنور عرصه بستا تیم‌های متحرک گریلا در عملیات سوءقصد یک کنترا را از پای درآورده‌اند.

١١ ژوئن در منطقه کاتو خلیلا در بخش شاخ استان وان نیورهای گریلا در واکنش به تحرکات رژیم اشغالگر ترک در این منطقه عملیاتتی هماهنگ را به انجام رسانده‌اند و از ٣ محور به قلب نیروهای دشمن نفوذ کرده‌اند. در این عملیات از کشته شدن حداقل ٣ اشغالگر اطمینان حاصل شده است.

در چارچوب کارزار انقلابی جنگ خابور شهید ساواش مرعش روز ١٩ ژوئن در ۵ عملیات جداگانه در منطقه مقاومت تپه اف‌ام ٢٠ اشغالگر از جمله ٢ قناسه‌چی ارتش ترک کشته و ۴ اشغالگر دیگر زخمی شدند. در همین روز ٢ اشغالگر در تپه جودی در حین حمله به تونل‌های جنگ از پای درآمدند.

طبق اعلام ه.‌پ.‌گ جنگ شدیدی در ارتفاعات زاپ، متینا و آواشین ادامه دارد. هواپیماهای جنگی ترکیه دیروز ٢١ بار این نواحی را بمباران کرده‌اند. همچنین چهارده حمله هوایی با هلی‌کوپتر انجام شده است.