نیروهای مدافع خلق: ٨ ارتشی ترکیه به هلاکت رسیدند

در عملیات گریلاهای ه.پ.گ و یژاستار ٨ نظامی رژیم متجاوز ترک از پای درآمدند.

مرکز رسانه و مطبوعات نیروهای مدافع خلق کوردستان (ه.پ.گ) در اطلاعیه‌ای از تداوم نبرد گریلاهای آزادی علیه ارتش متجاوز ترک خبر داده است.

برپایه گزارش ه.پ.گ روز ٢٠ سپتامبر/ ٢٩ شهریور در چارچوب کارزار انقلابی شاهین‌های زاگرس در زاپ، ٣ عملیات علیه اشغالگران در منطقه سیدا به انجام رسید، کشته شدن ١ ارتشی ترکیه در این عملیات‌ها قطعی شده است. در همین روز تک‌تیراندازان یژستار در عملیاتی یک ارتشی ترکیه را در منطقه چمچو از پای درآوردند. ١٨ سپتامبر در عملیات تله انفجاری در سیدا ٢ اشغالگر کشته شدند.

٢٠ سپتامبر در چارچوب کارزار انقلابی شاهین‌های زاگرس در خاکورک گروهی از اشغالگران را در تپه شهید کامران هدف قرار دادند.

٢١ سپتامبر در چارچوب کارزار انقلابی شهید ساواش مرعش جنگ خابور در منطقه تپه حکاری یگانی ۴ نفره از اشغالگران را در حالیکه گردهم آمده بودند هدف عملیات گریلایی قرار گرفتند. در نتیجه این عملیات ۴ اشغالگر کشته شدند.

ه.پ.گ با اشاره به استفاده رژیم متجاوز ترک از سلاح‌های ممنوعه در حمله به مناطق تحت کنترل گریلا می‌افزاید: ٢٠ سپتامبر سنگرهای مقاومت تپه اف‌ام و تپه آمیدی ۴ بار هدف بمب‌های ممنوعه و سلاح‌های شیمیایی قرار گرفتند. ١٩ سپتامبر منطقه مقاومت شکفتا بریندارا ٢ بار با بمب‌های ممنوعه و تسلیحات شیمیایی مورد حمله واقع شدند. ٢٠ سپتامبر مناطق مقاومت شهید آگر، شهید فلات و شهید باهوز، همچنین سنگرهای جنگ شهید سرخوبون در منطقه شهید فداکار ١٣ بار با سلاح‌های ممنوعه و بمب‌های شیمیایی هدف حمله قرار گرفتند. اشغالگران از ساعت ١۶ تا ١۶:٣٠ سنگرهای جنگ تپه شهید باهوز در سیدا را با گاز اشک‌آور هدف حمله قرار دادند.

در بخش دیگری از گزارش ه.پ.گ به تداوم بمباران مناطق حفاظتی میدیا از سوی هواپیماهای جنگنده و توپخانه‌های مرزی اشاره کرده و می‌گوید؛ روز ١٩ سپتامبر اطراف روستای بیباد در گاره و اطراف روستای تروانس در متینا و روستای شلادزه ۶ بار توسط هواپیماهای جنگنده بمباران شدند. ٢٠ سپتامبر پایگاهای دشمن ده‌ها بار مناطق حکاری و تپه اف‌ام را هدف آتش سلاح‌های سنگین قرار دادند.