نیروهای مدافع خلق: به رفیق گُلان، فرمانده پیشاهنگ ادای احترام می‌کنیم

​​​​​​​ه.پ.گ در اطلاعیه‌ای اعلام کرده است که فرمانده یژا ستار «گُلان گابار» در سال ٢٠١٧ به شهادت رسید و می‌افزاید:"با تواضع، کوشش، اشتیاق و فداکاری خود، با صداقت و قلبی مملو از معیارهای الهگی زن از سوی تمامی رفقا دوست داشته می‌شد."

مرکز خبررسانی و مطبوعات نیروهای مدافع خلق کوردستان (ه.پ.گ) در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که رقیه چکیچ با کد سازمانی «گُلان گابار» در نتیجه یک حمله هوایی به مناطق حفاظتی مدیا به درجه شهادت رسیده است.

در اطلاعیه آمده است:

"رفیقمان گُلان گابار روز ٢۶ دسامبر ٢٠١٧ در مناطق حفاظتی مدیا در نتیجه حمله هوایی دشمن به شهادت رسید.

جزئیات شناسنامه رفیق شهید به این شرح است:

   نام و نام خانوادگی: رقیه چکیچ

   کد سازمانی: گُلان گابار

   محل و سال تولد: جولمرگ

   نام مادر – نام پدر: سلطان - قوَت

  تاریخ و محل شهادت: ٢۶ دسامبر ٢٠١٧/ مناطق حفاظتی مدیا

فرزند کوهستان‌های زاگرس؛ گُلان

رفیق گُلان در دامنه‌های زاگرس، در بخش گوَر که به عنوان مرکز قیام شناخته می‌شود در خانواده‌ای میهن‌دوست متولد شد. رفیق گُلان در میان آداب و سنن هزاران ساله ملت کورد، در میان فرهنگ میهن‌دوستی و فضای مبارزه آپویی بزرگ شد. در اوان کودکی عشق به خلق و میهن را در دل و روح خود جای داد. رفیق گُلان شاهد ظلم، فشار و سیاست‌های نابودگرانه دولت قاتل ترک علیه کوردستان و سوزاندن روستاهای آن بود و به همین دلیل بزودی با ماهیت دشمن آشنا شده و نسبت به آن کینه‌ای عظیم را به دل گرفت. پس از آنکه این کینه بزرگ با عشق به میهنش کوردستان ادغام شد در سن جوانی به صفوف نیروهای گریلا پیوست.

رفیق گُلان فرزند کوهستان‌های زاگرس بود، در مدتی نه چندان طولانی به زندگی گریلایی خو گرفت. راه مبارزه برای ایجاد جامعه مقدس مادر- الهه را که در کوهستان‌های زاگرس ریشه دوانده بود برگزید. به اوج کوهستان‌های کوردستان که تاج و تخت الهه‌ها بود عزیمت کرد. علیه ذهنیتی که بردگی، کهنه‌پرستی و ارتجاع را بر زنان و جامعه تحمیل می‌کردند بسیار خشمگین بود و همچون زنی آزاد همیشه تلاش نمود تا با فلسفه آپویی زندگی تازه‌ای را بیافریند. به ژرف اندیشی در خط زن آزاد پرداخت و تلاش نمود همچون یک زن کورد پیشاهنگی را به انجام رساند.

ملیتان آپویی و فرمانده‌ای خبره 

رفیق گُلان بر این مبنا با عشق، هیجان و رنجی بزرگ به مبارزه پیوسته بود. از عرصه گریلایی گاره تا زاپ تا ارزروم تا جیلو و آواشین، از فرماندهی یگان‌های زنان آزاد (یژا ستار) تا پراکتیک یگان‌های مدافع غیرنظامیان (ی.پ.س) در بسیاری از عرصه‌ها وظایف خطیری را به انجام رساند. جستجو و عشق به حقیقت، خواسته و اشتیاق وی به آزادی هیچگاه تضعیف نشد و همیشه مسئولیت‌های انقلابی را بر عهده می‌گرفت و به شیوه‌ی ملیتان آپویی به آنان عمل می‌کرد. اینچنین به یک فرمانده کارامد یژا ستار مبدل گردید. همیشه رو بسوی پیروزی داشت و دارای اهدافی زلال و ایستاری جسور بود و با روحیه‌ای فدایی دشمن را هدف حمله قرار می‌داد. اینچنین همچون فرمانده‌ای کارامد سال‌ها جنگید و همچنین جنگ را به رفقایش یاد داد و از آنان دفاع کرد. با تواضع، کوشش، اشتیاق و فداکاری خود، با صداقت و قلبی مملو از معیارهای الهگی زن از سوی تمامی رفقا دوست داشته می‌شد. فرمانده‌ای الگو بود که همه رفقا به وی عشق می‌ورزیدند و جایش نزد رفقا محفوظ بود.

رفیق گُلان با شیوه فرماندهی خبره‌ی خویش، از زاپ تا ارزروم، از ارزروم تا زاگرس برای بزرگتر کردن و نیرومندتر کردن ارتش زنان کوشید و از بزرگترین رهروان راه بریتان، عظیمه، زیلان، زلال، سارا، دلال، برچم‌ها بود و پرچم مبارزه زنان آزاد کورد را افراشته نگاه داشت. اینچنین زنان منطقه گوَر و تمامی زنان و جوانان کورد، با سمبل‌های خود فرماندهان زنان آزاد کورد همچون برچم گوَر و گُلان گابار آشنا شدند و راه مبارزه شرافتمند آنان روشن گردید. اینچنین بهانه تداوم مبارزه فراهم شد. فرهنگ هزاران ساله زنان کورد، میراث مقاومت اصیل و روحیه آزایخواهی که تسلیم‌ناپذیر است از ارتفاعات زاگرس تا کوهستان‌ها، روستاها و تمامی شهرهای کوردستان، در همه عرصه‌ها با پیشاهنگی پ.ک.ک و پاژک جنگ خلق انقلابی را به پیش برده و قطعا به پیروزی دست می‌یابند.

بر این مبنا مراتب تسلیت خود را به خانوده میهن‌دوست عزیز رفیقمان گُلان، خانواده‌ شهیدان، خلقمان در گوَر و تمامی ملت کوردستان اعلام می‌داریم و همچون رفقای گُلان پیمان خود را تجدید می‌کنیم و مبارزه را گسترش می‌بخشیم."