نیروهای مدافع خلق: دو رفیقمان به شهادت رسیدند، ٩ اشغالگر به هلاکت رسیدند

جنگ در مناطق تحت حفاظت گریلاهای آزادیخواه کوردستان ادامه دارد. نیروی مدافع خلق اعلام کرد ٩ نظامی اشغالگر ترکیه در نواحی کوهستانی کشته شده‌اند و همچنین دو گریلا به شهادت رسیده‌اند.

مرکز رسانه و مطبوعات نیروهای مدافع خلق کوردستان (ه.پ.گ) در اطلاعیه‌ای از تداوم عملیات‌های گریلاهای آزادی علیه رژیم متجاوز ترک سخن به میان آورده و اسامی دو گریلای شهید عرصه جودی را منتشر کرد.

برپایه اطلاعیه ه.پ.گ در جریان آخرین درگیری‌ها ٩ متجاوز نظامی ترکیه کشته و یک تن زخمی شد. همزمان یک مقر دشمن منهدم شد. ارتش اشغالگر ترکیه صحنەهای مقاومت را ٧ بار با بمب‌های ممنوعه و سلاح‌های شیمیایی، ٨ بار با جنگندەهای هوایی، ۶ بار با بالگردهای تهاجمی و ده‌ها بار با راکت هدف قرار داد.

نیروی مدافع خلق در عین حال درباره دو گریلای شهید به اسامی ازدا و ماهر این اطلاعات را منتشر کرد:

"٧ سپتامبر ٢٠٢٢/ شانزدهم شهریور ١۴٠١ در منطقه جودی یک عملیات با سلاح‌های سبک و نیمه اتوماتیک در حوالی روستای سردهله صورت گرفت که تعدادی از نظامیان اشغالگر کشته و زخمی شدند. دشمن، اجساد کشته شدگان و مجروحین را با بالگرد از آن منطقه منتقل کرد.

در همان روز در بلندی‌های "مسته علی" واقع در جودی، جنگ شدیدی میان نیروهای ما و اشغالگران بوقوع پیوست و منطقه به شدت بمباران شد. در میانه این جنگ و بمباران، رفقایمان ازدا و ماهر که تا آخرین لحظه دلیرانه جنگیدند، شهید شدند. آنها مدت زیادی در منطقه جودی بودند و مقاومتی حماسی از خود نشان دادند. با عملیات علیه دشـمن، انتقام کشتار مردم ما و وطن ما کوردستان را گرفتند. شهیدان همیشه پیشگامان این مبارزه خواهند ماند.

جزئیات شناسنامه شهیدان به شرح زیر است:

   نام و نام خانوادگی: شهلا تکین

   کد سازمانی: أزدا مشکان

   محل و سال تولد: جولمرگ

   نام مادر – نام پدر: زهرا – محمد فهیم

  تاریخ و محل شهادت: ٧ سپتامبر ٢٠٢٢ / جودی

   نام و نام خانوادگی: امراه دومان

   کد سازمانی: ماهر باشکاله

   محل و سال تولد: وان

   نام مادر – نام پدر: نظیره - رمزی

  تاریخ و محل شهادت: ٧ سپتامبر ٢٠٢٢ / جودی

ه‌.پ.‌گ ضمن ادای احترام به شهیدان، مراتب تسلیت خود را به خانواده گرامی آنان و آحاد خلق میهن‌دوست کوردستان اعلام کرده و با آرمان‌های آنان تجدید میثاق نموده است.

ه.پ.گ در ادامه جزئیات جنگ را در گزارش خود آورده است.

٢١ سپتامبر در چارچوب کارزار انقلابی شاهین‌های زاگرس در چمچوی زاپ در عملیات تیم‌های سیار گریلا ۴ ارتشی ترکیه از پای درآمدند. عصر همین روز ٢ اشغالگر دیگر در عملیات تک‌تیراندازان ه.پ.گ و یژاستار در چمچو به هلاکت رسیدند.

٢١ سپتامبر در چارچوب کارزار انقلابی شهید ساواش مرعش جنگ خابور در عملیات تک‌تیراندازان ه.پ.گ و یژاستار در ٣ عملیات جداگانه در جودی ٣ اشغالگر از پای درآمدند.

ه.پ.گ با اشاره به استفاده رژیم متجاوز ترک از سلاح‌های ممنوعه در حمله به مناطق تحت کنترل گریلا می‌افزاید: ٢٠ و ٢١ سپتامبر سنگرهای مقاومت شهید سرخوبون در ساجا ۵ بار هدف بمب‌های ممنوعه و سلاح‌های شیمیایی قرار گرفتند. ٢١ سپتامبر منطقه مقاومت شهید آگر در سیدا، یک بار با بمب‌های ممنوعه و تسلیحات شیمیایی مورد حمله واقع شدند.

٢١ سپتامبر ساعت ١٢ ماده‌ای قیرمانند در اطراف سنگرهای جنگ شهید باهوز در چمچو برزمین ریخته شده و سپس به آتش کشیده شد.

در بخش دیگری از گزارش ه.پ.گ به تداوم بمباران مناطق حفاظتی میدیا از سوی هواپیماهای جنگنده و توپخانه‌های مرزی اشاره کرده و می‌گوید؛ روز ٢٠ و ٢١ سپتامبر منطقه گولکا و مناطق مقاومت تپه حکاری در چمچو ٩ بار توسط هواپیماهای جنگنده بمباران شدند. ٢١ سپتامبر مناطق مقاومت تپه حکاری و تپه جودی ۶ بار توسط بالگردهای تهاجمی هدف حملات راکتی و گلوله‌باران قرار گرفتند. ٢١ سپتامبر پایگاهای دشمن ده‌ها بار مناطق حکاری و تپه اف‌ام را هدف آتش سلاح‌های سنگین قرار دادند.