نیروهای مدافع خلق: حداقل ١٧ اشغالگر کشته شدند

دولت ترک از روز ٢٣ آوریل حملات اشغالگرانه به جنوب کوردستان را آغاز کرده بود. گریلاهای ه.پ.گ و یژا ستار اشغالگران را هدف قرار می‌ذهند. اعلام شد که در تازه‌ترین عملیات‌ها دست‌کم ١٧ اشغالگر از پای درآمده‌اند.

مرکز رسانه و مطبوعات نیروهای مدافع خلق کوردستان (ه.پ.گ) در اطلاعیه‌ای جزئیات عملیات‌های گریلاهای کوردستان را منتشر کرد. در اطلاعیه آمده است:

"دولت اشغالگر ترک از ٢٣ آوریل ٢٠٢١/ ٣ اردیبهشت ١۴٠٠ دست به حملات اشغالگرانه زد. نیروهای ما در چارچوب کارزار «روز آزادی فرارسیده است» عملیات‌های گسترده‌ای را علیه اشغالگران به انجام رساندند. در این چارچوب؛

در چارچوب کارزار انقلابی شاهین‌های زاگرس

در فاصله ١۵ الی ١۶ روز ٣٠ آوریل نیروهای ما اشغالگران مستقر در تپه شهید مروان را تحت کنترل قرار داده و آنان را هدف قرار دادند. در این عملیات یک اشغالگر کشته شد.

ساعت ١١:٣٠ روز ١ مه / ١١ اردیبهشت نیروهای ما در تپه شهید سردار عرصه آواشین با سلاح سنگین اشغالگران را هدف قرار دادندد. در این عملیات اهداف تعیین شده هدف حملات سنگین ما قرار گرفت. پس از این عملیات دشمن اقدام به بمباران منطقه کرد.

ساعت ٢٠ روز ١ مه نیروهای ما در تپه شهید سردار عرصه آواشین به میان اشغالگران نفوذ کردند و عملیاتی را انجام دادند. در این عملیات یک موضع و برجک دیدبانی منهدم شدند و ۵ اشغالگر کشته شدند.

ساعت ٧:٣٠ روز ٢ مه (امروز) نیروهای ما از فاصله‌ای نزدیک دو موضع و سنگر اشغالگران در تپه شهید دلگش آواشین را هدف قرار دادند. در این عملیات ٣ اشغالگر کشته و یک اشغالگر زخمی شدند.

ساعت ١٧:۴٠ روز ١ مه نیروهای ما در تپه شهید منزور واقع در عرصه زاپ یک موضع اشغالگران را هدف قرار دادند. در این عملیات موضع اشغالگران منهدم شده و ۴ اشغالگر داخل آن کشته شدند. پس از این عملیات اشغالگران با هلی‌کوپتر اجساد کشته را از منطقه خارج کردند.

از ساعت ٧ تا ٩ روز ١ مه سنگرهای واقع در تپه مام‌رشو در آواشین توسط ارتش اشغالگر ترک بمباران شد. پس از این بمباران نظامیان دشمن درصدد پیشروی بودند اما نیروهای ما آنان را هدف حمله قرار دادند. اشغالگران هیچ دستاوردی کسب نکرده و مجبور به عقب‌نشینی شدند.

در چارچوب کارزار انقلابی جنگ خابور

ساعت ٩:۴٠ روز ١ مه نیروهای ما در تپه سوءقصد ارتفاعات خانتورا در عرصه هفتانین اشغالگران را هدف سوءقصد قرار دادند. در این عملیات فرمانده یگان اشغالگران کشته شد.

ساعت ١٠ روز ١ مه نیروهایمان علیه اشغالگران مستقر در تپه قسروکه منطقه پارتیزان در عرصه هفتانین عملیاتی را به انجام رساندند. در این عملیات ٣ اشغالگر کشته، یک سنگر، دو دوربین مداربسته و سیستم رادار در این تپه منهدم شدند.

شهادت دو گریلا

روز ٢٩ آوریل ٢٠٢١ در جنگ زاپ دو رفیقمان به نام‌های «دلال» و «ویان» پس از جنگی قهرمانانه در مقابل تحرکات اشغالگرانه ارتش غاصب ترک به شهادت رسیدند.

در ٢٣ آوریل علیه عملیات اشغالگرانه دولت ترک نیروهای گریلای ما مقاومت تاریخی را از خود نشان دادند. دولت اشغالگر ترک که درصدد تصفیه نیروهای گریلا همچون منبع امید خلقمان بوده و کانسپت نسل‌کشی را به نتیجه برساند، یکبار دیگر در مقابل نیروهای گریلا با شکست مواجه گردید.

جزئیات شناسنامه رفقای شهید به این شرح است:

   نام و نام خانوادگی: دیلان آکان

   کد سازمانی: ویان بوتان

   محل و سال تولد: سرت

   نام مادر – نام پدر: نباهت - رشید

  تاریخ و محل شهادت: ٢٩ آوریل ٢٠٢١ / زاپ

   نام و نام خانوادگی: دلال آکپولات

   کد سازمانی: دلال دلخوش

   محل و سال تولد: موش

   نام مادر – نام پدر: بصرا - عبادالدین

  تاریخ و محل شهادت: ٢٩ آوریل ٢٠٢١ / زاپ

رفقا دلال و ویان از روز  آغاز عملیات اشغالگرانه در خط مقدم جنگ جای گرفتند و در عملیات‌ها پیشاهنگی را بر دوش گرفتند. هلی‌کوپترهای دشمن این رفقا را هدف قرار داده‌اند اما رفقا مقاومتی حماسی را از خود نشان داده و آنرا وادار به ترک آسمان منطقه کرده‌اند. این رفقا با روحیه ملیتان آپویی اجازه استقرار دشمن در این منطقه را ندادند. مقاومت رفقا نویدبخش راه پیروزمندانه ماست.

مراتب تسلیت خود را ابتدا به خانواده گرامی این رفقای شهید و به عموم خلق کوردستان اعلام می‌داریم و با آرمان‌های والای آنان تجدید میثاق می‌کنیم.

بمباران مناطق گریلایی ادامه دارد

بمباران مناطق حفاظتی میدیا از سوی ارتش غاصب ترک همچنان ادامه دارد.

ساعت ٢١ روز ٢٩ آوریل هواپیماهای جنگنده ارتش اشغالگر ترک منطقه کولیت در عرصه خاکورک را بمباران کردند.

ساعت ٢٣ الی ٢۴ روز ٣٠ آوریل منطقه دراره در عرصه متینا از سوی هواپیماهای جنگنده بمباران شد.

ساعت ١۵ تا ١۶ روز ١ مه تپه زندوره در متینا، ساعت ٢٠:٣٠ الی ٢٢ همین روز تپه زندوره، مناطق کستا و دراره از سوی هواپیماهای جنگنده رژیم ترک بمباران شدند.

ساعت ٢۴ روز ١ مه مناطق آرس-فارس در عرصه زاپ، ساعت ٢٣:٣٠ همین روز منطقه سنین در خاکورک و ساعت ۴ روز ٢ مه تپه زندوره در متینا توسط هواپیماهای جنگنده دشمن بمباران شدند."