نیروهای مدافع خلق: هلی‌کوپتر سکورسکی سرنگون شد، به یک هلی‌کوپتر تهاجمی صدمه وارد گردید

گریلاهای آزادی کوردستان ۶ نظامی ترک را از پای درآوردند و ٣ نظامی دیگر را زخمی کردند. یک فروند هلی‌کوپتر سکورسکی ساقط شد و به یک فروند هلی‌کوپتر تهاجمی صدمه وارد گردید.

مرکز رسانه و مطبوعات نیروهای مدافع خلق کوردستان (ه.پ.گ) در اطلاعیه‌ای جزئیات عملیات گریلایی را منتشر کرد.

بیست و پنج روز پیش حکومت ترکیه به سرکردگی اردوغان و باغچلی، تمامی نیروهای هوایی و زمینی و توپ و تانکش را بسیج کرد تا به امید کمک خائنین داخلی کورد و همراهی و سکوت آمریکا و اروپا، پس از چهل سال شکست در برابر حزب کارگران کوردستان بالاخره بتواند به توفیقی برسد. ولی اتفاقی که تاکنون رخ داده، زمین‌گیر شدن دومین ارتش بزرگ ناتو در زاپ و آواشین بوده است. تعداد تلفات نیروهای اشغالگر در حالی به صدها نفر می‌رسد که دیشب، گریلاهای کوردستان یک فروند هلی‌کوپتر تهاجمی را در زاپ سرنگون کردند. تمامی سرنشینان نظامی این بالگرد از بین رفته‌اند.

گریلاهای کوردستان علیرغم دشواری این جنگ، قابلیت‌ خیرە کننده‌ای از خود نشان داده‌اند؛ آنچه که ه.پ.گ از آن به عنوان هنر جنگی شاهین زاگرس نام برده. آنها از تاکتیکی زیر و روی زمین استفاده کرده‌اند که ارتش ترکیه را علیرغم برخورداری از پیشرفته‌ترین جنگ‌افزارهای امروزی غافلگیر کرده است.

گزارش امروز نیروی مدافع خلق حاکیست شش تن دیگر بر تلفات نیروهای اشغالگر اضافه شده. گریلاها در عین حال یک فروند هلی‌کوپتر نوع اسکورسکی را ساقط کرده‌اند.

طبق این گزارش، ساعت ٢١:٣٠ دقیقه شامگاه دیروز پس از بمباران شدیدی که در تپەی شهید شاهین واقع در ارتفاعات زاپ صورت گرفت، یک فروند هلی‌کوپتر اسکورسکی سعی در فرود آوردن نظامیان اشغالگر داشت که هدف شلیک گریلاها قرار گرفت.

هلی‌کوپتری که مورد اصابت قرار گرفت در حال دور شدن از منطقه بود که در ناحیه "کونیشکا" سقوط کرد. ه.پ.گ می‌گوید در محل سقوط هلی‌کوپتر انفجار شدیدی رخ داده است. تمامی سرنشینان این بالگرد تهاجمی که تعدادشان معلوم نیست کشته شده‌اند.

ارتش ترکیه خشمگین از این اتفاق، بمباران شدیدی علیه این ناحیه انجام داده است.

گریلاهای کوردستان همچنین موفق شده‌اند به یک فروند هلی‌کوپتر دیگر در نواحی جنگی تپەی روبار زاپ صدمه بزنند و آنرا مجبور به فرار از منطقه کنند.

تلفات شش نفری نیروهای اشغالگر اما مربوط به سه روز پیش، نهم می در خاکورک بوده است. ه.پ.گ پیشتر گفته بود چنین عملیاتی را گریلاهای یژاستار در تپەی شهید درویش خاکورک انجام داده اند. اکنون مشخص شده که طی آن عملیات ۶ نظامی اشغالگر کشته و سه تن دیگر زخمی شده‌اند."