نیروهای مدافع خلق کوردستان: ارتش ترکیه به هموطنان جنوب کوردستان حمله می‌کند

ه.پ.گ اعلام کرد، ارتش اشغالگر ترکیه برای تخلیه کردن منطقه به هموطنان و اهالی روستاهای جنوب کوردستان حمله می‌کند.

مرکز خبررسانی و مطبوعات نیروهای مدافع خلق ه.پ.گ درباره‌ی حملات ارتش اشغالگر ترکیه به باشور کوردستان اطلاعیه‌ای منتشر کرد.

در این اطلاعیه آمده است: دولت اشغالگر ترکیه که در مقابل مقاومت گریلاهای آزادی کوردستان به زانو در آمده است و روش و تکنیک خط گریلای نوین، تکنیکهای مدرن جنگی را شکست داده است، این بار با هواپیماهای بدون سرنشین روستاهای جنوب کوردستان را بمباران می‌کند، این هم برای ترساندن خلقمان است تا روستاهای خود را تخلیه کنند، به همین دلیل آگاهانه محل سکونت هموطنان را هدف قرار می‌دهد و به غیرنظامیان حمله می‌کند و آشکارا مرتکب جنایات جنگی می‌شود. از خلقمان می‌خواهیم در مقابل توطئه‌های کثیف دشمن به پا خیزند و واکنش نشان دهند.

همچنین در این اطلاعیه آمده است: دولت اشغالگر ترکیه برای اهداف پلید خود حملات زیر را انجام داده است:

روز ۱۸ نوامبر (٢٨ آبان) ساعت ۱۲:۵۰ در منطقه‌ی متینا روستای بیگدادی در کانی ماسی را بمباران کردند، در این بمباران دو هم وطن مجروح شدند که وضعیت یکی از آنها وخیم است.

در همان روز ساعت ١٩:١٠ دقیقه‌ی در منطقه‌ی گاره روستای بیباده و نوالی شرلکی بمباران شدند. ساعت ١٩:٢٠ نیز روستای تیه از توابع آکری بمباران شد، به دلیل این بمبارانها، خسارات مالی بسیاری به هموطنان وارد شد.

روز ١٩ نوامبر نیز از ساعت ١٢ تا ١٣ منطقه سنین در خاکورک هفت بار، منطقه گوشین ۶ بار و اطراف رودخانه‌ی لولان ۴ بار بمباران شدند.