نیروهای مدافع خلق کوردستان یاد شهدای وان و آمد را گرامی داشت

ه.پ.گ با صدور اطلاعیه‌ای ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره ۴ گەریلایی که در اکتبر و نوامبر سال ٢٠١٩ در عرصه‌های وان و آمد به درجه شهادت رسیده‌اند بر گسترش مبارزات انقلابی و تحقق آرمان‌های جانباختگان راه آزادی تأکید کرده است.

مرکز اطلاع رسانی و نشر نیروهای مدافع خلق کوردستان (ه.پ.گ) در اطلاعیه‌ای یاد گریلاهای جنبش آزادیخواهی مهاجر دومانو عگید آگیش که در ۳۱ اکتبر ۲۰۱۹ در وان شهید شدند و گریلاها نارین اوسو و سترک داراهِنه که در نوامبر ۲۰۱۹ شهید شدند، را گرامی داشت.

در این اطلاعیه آمده است، "در ۳۱ اکتبر ۲۰۱۹ در منطقه‌ی پاییزاوای استان وان، زمانی که رفقای ما در عرصه ی نُدُک در حال انجام وظیفه بودند، ارتش اشغالگر ترکیه دست به عملیات زد. در نتیجه میان رفقای ما و اشغالگران جنگی رخ داد و تعداد زیادی از اشغالگران کشته شدند. رفیق عگید قهرمانانه جنگید و به کاروان شهدا پیوست و سپس رفیقمان کارکر تا آخرین گلوله با اشغالگران جنگید و برای آنکه به دست اشغالگران نیفتد، با منفجر کردن نارنجک خود، به شهادت رسید."

جزئیات شناسنامه گریلاهای شهید به این شرح است:

   نام و نام خانوادگی: مهاجر دومان

   کد سازمانی: کارکر قوالی

   محل و سال تولد: وان

   نام مادر – نام پدر: شفیقه - علی

  تاریخ و محل شهادت: ٣١ اکتبر ٢٠١٩ / وان


   نام و نام خانوادگی: عگید آگیش

   کد سازمانی: عگید آرگش

   محل و سال تولد: وان

   نام مادر – نام پدر: بسنا - احسان

  تاریخ و محل شهادت: ٣١ اکتبر ٢٠١٩ / وان

ه.پ.گ سپس می‌افزاید؛"در نوامبر ۲۰۱۹ رفقایمان زنارین و سترک نیز در عرصه‌ی شهید بروسک منطقه‌ی پیران استان آمد حین انجام وظایف انقلابی در حملات هوایی شهید شدند. به دلیل سرمای زمستان و شرایط نامناسب، اطلاعات در مورد این رفقا اخیرا منتشر شد."

جزئیات شناسنامه دو گریلای شهید به این شرح است:

   نام و نام خانوادگی: نارین اوسو

   کد سازمانی: زنارین کوبانی

   محل و سال تولد: کوبانی

   نام مادر – نام پدر: عدله – محمد علی

  تاریخ و محل شهادت: نوامبر ٢٠١٩ / آمَد


   نام و نام خانوادگی: الیف اَیلم اُنکُل

   کد سازمانی: سترک داراهنه

   محل و سال تولد: چولک

   نام مادر – نام پدر: شفیقه – غیاث‌الدین

  تاریخ و محل شهادت: نوامبر ٢٠١٩ / آمَد

ه.پ.گ از مبارزات انقلابی شهیدان کارکر، عگید، زنارین و سترک تجلیل به عمل آورده و در پایان اطلاعیه ضمن ابراز تسلیت با خانواده‌های گرانقدر آنان و خلق میهن‌دوست کوردستان با آرمان‌های جانباختگان راه آزادی تجدید میثاق نموده است.