نیروهای مدافع خلق: شش متجاوز نظامی تنبیه شدند

ه.پ.گ اعلام کرد که علیه ارتش متجاوز ترکیه عملیات گریلاهای کوردستان از مناطق حفاظتی میدیا تا بوتان ادامه دارند. شش نیروی ارتش ترک در جریان آخرین درگیری‌ها با گریلاهای کوردستان کشته شده‌اند. درگیری‌ها در ایالت بوتان و مناطق حفاظتی میدیا رخ داده‌اند.

مرکز رسانه و مطبوعات نیروهای مدافع خلق کوردستان (ه.پ.غ) در گزارشی نوشته که از بوتان تا مناطق حفاظتی میدیا سلسه عملیاتی در پاسخ به ارتش اشغالگر ترکیه انجام شده که جنایت جنگی می‌کند و با همه نوع جنگ‌افزارهای مدرن به دنبال از بین بردن گریلاهای آزادی کوردستان است.

طبق این گزارش، در عملیات تیم‌های متحرک گریلا، شش متجاوز نظامی ترکیه تنبیه و چهار تن زخمی شدند.

همچنین سه خیمه نظامی، یک سیستم نظارتی منهدم شده و یک هلی‌کوپتر مورد اصابت قرار گرفته است.

این عملیات در حالی بود که ارتش ترکیه در شبانه روز گذشته چهار بمب شیمیایی و چهار بمب تاکتیکی هسته‌ای علیه گریلاها استفاده کرده است. مناطق حفاظتی میدیا در این مدت ٢٧ بار توسط جنگدەهای هوایی و بالگردها بمباران شدند و ده‌ها حمله راکتی نیز صورت گرفت.

بنابر گزارشی که در وبسایت رسمی ه.‌پ.‌گ منتشر شده است، یک تن از تلفات ارتش ترکیه مربوط به عملیات ٢٣ ژوئیه امسال، کمتر از ده روز پیش در منطقەی بسته از توابع بوتان است که در جریان آن همچنین دو نظامی اشغالگر زخمی شدند. مابقی کشته‌های ارتش طی درگیری‌ها در منطقه متینا بوده‌اند.

نصرت ایبیش هیچ ارتباطی با ما ندارد

ه.پ.گ در ادامه ادعای مراکز جنگ ویژه ترک در خصوص منتسب کردن فردی به نام نصرت ایبیش به جنبش آزادیخواهی کوردستان را کذب محض و با هدف فریب افکار عمومی و تحریف واقعیت کشتار زاخو از سوی ارتش ترک عنوان کرده است. ه.پ.گ از خلق کورد دعوت کرده است که به ادعاهای پوچ و بی‌ارزش ترکیه اهمیت ندهند.