نیروهای مدافع خلق: یاد و خاطره شهیدان گارزان و آمد را زنده نگاه می‌داریم

ه.پ.گ اسامی چهار گریلای شهید مناطق گارزان و آمد را منتشر کرده و می‌گوید:"ما یکبار دیگر سوگند یاد می‌کنیمکه مبارزه شهیدانمان را به پیروزی برسانیم."

بیانیه مرکز رسانه و مطبوعات نیروهای مدافع خلق کوردستان (ه.پ.گ) به این شرح است:

"ارتش اشغالگر ترک در روز ۴ اکتبر ٢٠٢٠ در منطقه شیخ جوما استان بدلیس عملیاتی گسترده را آغاز کرد. در این عملیات روز ١١ ژانویه ٢٠٢١ میان گروهی از رفقای ما و اشغالگران جنگ روی داد. جنگ و بمباران تا نیمه شب ادامه داشت. در این درگیری شماری از اشغالگران کشته شدند. رفقای ما پویراز، آزاد و نعمان قهرمانانه جنگیدند و به درجه شهادت رسیدند. این عملیات تا ٢۴ آوریل ٢٠٢١ ادامه یافت.

حزبمان پ.ک.ک بر میراث مبارزه ‌شهیدان منزه تأسیس شده و گسترش یافت. هر شهادت برای مبارزه ما به بهانه‌ای برای گامی تازه مبدل شد. این سنت با شهادت رفقای ما هاکی کارر آغاز شد و تا کنون ادامه داشته است. حزبمان پ.ک.ک با پیشاهنگی شهیدانمان به مبارزات خود ادامه می‌دهد و به عنوان حزب شهیدان راه پیروزی را طی می‌کند.

رفقایمان پویراز، آزاد و نعمان که در گارزان به شهادت رسیده بودند با مقاومت خود به الگوی میراثداران ملیتان مبدل گردیدندو تا آخرین گلوله پاسخی درخور به ارتش فاشیست و استعمارگر ترکیه دادند."

پویراز بولانک

ماهر فارقین

ه.پ.گ در ادامه از مبارزات انقلابی شهیدان پویراز، آزاد و نعمان تجلیل به عمل آورده است.

ه.پ.گ می‌افزاید: رفقایمان در گارزان داستان قهرمانی را به نگارش درآوردند و در سخت‌ترین شرایط به الگوی ملیتان فدایی آپویی مبدل گشتند. پرچم مقاومت این رفقای قهرمان که خود در قلب ملت کورد جای گرفته‌اند بر زمین نمی‌گذاریم و قطعا به پیروزی خواهد رسید.

روز ١۴ آوریل ٢٠٢١ در منطقه شهید کندال ایالت آمد ارتش اشغالگر ترک عملیاتی را آغاز کرد. نیروهای ما که این عملیات را تحت نظر قرار داده بودند، ضرباتی سهمگین بر یگانی از اشغالگران وارد کردند. در این منطقه جنگ سنگینی آغاز شده و ۴٠ دقیقه ادامه یافت. در این جنگ ضرباتی مهلک بر نظامیان دشمن تحمیل شد. ارتش ترک اعلام کرد که یک اشغالگر در این جنگ کشته شده و ۴ اشغالگر زخمی شده‌اند. اما شمار کشته شدگان دشمن بسیار بیشتر از این تعداد است. رفیق ماهر قهرمانانه جنگیده و به شهادت رسید. رفیق دارا باگوگ نیز پس از زخمی شدن به اسارت دشمن درآمد. این عملیات روز ١٧ آوریل با عقب‌نشینی دشمن به پایان رسید."

ه.پ.گ از مبارزات گریلای شهید ماهر تجلیل به عمل آورده و در پایان می‌افزاید:

"مراتب تسلیت خود را نخست به خانواده‌های گرامی رفقایمان پویراز، آزاد، نعمان و ماهر و سپس به خلق میهن‌دوست کوردستان اعلام می‌داریم و یکبار دیگر با آرمان‌های آنان برای تحقق پیروزی تجدید میثاق می‌کنیم."

جزئیات شناسنامه شهیدان به این شرح است:

   نام و نام خانوادگی: أونر کرماز

   کد سازمانی: ماهر فارقین

   محل و سال تولد: آمد

   نام مادر – نام پدر: فاطمه - أنور

  تاریخ و محل شهادت: ١۴ آوریل ٢٠٢١/ آمد

   نام و نام خانوادگی: قربان پهلوان

   کد سازمانی: پویراز بولانک

   محل و سال تولد: موش

   نام مادر – نام پدر: شهریناز – صلاح‌الدین

  تاریخ و محل شهادت: ١١ ژانویه ٢٠٢١/ گارزان

   نام و نام خانوادگی: رضوان أریلماز

   کد سازمانی: آزاد شورش

   محل و سال تولد: بدلیس

   نام مادر – نام پدر: گُلسرن- دمیرخان

  تاریخ و محل شهادت: ١١ ژانویه ٢٠٢١ / گارزان

   نام و نام خانوادگی: میرکان یالاووز

   کد سازمانی: نعمان دورشین خنس

   محل و سال تولد: أرزروم

   نام مادر – نام پدر: عظیمه- خالد

  تاریخ و محل شهادت: ١١ ژانویه ٢٠٢١ / گارزان.