پژاک: موسی‌لو با هدف سیاسی از‌پیش‌ تعیین‌ شده و ضدحقوقی اعدام شد

مجلس پژاک در بیانیه‌ای اعدام فیروز موسی‌لو از سوی رژیم ایران را بشدت محکوم کرده و می‌افزاید: روند قربانی‌کردن زندانیان در راستای مطامع سیاسی و منافع قدرت‌طلبانه، از هم‌اکنون محکوم به شکست است

مجلس حزب حیات آزاد کوردستان (پژاک) در با صدور بیانیه‌ای ضمن محکومیت اعدام فیروز موسی‌لو، آنرا نشانه ادامه سیاست‌های ضدخلقی "ماشین سرکوب نظامی فاشیستی ایران" و " هشدار سیاسی– امنیتی به اقشار معترض و مخالف بویژه زندانیان سیاسی" عنوان کرده است.

متن بیانیه به شرح زیر است:

"رژیم ایران همچنان از حربه اعدام برای ارعاب، خفقان و سرکوب جامعه به شیوه‌ای ظالمانه و خارج از هرگونه قانون انسانی، استفاده می‌نماید. اعدام مخفیانه «فیروز موسی‌لو»، زندانی سیاسی کورد در روز ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ بدون اطلاع قبلی وکیل و خانواده نشانه ادامه ماشین سرکوب نظام فاشیستی است. موسی‌لو با هدف سیاسی از‌پیش‌تعیین‌شده جهت عادی‌سازی بیشتر رویه خارج‌ساختن پرونده زندانیان سیاسی از چارچوب حقوق ‌انسانی، اعدام‌شد.

در برهه‌ای که بحران‌های فراگیر ناشی از عملکردهای ظالمانه و خصومت‌طلبانه نظام ایران، جامعه را به مرز زوال و فروپاشی رسانده، عملکردهای سرکوب‌گرانه همه‌جانبه آن نظام آه از نهاد جامعه برآورده. همه اقشار، توده‌ها، اصناف و سایر بخش‌های جامعه به نحوی از انحاء تحت ستم فراگیر نظام فاشیستی ایران قراردارند. بویژه زندانیان سیاسی در مرحله کنونی با بیشترین فشارها و بی‌عدالتی‌ها رنج می‌برند. محروم‌ساختن زندانیان سیاسی از کوچکترین فرصت حقوقی دفاع از کرامت‌شان، بزرگترین ظلمی است که درحق‌ همه آنها رواداشته می‌شود که البته از جانب جامعه و آزادیخواهان قابل‌تحمل نیست.

اعدام مخفیانه و ضدحقوقی «فیروز موسی‌لو»، زندانی سیاسی کورد در زندان مرکزی اورمیه، باردیگر اثبات کرد که دستگاه قضایی آن رژیم در ساختار ضدبشری جمهوری اعدام، تهدیدی بزرگ علیه همه زندانیان سیاسی و سایر اقشار فعال جامعه است. اگر دستگاه‌های قضایی و امنیتی رژیم به این آسانی و بی‌محابا به پرونده‌سازی‌ها و مجازات‌های جعلی و بی‌پایه‌واساس دست می‌زنند، پس باید همه اقشار و آزادیخواهان مبارز جامعه هوشیار باشند که اینگونه تبانی‌های نهادهای سرکوب رژیم از مرزهای بشری تجاوز کرده و خطرناک‌تر گشته. بنابراین نوعی هشدار سیاسی – امنیتی به اقشار معترض و مخالف جامعه خصوصا زندانیان سیاسی تلقی ‌می‌گردد.

مجلس «حزب حیات آزاد کوردستان(پژاک)، ضمن محکوم کردن اعدام «فیروز موسی‌لو» تأکید می‌کند که روند قربانی‌کردن زندانیان در راستای مطامع سیاسی و منافع قدرت‌طلبانه، از هم‌اکنون محکوم به شکست است. بدون شک این عمل بدون جواب باقی نمانده و مبارزه در راه عدالت و آزادی همچنان  ادامه خواهد داشت. بر زندانیان سیاسی است که بیش از پیش در راستای احقاق حقوق خود مبارزه کنند و جامعه آگاه و آزاد نیز باید به پشتیبانی‌های گسترده از آنها بعنوان یک وظیفه اساسی دست زند. این اقدامات ظالمانه که با هدف سیاسی انجام می‌گیرند، اساسا کل جامعه را با تهدیدهای بزرگ و مکرر ضدانسانی روبرو می‌سازد؛ لذا از همه آزادیخواهان، مبارزان جامعه و سازمان‌های حقوق بشری دعوت بعمل می‌آوریم که در قبال این عملکردهای ضدانسانی نظام ایران سکوت نکنند و تا حصول آزادی کامل مبارزات خود را در همه میادین ارتقاء دهند."