شورای محیط زیست: بمباران‌های دولت ترکیه به یکصد هزار هکتار از زمین‌های اقلیم کوردستان آسیب زده‌ است

رئیس شورای محافظت و احیای محیط زیست اقلیم کوردستان اعلام نمود، ۲۱ میلیون دونم زمین از زمین‌های اقلیم کوردستان به دلیل بمباران‌ها و توپ باران‌های ارتش ترکیه آسیب دیده‌اند.

عبدالرحمان صدیق، رئیس شورای محافظت و احیای محیط زیست اقلیم کوردستان روز گذشته در شهر هولیر  کنفرانسی مطبوعاتی برگزار کرده و آمار سال گذشته مربوط به شورا را منتشر کرد.

عبدالرحمن صدیق در این کنفرانس مطبوعاتی به بمباران‌های دولت اشغالگر ترک اشاره کرده و گفت:" نباید به دلیل جنگ، محیط زیست هدف قرار داده شود و نابود گردد. چون به دلیل بمباران‌ها و توپ باران‌های ارتش ترکیه یک میلیون دونم (یکای مساحت ارضی)[برابر با یکصد هزار هکتار] از زمین‌های زراعی اقلیم کوردستان دچار آسیب‌دیدگی شده‌اند."

وی در رابطه با اقدامات و فعالیت‌های شورای محیط زیست کوردستان طی یک سال گذشته گفت" ۲ هزار و ۸۷۶ پروژه گوناگون مورد قبول قرار گرفته و ۴۸ پروژه نیز رد شدند و ۵۲۴۹ پروژه دیگر نیز در حال پیگیری و تحقیق هستند."

بر اساس همین آمار مجموعه درآمدی که در سال ۲۰۲۱ در سرتاسر اقلیم کوردستان توسط این شورا جمع‌آوری شده است، شامل ۳۳۲ میلیون و ۶۶۶ هزار دینار می‌باشد.

وی همچنین اعلام کرد، در حال حاضر در اقلیم کوردستان ۲۲۰ سازمان محیط‌زیستی وجود دارد که در حال کار و فعالیت می‌باشند.

لازم به ذکر است دولت اشغالگر ترکیه از ۲۳ آوریل سال گذشته حملات اشغالگرانه‌ی جدیدی علیه باشور کوردستان آغاز کرده است که در آنها از سلاح شیمیایی نیز استفاده می‌کند.