سوزدار آوستا: برای آزادی رهبر آپو مبارزه را گسترش می‌دهیم

سوزدار آوستا، عضو شورای رهبری کنفدرالیسم جوامع کوردستان، در خصوص زادروز رهبر خلق کورد عبداله اوجالان اعلام کرد: برای آزادی جسمی رهبر آپو ما مبارزه را گسترش می‌دهیم.

سوزدار آوستا عضو شورای رهبری کنفدرالیسم جوامع کوردستان اعلام نمود که رهبر خلق کورد، عبدالله اوجالان در زادروز خود در شرابط تشدید انزوا  به سر می‌برد و در این خصوص اعلام کرد: این روز مهم را در درجه نخست به رهبر آپو، به مادران شهدا، تمامی زنان، خلق کوردستان و جامعه بشری تبریک می‌گویم. همچنین به تمام مبارزان زندان‌ها، رزمندگان آزادی زادروز رهبر آپو را شادباش می‌گویم. ما در شرایطی که انزوا بر وی تشدید شده است از این روز استقبال می‌کنیم.

در این روز که ما از چهار آوریل استقبال می‌کنیم، مشاهده می‌شود که حول رهبری اتحاد وجود دارد. خصوصا که میلیونها نفر در مراسم ۸ مارس و نوروز شرکت کرده و برای آزادی جسمی رهبر آپو اراده خود را به نمایش گذاشتند. به مناسبت این روز مهم بار دیگر سوگند یاد می‌کنیم که برای آزادی جسمی رهبر آپو مبارزه را گسترش ببخشیم. بر این اساس از تمامی زنان، جوانان، خلقمان و نیروهای دمکراتیک می‌خواهیم که به شیوه‌ای فعالتر در این روند مشارکت کنند و در این روز مهم سلام‌های گرم خود را به رهبر آپو می‌رسانیم.

به مناسبت این روز پر معنا از همه می‌خواهم که باغ آزادی را گسترش دهند، در چارچوب مدرنیته دمکراتیک به شیوه‌ای معنادار با طبیعت همگام شده و این پارادایم را توسعه دهند. همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره مصطفی و معصوم که در سال ۲۰۰۹ در روستای آمارا از سوی نیروهای فاشیست ترک به شهادت رسیدند، تمامی شهدایمان را با احترام گرامی می‌دارم و اعلام می‌کنم که ما با آزادی رهبر آپو اهداف و آرمانهای شهدایمان را تحقق می‌بخشیم.

سوزدار آوستا عضو شورای رهبری کنفدرالیسم جوامع کوردستان در ادامه با اشاره به پیمان ۹ اکتبر شنگال اعلام کرد که در چارچوب مرحله کنونی که خلق ایزدی شنگال در آن زندگی می‌کنند، توطئه‌ای برای قتل‌عام خلق ایزدی در حال جریان است. حکومت عراق باید بداند که تحمیل اراده دولت ترک و پارت دمکرات در راستای منافع عراق نیست. تا کنون ایزدیان هیچگونه ضرری به خلق و دولت عراق وارد نساخته‌اند. بر عکس این عراق است که مدیون جامعه ایزدی است. در سوم اوست ۲۰۱۴ زمانیکه داعش به ایزدیان حمله کرد، دولت عراق و پارت دمکرات کوردستان از ایزدیان دفاع نگرده و همین مسئله باعث مرگ ۱۰ هزار ایزدی شد. ما همیشه گفته‌ایم و دوباره نیز می‌گوییم که باید این موضع دشمنانه خاتمه پیدا کند. باید اراده خلق ایزدی را به رسمیت بشناسند و موقعیت شنگال را به رسمیت بشناسند. تا کنون خلق ایزدی به هیچ کس آسیبی نرسانده است. خلق ایزدی به هیچ کس حمله نکرده است. اما باید بر این نکته نیز واقف بود که اگر به آنان حمله شود، تا آخرین نفس دفاع و مقاومت می‌کنند. دمکراتیک‌ترین راه حل مبارزه این اینست که با مجلس شنگال وارد گفتگو شوند، مذاکره کرده و به شیوه‌ای معقول موقعیت سیاسی شنگال را به رسمیت بشناسند. این وضعیت خارج از قانون اساسی عراق نیست. همانگونه که قانون در دهوک، هولیر و سلیمانی جاری است، در شنگال نیز باید اعمال شود.

اوستا در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مبارزه خلق ایزدی در شنگال اظهار داشت: خلق شنگال در این راه تا آخرین نفس مبارزه می‌کنند و مبارزه را ادامه می‌دهند. به منظور حل مسئله شنگال تنها مبارزه و مقاومت خلق شنگال کافی نیست. خلق شنگال با نمایندگی تمامی ایزدیان این مبارزه را پیگیری می‌کند. تمامی ایزدیان در جهان باید از این مقاومت مقدس حمایت کنند. در تمامی مناطق باید دست به فعالیتهای سریع زده و در این روند فعالانه مشارکت کنند. خصوصا که اکنون بسیج عمومی در شنگال آغاز شده است، خلقمان باید به تمامی در آن شرکت کنند. بخشی از خلقمان که در کمپ‌ها ساکن هستند نیز باید با مبارزه خود از این مبارزه حمایت کنند. برای آنکه در سرزمینمان عزتمندانه زندگی کنیم باید در این مبارزه مشارکت کنیم. در این رابطه ضمن تبریک و شادباش نوروز به مادرانمان، می‌خواهم که در این روند مشارکت کرده و به نتیجه دست پیدا کنند.

سوزدار آوستا عضو شورای رهبری کنفدرالیسم جوامع کوردستان در بخش دیگری از سخنان گفت: اگر ایزدیان از خودمدیریتی شنگال صیانت نکنند نمی‌توانند به خود ایزدی بگویند. هیچگاه نمی‌توانند از هیچ حقی برخوردار باشند. به این مناسبت از جامعه امرای ایزدی، شورای روحانیون ایزدی و بابا شیخ می‌خواهم، اینان از احترام برخوردارند، جامعه ایزدی برای آنان احترام قائل است، باید نقشی را که بر عهده آنان است ایفا کنند. ایزدخانی که نتواند خود را مدیریت کند چگونه می‌تواند در بعد دینی خود آزاد باشد. نمی‌تواند از جان، فرهنگ و سنت‌های خود حراست کند. به همین دلیل هر گونه مسئولیتی که بر دوش این افراد و نهادهای سنتی می‌افتد باید به جا آورده شود.

در ادامه سخنانش سوزدار آوستا عضو شورای رهبری کنفدرالیسم جوامع کوردستان از تمامی خلق شنگال و خلق کوردستان در خارج از کشور درخواست فعالیت در این چارچوب را نموده و اظهار داشت که خلق می‌تواند بیشتر از این فعالیت نموده و باید در این رابطه نیز بیشتر فعالیت کنند. خلق باید بیش از پیش سازماندهی شود، فعالیتهای بیشتر و جمعی راباید بیشتر سازماندهی کنند.  باید شبانه‌روز در مقابل دفاتر سازمان ملل متحد دست به فعالیت بزنند. در مقابل شورای اتحادیه اروپا و تمامی سازمانهای بین‌المللی صدای خود را رساتر طنین‌انداز کنند،  باید با تمامی سازمان‌های بین‌المللی ارتباط داشته باشند.

سوزدار آوستا عضو شورای رهبری کنفدرالیسم جوامع کوردستان در ادامه افزود: کسانی که پیمان ۹ اکتبر را تحمیل کرده‌اند تا اول آوریل ضرب الاجلی را تعیین کرده بودند، تصور می‌کردند که در این روز نیروهای شنگال عقب‌نشینی کنند. این تاریخ حاکی از ارسال پیام بود.  البته نه خلق و نه جنبش ما هیچگاه این مسئله را نمی‌پذیرد. بعد از این همه شهید و این همه هزینه هیچگاه دست از این آرمان نمی‌توان برداشت.

سوزدار آوستا عضو شورای رهبری کنفدرالیسم جوامع کوردستان از خلق جنوب کوردستان خواست: باید جوانان جنوب کوردستان، زنان، احزاب سیاسی و تمامی خلقمان این پیمان پلید را رد کنند. خلقمان در خارج از میهن در این مرحله حساس باید در کنار شنگال بوده و از آن حمایت کنند. این فرایند فرایند مرگ و زندگی است. اکنون در ماه آوریل هستیم. ماه آوریل برای ایزدیان ماهی مقدس به شمار می‌رود. چهارشنبه سور در این ماه برگزار می‌شود. باید چهارشنبه سور در شنگال با مقاومت و مبارزه مورد استقبال واقع شود. کسانی که از معنای چهارشبه سور مطلع هستند، باید از سنت‌ها و ریشه‌های خود در آینده حمایت کنند. به این مناسبت باید از شنگال دفاع کنند. هر چه که از دست ما نیز در این باره برآید انجام داده و در این مبارزه حضور پیدا می‌کنیم. سلام‌ها و احترام خود را به تمامی کسانی که در این مبارزه شرکت دارند عرض کرده و برایشان آرزوی موفقیت می‌کنم.