طبیعت کوردستان به میدان بزرگ مقاومت مبدل شده است

همانطور که گریلاهای آزادی کوردستان در یک مقاومت بزرگ تاریخی قرار دارند، طبیعت کوردستان نیز در یک نبرد و مقاومت بی‌نظیر تاریخی علیه اشغالگران و قاتلان ملت کوردستان قرار گرفته است.

اکنون حدود سه ماه است که دولت اشغالگر ترکیه، کوه‌های کوردستان و ملت کورد را هدف شدیدترین حملات فاشیستی خود قرار داده است. در برابر این حملات ضدانسانی، گریلاهای ه.پ.گ و یژا ستار زیر سایه هر درخت و صخره‌ای مقاومت و نبرد بی‌نظیری را به انجام می‌رسانند و معنایی نو از مقاومت را خلق کرده‌اند.

حملات و جنگ افروزی ارتش اشغالگر ترکیه و باندهای تبهکارش که مجهز به مدرنترین تجهیزات جنگی نظهر تانک، زره پوش و سلاحهای سنگین هستند، در برابر اراده و ایمان مبارزان آزادی به یک شکست بزرگ برای اشغالگران تبدیل شده است. به همین دلیل است که دولت ترکیه تمامی طبیعت، جنگل‌ها و هر موجود زنده‌ای این سرزمین تاریخی را هدف خشم و نفرت خود قرار داده است.

برای حفاظت از این خاک و سرزمین جان خود را فدا می‌کنیم و زندگی آزاد خلق خواهیم کرد

از جان گذشتگی و مقاومت تاریخی گریلاهای آزادی کوردستان بی‌وقفه ادامه دارد. هر روز سپیده صبح، خورشید پرتوهای آتشین و مملو از روشنایی را بر سرزمین آزادی طنین‌انداز می‌کند. می‌بینیم که همه زیبایی‌های این جهان خود را در کوه‌های کوردستان پیش روی ما ظاهر می‌کنند و ما را به جشن آزادی دعوت می‌کنند. بدون شک حضور زنان و پسران فدایی و آزاده ما، زیبایی کوه‌های کوردستان را دوچندان می‌کنند. به مانند کوه‌های وطنمان، شاهد زیبایی و قلب مملو از شجاعت و بی‌باکی گریلاهایمان هستیم. کوه‌ها و رهروان آزادی که در آن زندگی می‌کنند، چنان قدرتی دارند که هرکسی آنها را تماشا می‌کند، حیرت زده خواهد شد. گریلا روی هر تپه و صخره‌های بزرگ، در دره‌های عمیق و هر گوشه و کنار این سرزمین بی‌امان در حال نبرد و مقاومت است. در هر نقطه و مکان آن شاهد صدای جنگ، گلوله، بمباران هستیم، بوی باروت و بمب‌های شیمیایی به مشام مبارزان می‌رسد، ولی در نقطه مقابل آن شاهد گریلاهای فدایی هستیم که جان خود را برای حفظ این سرزمین مقدس فدا می‌کنند و زندگی آزاد را در این کوه‌ها به جریان انداخته‌اند، آنها با مقاومت خود می‌گویند که جان می‌دهند، اما دست از سرزمین مادری نخواهند کشید.

گامهای استوار مقاومت و مبارزه‌ای تاریخی

هنگام قدم گذاشتن در هر مسیر و سنگری، آثار مقاومت گریلاهایمان ظاهر می‌شود، بر روی هر سنگ اثری از گلوله‌ها وجود دارد، در هر گوشه درختان سوخته و گرد و غباری وجود دارد که باد با خود به هوا بلند می‌کند. آسمان آبی نیز درد بزرگی را در این گرمای تابستانی تجربه می‌کنند و خود را با رهروان آزادی عجین و در دل خود جایی داده است. درختان و جاندارانی که خود را با این طبیعت شناخته‌اند، ماندگاری و حفظ خود را به صادقترین، باوفاترین و آزاده‌ترین انسانها سپرده‌اند و خود را در وجود این گونه انسانهایی فدایی شناخته‌اند. آین آزادیخواهان، دختران و پسران ملت کوردستانند، نوه‌های شیخ سعید، سید رضا و رنده خان هستند. همانطور که برای رنده خان، وطن به معنای موجودیت، هستی و شرف بود، امروز نیز زنان کورد در شخصیت رنده خان برای محافظت از ارزش‌ها و سرزمین‌شان، مبارزه و مقاومت شرافتمندانه‌ای را به نمایش گذاشته‌اند. در این نبرد کوه و مبارزان قوی دل ما با هم رفیق و در واژه "هوال-HEVAL " یکی شده‌اند.

جنگ ماندگاری و هستی در گهواره تاریخی بشریت در جریان است

وقتی که به مدت طولانی در این کوه‌ها پای پیاده طی مسیر می‌کنید، به تدریج گرد و غبار باقی مانده از آتش سوزی‌ها وارد بدنتان می‌شود و درد شدیدی در قلب حس می‌کنید. سرزمین‌های مقدس که منشأ پیشرفت و الهام بهشت زمین برای انسان بوده است، در آتش شدید دشمن می‌سوزد. گلهای زیبا در آتش به خاکستر تبدیل شده و با بادهای شدید مخلوط می‌شوند، درختانی که سالها ریشه در خاک این سرزمین داشته‌اند، خاکستر شده و اندوه از دست دادن آنها به شعله‌های آتش در قلب گریلاها تبدیل شده و جرقه‌های مقاومت آنها را شعله‌ور کرده است، چون در هر گوشه این سرزمین داستانهایی از مقاومت و زندگی نگاشته شده است. با هر بارانی که بر روی زمین جاری می‌شود، عطر و بوی تاریخ مقاومت بلند شده و در سطح جهان منتشر می‌شود. در قله‌های کوه و در هر صخره‌ای، در رایحه هر گلی، در بال پرندگان و در آغوش این کوه‌ها، مقاومت زنگی کرده و حقیقت آزادی را فریاد می‌زند. به همین دلیل است که دولت ترکیه و ارتش اشغالگر و فاشیستی آن نه تنها علیه پ.ک.ک و گریلاهای آزادی کوردستان می‌جنگند، بلکه آنها سیستمی هستند که علیه سرزمین، کوه‌ها، صخره‌ها، جویبارها و تمامی موجودات زنده آن نیز جنگیده و سعی در نابودی این مظهر آزادی و شرافت و تاریخ انسانیت هستند.

گریلا و طبیعت کوردستان یکصدا و متحد وعده انتقام داده‌اند

کوههای کوردستان، زاپ، متینا، آواشین، بستا و لیجه هر روز توسط دشمن اشغالگر هدف بمباران قرار می‌گیرند. زمین و آسمان در آتش هستند، گریلاهای جنبش آزادیخواهی که کوه‌های بلند کوردستان را به پناهگاه زندگی و آزادی تبدیل کرده‌اند، هر لحظه و در هر مقاومتی، پیمان و تعهد خود را نو کرده و بر انتقام تاکید می‌ورزند. این جنگ مقاومت است. نه تنها گریلاها، بلکه طبیعت کوردستان نیز در یک مقاومت بزرگ تاریخی قرار گرفت است. رودخانه‌ها و جویبارهای وطن، آواشین، باسیا، خابور و دجله، لحظه به لحظه در هیجان آزادی و مقاومت هستند. پرتوهای خورشید، هر چقدر که ظلم و توحش استعمارگران ترک نیز شدید باشد، بار دیگر خود را به قلب گریلاها می‌رساند، چون آنها تعهد داده‌اند که انتقام سختی از اشغالگران این سرزمین خواهند گرفت.

ملت کوردستان همیشه پیرامون آتش مقاومت متحد بوده و بسان ققنوس خود را از خاکستر آتش باز آفریده‌اند. همانند گریلاهای کوردستان، سرزمین کوردستان نیز در مرکز مقاومت تاریخی گریلاها علیه اهریمنان و نیروهای تاریکی قرار گرفته است. گریلا و کوردستان زندگی را در مقاومت و آزادی معنا کرده‌اند.