ترکیه مزدورانش را از طریق هولیر به بادینان و سوران منتقل می‌کند

اعلام شد دولت اشغالگر ترکیه مزدوران سوری را که به آذربایجان، ادلب و لیبی منتقل کرده بود از طریق هوایی به هولیر انتقال داده و از آنجا به بادینان و سوران می‌فرستد

خبرگزاری روژنیوز به نقل از منابعی که نخواسته‌ است نامی از آنان برده شود گزارشی را در مورد انتقال مزدوران ترکیه از آذربایجان، لیبی و ادلب به بهدینان منتشر کرده است.

در این گزارش آمده است که دولت ترکیه مزدوران اجیری سوری را از آذربایجان، لیبی و ادلب نخست به فرودگاه عمان در کشور اردن انتقال داد و سپس از آنجا نیز از طریق هواپیما به هولیر فرستاده و از هولیر نیز برای جنگ با نیروهای گریلا از راه زمینی به مناطق حاجی‌عمران، بهدینان و سوران منتقل کرده است.

در گزارش آمده است که گروهک‌های مزدور پس از رسیدن به فرودگاه هولیر از سوی مسئولان سازمان میت و سازمان پاراستن مسرور بارزانی سازماندهی شده و بصورت یگان به مناطق جنگی در بهدینان منتقل می‌شوند. پ.د.ک برای پنهان‌کاری در این رابطه یونیفرم نیروهای زیروانی (پیشمرگه‌های ویژه پ.د.ک) را به تن مزدوران سوریه می‌پوشاند. همچنین در میان این مزدوران شماری کورد خودفروش نیز حضور دارند که رژیم ترک به آنان آموزش نظامی ویژه داده است.

شایان ذکر است پیش از این نیز گزارش‌هایی در مورد انتقال مزدوران سوری از سوی ترکیه به بهدینان منتشر شده بود. ه.پ.گ و مسئولان پ.ک.ک نیز به دفعات از کشته شدن مزدوران سوری در خلال عملیات‌های انتقامی گریلا در عرصه‌‌های زاپ، آواشین، متینا و خاکورک سخن به میان آورده‌اند.