ی.ب.ش: در نیرومندترین وضعیت دفاع از خاکمان هستیم

فرماندهی ی.ب.ش در بیانیه‌ای اعلام کرد که آنان هزینه‌های سنگینی را برای مقابله با اشغالگری و قتل‌عام خلق ایزدی پرداخته‌اند و افزود:"امروز در نیرومندترین وضعیت خود برای صیانت از خلقمان و خاک عراق علیه اشغالگران قرار داریم."

فرماندهی یگان‌های مقاومت شنگال (ی.ب.ش) به مناسبت ٨مین سالگرد قتل‌عام ایزدیان بیانیه‌ای صادر کرد. در بیانیه ی.ب.ش آمده است:"آنهایی که در سخت‌ترین روزها به فریاد ما رسیدند، فدائیان و دلسوزان این خلق و ملیتان‌های رهبر آپو بودند، ما وامدار فداکاری آنان هستیم. اگر ما همچنان در این خاک مقدس زندگی نموده و برای آزادی مبارزه می‌نماییم در سایه رنج‌های آن قهرمانان است."

فرماندهی ی.ب.ش می‌افزاید:"ما از هر زمان دیگری آمادگی بیشتری برای دفاع از خلقمان و آزادیخواهان و خاک عراق در مقابل اشغالگران هستیم. در این راه برای صیانت از این خاک مقدس برای هر هزینه‌ای آماده‌ایم، همچنانکه دیروز این خلق بدن خود را به سپری در مقابل حملات اشغالگران مبدل کردند امروز نیز با فداکاری دشمن را درهم می‌شکنیم. خلقمان و نیروهایمان تمامی بازی‌ها، دسایس و برنامه‌های کثیف را خنثی می‌کنند."

ی.ب.ش تأکید می‌کند که لازم است ایزدی‌ها با ترک کمپ‌های آوارگان به شنگال بازگردند و می‌افزاید:"ایزدی‌ها باید به خاک مقدس و زادگاه خویش بازگردند. امروز ما دارای نیرویی هستیم که خلقمان را از هرگونه خیانت و حمله‌ای مصون داریم. لازم است خلقمان با درک به خیانت بارزانی-پ.د.ک و دشمنان کنند. خائنان هر روز بازی پلیدی را به اجرا می‌گذارند و برای منافع خود از آوارگان در کمپ‌ها استفاده می‌کنند."