یک مجروح حملات شیمیایی ترکیه دچار از کارافتادگی شده است

سازمان سی‌پی‌تی در دیدار از یکی از خانواده‌هایی که به دلیل استفاده‌ی دولت ترکیه از سلاح شیمیایی مجروح شده بودند اعلام کرد، یکی از این ۳ تن دچار از کارافتادگی شده است.

در ادامه‌ی بمباران‌های دولت ترکیه روز ۴ سپتامبر/ ١٣ شهریور هواپیماهای جنگنده‌ رژیم اشغالگر ترک با سلاح‌های شیمیایی و ممنوعه روستای هروری استان دهوک را بمباران کردند و سه تن در این بمباران‌ها مجروح شدند.

بر اساس گزارش تیم کوردستان عراق گروه‌های مسیحی میانجی صلح (Christian Peacemaker Teams) (CPT)هدیه مصطفی که پس از مجروح شدن در بمباران شیمیایی دولت ترکیه سکته کرده و دچار از کار افتادگی شده است، به تیم سازمان سی‌پی‌تی گفته است، من نگران خود نیستم بلکه نگران خانواده‌ام هستم که باید از من مراقبت کنند.

این سازمان در رابطه با تاریخ این رخداد اعلام کرده است، در ۴ و ۱۹ سپتامبر پس از بمباران یکی از کوهستان‌های اطراف خانه‌شان در روستای هروی توسط ترکیه سه تن به نام‌های ژیمان، عبدالله و هدیه مصطفی در بیمارستان بستری شدند.

این خانواده معتقد هستند در این حمله ترکیه از سلاح‌های ممنوعه استفاده کرده که دود سفیدی داشته و سبب تنگی نفس، استفراغ، سرفه، سرگیجه و حساسیت پوستی و سوزش شدید چشم این سه تن شده است.

در این دیدار جهاد عبدالله برادر ژیمان به سی‌پی‌تی گفت:"باید این منطقه که ما در آن زندگی می‌کنیم، منطقه‌ی فرهنگی و توریستی می‌بود، اما به جای آن از ۲۳ آوریل حملات ارتش ترکیه سبب آواره شدن بیشتر از ۱۵۰۰ هموطن در مناطق آواشین و کانی ماسی شده است."

بر اساس آخرین آماری که ه.پ.گ در پایان ماه گذشته منتشر کرد، از ۲۳ آوریل تا آن زمان دولت ترکیه ۳۲۳ بار از سلاح شیمیایی استفاده کرده است.