اسامی سه گریلای شهید اعلام شد

ه.پ.گ در بیانیه‌ای اسامی سه گریلای زن را که در حمله هوایی ارتش اشغالگر ترک در روز ۵ اکتبر ٢٠١٩ به شهادت رسیده بودند منتشر کرد.

در بیانیه مرکز اطلاع‌رسانی و نشر نیروهای مدافع خلق کوردستان (ه.پ.گ) آمده است که سە گریلای زن با اسامی سازمانی دیلان جوتکار، مَل تلورا و آمارا چیا روز ۵ اکتبر ٢٠١٩ / ١٣ مهر ١٣٩٨ در جریان حمله هواپیمایی جنگنده رژیم اشغالگر ترک به درسیم به شهادت رسیده‌اند.

ه.پ.گ اعلام کرده است که گریلا «امینه چفتچی» با کد سازمانی «دیلان جوتکار» سال ١٩٨۶ در مسریج استان سیرت در خانواده‌ای میهن‌دوست متولد شده و در کودکی با پ.ک.ک و مبارزات آزادیخواهی کوردستان آشنا شده است. وی در ٢٠٠۴ به صفوف پ.ک.ک پیوسته است و در تمامی فعالیت‌ها به شیوه‌ای موفقیت‌آمیز به وظایف خویش عمل کرده است. دیلان جوتکار از سال ٢٠١٠ به عرصه درسیم رفته است. ه.پ.گ در تجلیل از دیلان جوتکار خاطرنشان کرده است که "تمامی فرمانده‌هان و گریلاهای درسیم وی را بسیار دوست داشتند و وی نیز به همه ما نشان داده است که شیوه‌ی فرمانده الگو در صفوف پ.ک.ک چگونه باید باشد."

ه.پ.گ در ادامه بیانیه به مبارزات گریلا «بیان دارا» با کد سازمانی «مل دارا» پرداخته است. بیان دارا سال ١٩٩٢ در جولمرگ در میان خانواده‌ای وطن‌دوست چشم به جان گشود و سال ٢٠١٠ به صفوف مبارزه آزادیخواهی کوردستان پیوسته است و همیشه پرچم مبارزه و ایستادگی را در اوج نگه داشته است.

ه.پ.گ سپس در مورد گریلا «حوا باران» با کد سازمانی «آمارا چیا» اعلام کرده است که وی سال ١٩٩۶ در خانواده‌ای میهن‌دوست در چشم به جهان گشوده و سال ٢٠١۴ به مبارزات پ.ک.ک پیوسته است.

نیروهای مدافع خلق کوردستان در پایان بیانیه مراتب تسلیت خود را به خانواده‌های شهدا آمارا، دیلان و ملسا و عموم میهن‌دوستان کوردستان ابراز داشته و با آرمان‌های شهیدان راه آزادی کوردستان برای پایان دادن به فاشیسم و اهتزاز دائمی پرچم پیروزی تجدید میثاق نموده است.