پیام شادباش کودار به مناسبت عید فطر

کودار: هر فرد دیندار موظف است که به خواهران و برادارنش بدون توجه به دین و باورهای آنان کمک کند و اینگونه در کنار همدیگر بر سر سفره عید بنشینند و سفره هیچ خانواده‌ای خالی نباشد.

کمیته‌ی ادیان و باورمندی‌های جامعه دمکراتیک و آزاد روژهلات کوردستان (کودار) در پیامی ضمن تبریک عید فطر به عموم کوردها خواستار تقویت هر چه بیشتر همبستگی خلق در هر چهاربخش کوردستان شده است

در پیام کمیته ادیان و باورمندی‌های کودار آمده است:

"نخست عید سعید فطر را به تمامی مسلمانان جهان و بویژه خلقمان در هر چهار بخش کوردستان تبریک می‌گوییم، آرزومندیم که این جشن به وسیله‌ای برای دستیابی به صلح اجتماعی و دستیابی به آرامش و استقرار مبدل شود. بدون شک نقش دین و باورمندی‌ها در جامعه بشری زنده‌ نگه داشتن و ارتقای ارزش‌های اجتماعی است که بنیان جامعه قلمداد می‌شوند. این ارزش‌ها غنای معنوی هر جامعه‌ای به حساب می‌آیند و موجودیت هر جامعه‌ را تداوم می‌بخشند. دین اسلام از نخستین روز خود با تأکید بر این ارزش‌ها و ارتقا و گسترش آنان شمولیت یافته است.

به رغم آنکه حاکمان تلاش نموده‌اند با استفاده ابزاری از دین به موجودیت و حکومت خود ادامه دهند و به تنش و بحران در میان طیف‌های جوامع دست زده‌اند اما نباید این عرصه را برای حاکمیت خالی گذاشت تا فساد و پلیدی خود را در لوای آن مخفی کنند. عید در فرهنگ اجتماعی ما همیشه سمبل عفو و آرامش بوده است. در وضعیت حساس موجود که کوردستان از هر جهت هدف حملات کینه‌توزان قرار گرفته  است وظیفه همه‌ی باورمندان و بویژه ماموستایان دینی است که به مناسبت عید فطر برای سازماندهی و ایجاد وحدت در جامعه کورد به وظایف دینی و اخلاقی خویش عمل کرده و نقشه‌های اشغالگران را خنثی کنند.

عید فطر عید پیروزی انسان باورمند بر نفس خویش و ارزیابی اعمال و کردارهای خود نسبت به اطرافیان است. بویژه در شرایط کنونی که بی‌لیاقتی سیاست دولت و حاکمیت و گسترش پاندمی کرونا به فقر و انزوی افراد جامعه منجر گشته لازم است که عید فطر را به وسیله‌ای برای کاهش آلام و التیام زخم‌های جامعه مبدل کنیم. هر فرد دیندار موظف است که به خواهران و برادارنش بدون توجه به دین و باورهای آنان کمک کند و اینگونه در کنار همدیگر بر سر سفره عید بنشینند و سفره هیچ خانواده‌ای خالی نباشد.

در پایان یکبار دیگر عید سعید فطر را به تمامی باورمندان مسلمان و عموم خلقمان و بویژه خانواده سربلند شهیدان و همچنین پرسنل بخش بهداشت که بی‌وقفه به جامعه خدمت می‌کنند شادباش می‌گوییم.

کمیته ادیان و باورمندی‌های جامعه دمکراتیک و آزاد روژهلات کوردستان (کودار)

٢ خرداد ١٣٩٩/ ٢٢ مه ٢٠٢٠"