CPJ خواستار تحقیق فوری در مورد شکنجه‌ی عدنان رشیدی شد

کمیته‌ی بین‌المللی حمایت از روزنامه‌نگاران از حکومت اقلیم کوردستان خواست تحقیقات فوری و همه جانبه در مورد شکنجه‌ی روزنامه‌نگار کورد روژهلات کوردستان عدنان رشیدی انجام شود و درخواست نموده همه‌ی کسانی که در این اتفاق دست داشته‌اند مورد بازجویی قرار گیرند.

در بیانیه کمیته حمایت از روزنامه‌نگاران(CPJ) آمده است که روز ۱۱ مارس در بخش پینجوین در استان سلیمانیه، ۵ تن که صورت خود را با ماسک پوشیده بودند، خود را به عنوان عضو آسایش معرفی کرده و وارد خانه‌ی وی شده و اقدام به شکنجه‌ی او کرده‌اند.

«عدنان رشیدی» روزنامه‌نگار اهل روژهلات کوردستان، عضو جمعیت حقوق بشر کوردستان می‌باشد که به انعکاس نقض حقوق بشر از سوی رژیم‌های اشغالگر در هر چهاربخش کوردستان می‌پردازد.

به گفته‌ی رشیدی مهاجمان وی را مورد آزار و شکنجه قرار داده و دست و پای او را بسته و از وی خواسته‌اند که وسایل الکترونیکی و سی‌دی‌های اطلاعات مربوط به فعالان ایرانی به آنها تحویل داده و دست وی را شکسته‌اند.

رشیدی همچنین گفته است، زمانی که متوجه شده این افراد همسر و دختر وی را به گروگان گرفته‌اند این اطلاعات را به آنها تحویل داده است و سپس خانه‌ی وی را ترک کرده‌اند.

به گفته‌ی رشیدی مهاجمان همسر وی را وادار نمودند خود را عریان کند و از وی فیلم و عکس گرفتند.

در روز ۱۷ مارس پلیس سلیمانیه طی بیانیه‌ای اعلام کرد که دو تن را با اتهام تعرض به مردم دستگیر کرده‌اند.

ایگناسیو میشل نماینده‌ی کمیته‌ی بین‌المللی دفاع از روزنامه‌نگاران در خاورمیانه و شمال آفریقا درخواست کرده است تحت هیچ شرایطی با این افراد که به این شیوه‌ی وحشیانه به رشیدی و همسرش حمله کرده‌اند، سازش نکرده و به آنها تخفیف داده نشود.