نیروهای گریلا بدون وقفه به عملیات‌ علیه اشغالگران ادامه می‌دهند

نیروهای ه.پ.گ/ یژاستار در چارچوب کارزار «روز روزِ آزادیست» به عملیات‌های خود علیه ارتش اشغالگر ترک ادامه می‌دهند. پدافند دفاع هوایی شهید دلال فرمانداری چلی را هدف قرار داد.

مرکز رسانه و مطبوعات نیروهای مدافع خلق کوردستان (ه.پ.گ) با صدور اطلاعیه‌ای جزئیات عملیات نیروهای گریلا را منتشر کرد.

در اطلاعیه آمده است:

"بر مبنای کارزار «روز روزِ آزادیست» عملیات گریلایی نیروهای ما علیه اشغالگران بدون وقفه ادامه دارند.

در چارچوب کارزار انقلابی شاهین‌های زاگرس؛ ساعت ١۴ روز ٣ مه نیروهای ما علیه اشغالگران در تپه مام‌ رشو عرصه آواشین عملیاتی به انجام رساندند. در این عملیات اهداف تعیین شده هدف اثابت قرار گرفتند، پس از این عملیات اشغالگران اقدام به توپباران منطقه کردند.

گریلای زخمی به شهادت رسید

روز ٢۶ آوریل ٢٠٢١ در اطلاعیه‌ای اعلام کرده بودیم، روز ٢۶ آوریل نیروهای ما اشغالگران مستقر در ارتفاعات تپه شهید سرخوبون در زاپ را تحت کنترل قرار دادند و ضرباتی مهلک را بر آنان وارد کردند. در این عملیات ٨ اشغالگر کشته شده و ٢ به پهپاد اشغالگران نیز صدمه وارد شد.

در جریان این عملیات فرمانده فدایی «باور دَیندار» که در خط مقدم دشمن را هدف قرار داده و ضرباتی سنگین بر اشغالگران وارد کرده بود به سختی زخمی شد. علی‌رغم تمامی مداخلات پزشکی رفیق باور نجات نیافت و روز ٣ مه به کاروان شهیدان پیوست.

جزئیات شناسنامه شهید به این شرح است:

   نام و نام خانوادگی: اُمید خان

   کد سازمانی: باور دَیندار

   محل و سال تولد: موش

   نام مادر – نام پدر: گُنول - دوغان

  تاریخ و محل شهادت: ٣ مه ٢٠٢١ / مناطق حفاظتی میدیا

رفیق باور در مقابل حملات اشغالگرانه رژیم ترک از نخستین روز در خط مقدم جنگ جای گرفت و به یک ملیتان پیروزمند و پیشاهنگ آپویی مبدل شد. در بسیاری از عملیات‌ها بویژه در جیلوی کوچک عرصه زاپ علیه ارتش ترک شرکت کرده است. با دلیری و روحیه آپویی فدایی پیشاهنگی عملیات هجومی را بر عهده گرفته است و به عنوان فرمانده گروه حمله به وظایف خود عمل کرده و خط گریلای نوین را به شیوه‌ای موفقیت‌آمیز به نتیجه رسانده است. با شخصیت ملیتانی خویش و با تفکر نظامی در کوهستان‌های زاگرس رفیق باور به رهرو راه رشید سردار مبدل شده و بیرق شهیدان مقدس را با افتخار بلند کرده است. با شجاعت به یکی از سمبل‌های کارزار انقلابی شاهین‌های زاگرس مبدل شده و به مشعل همیشه روشن راه مقاومت و پیروزی برای ما همچون رفقای وی و تمامی کوردها بدل گشته است.  

مراتب تسلیت خود را به خانواده گرامی وی و تمامی خلقمان در کوردستان اعلام می‌داریم، پیمان می‌بندیم که یاد و خاطره رفیقمان را همیشه زنده نگه داریم و آرما‌نها و آرزوهای وی را محقق کنیم.

حمله‌ی هوایی به فرمانداری چلی

نیروهای پدافند هوایی شهید دلال ساعت ١۶:١٠ روز ٣ مه ساختمان فرمانداری چلی در جولمرگ را هدف قرار دادند. در این عملیات به شیوه‌ای موفقیت‌امیز به ساختمان فرمانداری زیان وارد شد.

ارتش اشغالگر ترک از ساعت ٢١ تا ٢٢:۴٠ شامگاه ٣ مه پس از حمله سنگین هوایی به مناطق مام رشو. تپه شهید مُنزور، مروانوس و تپه شهید دلگش در عرصه‌ی آواشین اقدام به هلی‌برد نظامیان خود کرد. ارتش اشغالگر ترک که در مقابل مقاومت تاریخی گریلاهای ما نتوانست نتیجه‌ای کسب کند و در آستانه عقب‌نیشی می‌باشد، به شیوه‌‌ای بی‌شرفانه که جنایت جنگی محسوب می‌شود دست زده و درصدد کسب نتیجه است. اشغالگرانی که روز ٣ مه از سوی نیروهایمان وادار به عقب‌نشینی شده بودند علیه تونل‌های جنگی در تپه‌های شهید سردار و شهید منزور از بمب‌های شیمیایی و سمی استفاده کرده‌اند. علی‌رغم تمامی حملات نیروهای ما به مقاومت تاریخی خود ادامه می‌دهند.

تداوم بمباران

بمباران مناطق حفاظتی مدیا از سوی ارتش اشغالگر ترک ادامه دارد.

از ساعت ٢٣ تا ١ بامداد نیمه شب ٣ مه مزارع روستای کیسته در عرصه متینا، مناطق زندوره و دراره از سوی هواپیماها و هلی‌کوپترهای دشمن بمباران شدند.

ساعت ١٩:١٠ روز ٣ مه منتقه شامکه در عرصه زاپ از سوی هواپیماهای جنگنده دشمن بمباران شد.

در این حملات هیچ آسیبی به نیروهای ما وارد نشده است."