وبسایت المانیتور جنایات ترکیه علیه زنان عفرین را آشکار کرد

وبسایت آمریکایی المانیتور گزارشی در مورد جنایات ارتش ترکیه و گروه‌های تبهکار سوری وابسته به آنکارا که در حق زنان و دختران کورد در منطقه عفرین روژاوای کوردستان انجام داده‌اند، را منتشر کرد.

در گزارش وبسایت المانیتور به سخنان یکی از زنان عفرینی که در زندان‌های یکی از گروه‌های تبهکار سوری تحت کنترل ترکیه بوده است، اشاره شده است.

این زن که نام وی «لیلا محمد احمد» است و ۶۳ سال سن دارد، در یکی از زندان‌های گردان سلطان‌مراد زندانی بوده است. وی در صحبت‌هایش در مورد همه‌ی جنایات و تجاوزهایی که نیروهای مسلح سوری وابسته به ترکیه در مقابل زنان کورد در عفرین انجام داده‌اند، صحبت کرده است.

لیلا در بخشی از سخنان خود گفته است، با چشمان خود ١٠ زن کورد را دیده است که به دلیل آزار و شکنجه و تجاوزهای جنسی که علیه آنها انجام شده است، در داخل زندان خودکشی کرده‌اند. وی گفت، این افراد از بند شلوارهایشان برای خفه کردن خود استفاده کردند و تعدادی نیز قلم و ابزار تیز را برای زخمی کردن خود به کار گرفتند. همچنین تعدادی با کوبیدن سر خود به دیوار زندان خودکشی کردند.

این وبسایت در گزارش خود می‌افزاید، دستگیر کردن لیلا احمد امری غیر عادی نیست، بلکه خشونت و جنایت و تجاوز علیه مردم منطقه به امری روزانه تبدیل شده است که بخشی از این جنایت نیز در مقابل به زنان منطقه انجام می‌شود.

این زن عفرینی همچنین می‌گوید، مقیاس جنایات ترکیه و گروه‌های تبهکار وابسته به آن در مقابل مردم منطقه بسیار بزرگتر و بیشتر از آن چیزی است که در رسانه‌ها بازتاب یافته است.

لیلا در بخش دیگری از گزارش خود می‌گوید، ما حدود ۱۵۰ زن دستگیر شده بودیم. روزانه فقط یک سیب‌زمینی و نصف نان به ما می‌دادند. همچنین هر روز از ساعت ۱ شب تا ۳ صبح ما را آزار و شکنجه می‌دادند.

وی همچنین می‌گوید، نیروهای سوری هر شب می‌آمدند و تعدادی از زنان را با خود برده و به آنها تجاوز می‌کردند. این امر به مسئله‌ای عادی و روزانه تبدیل شده بود.

این وبسایت آمریکایی همچنین به این مسئله اشاره کرده است که این جنایت در مقابل زنان و دختران کورد عفرین به شیوه‌ی مستقیم توسط دستگاه اطلاعاتی ترکیه سرپرستی شده است که هدف اصلی آن‌ها این بوده است تا اهالی اصلی عفرین را آواره کرده و گروه‌های تبهکار و خانواده‌هایشان را در منطقه جایگزین کنند تا از این راه دموگرافی منطقه‌ی عفرین را تغییر دهند.