أکرم حسو: کمیته کارگروه دیالوگ به باشور کوردستان می‌رود

أکرم حسو اعلام کرد که کمیته کارگروه دیالوگ در حال تدارک سفر به باشور کوردستان است تا پیشنهادهای کارگروه را با نیروهای باشور کوردستان مورد گفتگو قرار دهند.

کنگره ملی کوردستان-روژاوا (KNK-ROJAVA) روز ١٧ تیر سال جاری کارگروه یک روزه دیالوگ کوردی را در شهر قامشلو برپا کرده بود. کارگروه با شعار «با اتحاد اشغالگری را در هم بشکنیم و از جنگ داخلی جلوگیری کنیم» برگزار شد و در آن به مخاطرات اشغالگری رژیم ترک در کوردستان و لزوم همبستگی جریان‌ها و احزاب کورد تأکید شده بود.

این کارگروه نتیجه نشست خود را با ٩ پیشنهاد اعلام کرد که اولین پیشنهاد آن بازگشت به توافق ١٩٨٢ میان حزب کارگران کوردستان (پ.ک.ک) و پارت دمکرات کوردستان (پ.د.ک) بود. همچنین از مسئولان پ.د.ک خواست تا نظامیان خود را از مناطق گریلایی خارج کنند و از وقوع جنگ داخلی جلوگیری کنند. KNK-ROJAVA همچنین خواستار مذاکره نیروهای کوردستان برای رفع خطر جنگ داخلی و همچنین حرام دانستن جنگ کورد-کورد شده بود.

در پایان این نشست یک روزه کمیته‌ای مشترک تشکیل شده تا پیشنهادهای کارگروه را با نیروهای چهاربخش کوردستان به بحث بگذارد.

أکرم حسو عضو شورای رهبری کنگره ملی کوردستان و عضو کمیته کارگروه دیالوگ کورد در گفتگو با خبرگزاری هاوار اعلام کرده است که کمیته تدارکات سفر یک هیئت را به باشور کوردستان و مذاکره با احزاب و جریان‌های باشور به پایان رسانده است. حسو زمان سفر این هیئت به جنوب کوردستان را اعلام نکرد.

أکرم حسو خاطرنشان کرد که با نیروهای باشور کوردستان ارتباط برقرار کرده‌اند اما نامی از این نیروها به میان نیاورد.

شایان ذکر است که پ.د.ک در ٢ ماه گذشته به فراخوان‌های متعدد جریان‌های کورد، فعالان و روشنفکران کورد و دوستان کورد برای پرهیز از تنش‌آفرینی در مناطق گریلایی پاسخ رد داده است و بر همکاری با ارتش اشغالگر ترکیه در حمله به جنوب کوردستان پافشاری می‌کند.